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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03173326
Patient Satisfaction and Postoperative Analgesia Between Subarachnoid Block With 2-chloroprocaine Versus General Anesthesia for Knee Arthroscopy
6. August 2018 aktualisiert von: Jenna Walters, Vanderbilt University Medical Center
Randomized Controlled Trial Evaluating Patient Satisfaction and Postoperative Analgesia Between Subarachnoid Block With 2-chloroprocaine Versus General Anesthesia for Knee Arthroscopy
The study evaluates the efficacy of two different anesthetic techniques in patients undergoing unilateral knee arthroscopy.
Participants will be randomized to receive either subarachnoid block with 2-chloroprocaine or general anesthesia plus intravenous fentanyl.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The study evaluates the efficacy of two different anesthetic techniques in patients undergoing unilateral knee arthroscopy.
Participants will be randomized to receive either subarachnoid block with 2-chloroprocaine or general anesthesia plus intravenous fentanyl.
The study evaluates pain scores, opioid utilization and patient satisfaction.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
1
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Tennessee
-
Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37212
- Vanderbilt University Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
30 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with ASA physical status classification of I, II, or III
- Patients without a current diagnosis of chronic pain or chronic opioid use for > 1-month prior to knee arthroscopy
- Patients who are scheduled to undergo unilateral knee arthroscopy
- Patients do not have a contraindication to receiving regional anesthesia
Exclusion Criteria:
- Preexisting sensory or motor deficit in operative extremity
- Patients with a contraindication to general anesthesia
- Patient undergoing meniscal or ligamentous repair
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Subarachnoid block
|
Neuraxial anesthesia will be performed at the L2-3 or L3-4 interspace with a 25-gauge Whitacre needle in the sitting position.
After free flow of cerebrospinal fluid (CSF), 40-45mg of 2-chloroprocaine will be injected based on patient's height and discretion of attending anesthesiologist, needle withdrawn and the patient placed supine.
|
|
Aktiver Komparator: Vollnarkose
|
General anesthesia will be delivered per standard procedure.
General anesthesia will include induction with propofol 1-3mg/kg followed by placement of a laryngeal mask airway with maintenance anesthesia of sevoflurane 0.5-1 minimum alveolar concentration (MAC).
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Pain score
Zeitfenster: Discharge from post anesthesia care unit (PACU) (usually one hour)
|
Pain score measured with a patient reported 11 point Numeric Rating Pain Scale with 0 indicating no pain and 10 indicating worst pain imaginable.
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Discharge from post anesthesia care unit (PACU) (usually one hour)
|
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Pain score
Zeitfenster: Post operative day one
|
Pain score measured with a patient reported 11 point Numeric Rating Pain Scale with 0 indicating no pain and 10 indicating worst pain imaginable.
|
Post operative day one
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Pain score
Zeitfenster: One month postoperatively
|
Pain score measured with a patient reported 11 point Numeric Rating Pain Scale with 0 indicating no pain and 10 indicating worst pain imaginable.
|
One month postoperatively
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Pain score
Zeitfenster: Three months postoperatively
|
Pain score measured with a patient reported 11 point Numeric Rating Pain Scale with 0 indicating no pain and 10 indicating worst pain imaginable.
|
Three months postoperatively
|
|
Opioid utilization
Zeitfenster: Surgical completion to PACU discharge (usually one hour)
|
Opioid utilization based on amount of opioid medications administered
|
Surgical completion to PACU discharge (usually one hour)
|
|
Opioid utilization
Zeitfenster: Postoperative day one
|
Opioid utilization based on number of pain pills taken
|
Postoperative day one
|
|
Opioid utilization
Zeitfenster: One month postoperatively
|
Opioid utilization based on average number of pain pills taken per day
|
One month postoperatively
|
|
Opioid utilization
Zeitfenster: Three months postoperatively
|
Opioid utilization based on average number of pain pills taken per day
|
Three months postoperatively
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Patient satisfaction with anesthetic
Zeitfenster: 24 hours after PACU discharge
|
Patient satisfaction with anesthetic based on 10-item patient satisfaction survey validated for regional and general anesthesia
|
24 hours after PACU discharge
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Jenna Walters, M.D., Vanderbilt University Medical Center
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
16. Juni 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
20. April 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
20. April 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. Mai 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. Mai 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
1. Juni 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
8. August 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. August 2018
Zuletzt verifiziert
1. August 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 170741
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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