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A Phase II Study Evaluating the Efficacy of Enzalutamide and the Role of ARv7 in Metastatic Castration Resistant Prostate Cancer (mCRPC) Patients With Visceral Disease. (EXCALIBUR)

Open label, single arm, phase II multicentre study designed to determine the clinical benefit, as measured by 3-months disease control rate (DCR) provided by enzalutamide in metastatic Castration Resistant Prostate Cancer patients with at least one visceral site involvement.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

68

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Milan, Italien, 20133
        • Elena Verzoni

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age > 18
  2. ECOG PS 0-1-2
  3. Biopsy (primary tumour or metastases) confirming the diagnosis of prostate adenocarcinoma
  4. Documented measurable metastatic visceral disease (according to RECIST 1.1 criteria) considering metastases in lung or liver or extraregional lymphnodes
  5. Written informed consent
  6. Platelets > or = 100 x109/L; haemoglobin > or = 9 g/dl; neutrophils > or 1.5 x 109/L
  7. Bilirubin < or = 2 mg/dl, AST and ALT < or = 2.5 times the UNL or < or = 5 times UNL for pts with liver metastases; serum albumin > or = the LNL
  8. Patients of childbearing age should use contraceptive methods
  9. Life expectancy > 3 months
  10. Able to swallow the study drug and comply with study requirements;
  11. Willing and able to give informed consent.
  12. Ongoing androgen deprivation therapy with a GnRH analogue or orchiectomy (i.e., surgical or medical castration);
  13. Patients may have received previous therapy including chemotherapy (docetaxel) last cycle must be received 3 weeks before start of experimental treatment. Hormonal treatment containing bicalutamide must be interrupted 2 weeks before start of study therapy
  14. Previous radiotherapy (prostate and/or bone) is accepted but must be interrupted 3 weeks before start of experimental treatment.
  15. Serum testosterone level < 1.7 nmol/L (50 ng/dL) at the Screening visit
  16. Progressive disease by PSA or imaging in the setting of medical or surgical castration. Disease progression for study entry is defined as one or more of the following three criteria (according with PCWG2):

    • PSA progression defined by a minimum of three rising PSA levels with an interval of ≥ 1 week between each determination. The PSA value at the Screening visit should be ≥ 2 g/L (2 ng/ml); if the third PSA value is less than second PSA, a fourth PSA must be repeated and if it the value is higher than second must be considered as disease
    • Soft tissue/visceral disease progression defined by RECIST 1.1;
    • Bone disease progression defined by two or more new lesions on bone scan.

Exclusion Criteria:

  1. Severe, concurrent disease, infection, or co-morbidity that, in the judgment of the investigator, would make the patient inappropriate for enrollment;
  2. Metastases in the brain or active epidural disease;
  3. History of another malignancy within the previous 5 years other than curatively treated non-melanomatous skin cancer;
  4. History of seizure, including any febrile seizure, loss of consciousness, or transient ischemia attack within 12 months of enrollment (Day 1 visit), or any condition that may pre-dispose to seizure (e.g., prior stroke, head trauma with loss of consciousness requiring hospitalization);
  5. Clinically significant cardiovascular disease including: Myocardial infarction within 6 months; Uncontrolled angina within 3 months; Congestive heart failure New York Heart Association (NYHA) class 3 or 4, or patients with history of congestive heart failure NYHA class 3 or 4 in the past, unless a screening echocardiogram or multi-gated acquisition scan (MUGA) performed within 3 months results in a left ventricular ejection fraction that is ≥ 45%;
  6. Diagnosed or suspected congenital long QT syndrome;
  7. History of clinically significant ventricular arrhythmias (e.g., ventricular tachycardia, ventricular fibrillation, torsades de pointes);
  8. Gastrointestinal disorder affecting absorption (e.g., gastrectomy, active peptic ulcer within last 3 months);
  9. Major surgery within 4 weeks prior to enrollment (Day 1 visit);
  10. Prior treatment with abiraterone acetate;
  11. Participation in a clinical trial about an experimental anti-androgen agent (eg. ARN-509, ODM-201, VT-464, except for placebo arm);
  12. Treatment (concomitant or in the previous 2 weeks) with anti-androgens (eg. Bicalutamide, nilutamide, flutamide) or 5-a reductase inhibitors (eg. finasteride, dutasteride).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Enzalutamide
All subjects will receive open label enzalutamide 160 mg (4 x 40 mg capsules), orally once daily.
Enzalutamide 160 mg (4 x 40 mg capsules), orally once daily
Andere Namen:
  • Enzalutamid

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Disease Control Rate (DCR)
Zeitfenster: 3 months
To determine the clinical benefit, as measured by 3 months disease control rate (DCR) provided by enzalutamide in mCRPC patients with visceral disease.
3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Safety of the treatment per NCI-CTCA v. 4.0
Zeitfenster: 2 years
To determine the safety of the treatment according to NCI-CTCA v. 4.0
2 years
Quality of life by EQ-5D-5L e FACT-P
Zeitfenster: 2 years
To evaluate quality of life as assessed by EQ-5D-5L e FACT-P questionnaire
2 years
Pain assessment
Zeitfenster: 2 years
To evaluate pain as assessed by BPI-SF questionnaire
2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Elena Verzoni, MD, Fondazione IRCCS Istituto Nazionale Tumori Milano

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

16. März 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

23. April 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

23. April 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. März 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. April 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

6. April 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. April 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. April 2021

Zuletzt verifiziert

1. April 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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