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Patient Satisfaction and Postoperative Analgesia Between Subarachnoid Block With 2-chloroprocaine Versus General Anesthesia for Knee Arthroscopy

6. August 2018 aktualisiert von: Jenna Walters, Vanderbilt University Medical Center

Randomized Controlled Trial Evaluating Patient Satisfaction and Postoperative Analgesia Between Subarachnoid Block With 2-chloroprocaine Versus General Anesthesia for Knee Arthroscopy

The study evaluates the efficacy of two different anesthetic techniques in patients undergoing unilateral knee arthroscopy. Participants will be randomized to receive either subarachnoid block with 2-chloroprocaine or general anesthesia plus intravenous fentanyl.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The study evaluates the efficacy of two different anesthetic techniques in patients undergoing unilateral knee arthroscopy. Participants will be randomized to receive either subarachnoid block with 2-chloroprocaine or general anesthesia plus intravenous fentanyl. The study evaluates pain scores, opioid utilization and patient satisfaction.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

1

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37212
        • Vanderbilt University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with ASA physical status classification of I, II, or III
  • Patients without a current diagnosis of chronic pain or chronic opioid use for > 1-month prior to knee arthroscopy
  • Patients who are scheduled to undergo unilateral knee arthroscopy
  • Patients do not have a contraindication to receiving regional anesthesia

Exclusion Criteria:

  • Preexisting sensory or motor deficit in operative extremity
  • Patients with a contraindication to general anesthesia
  • Patient undergoing meniscal or ligamentous repair

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Subarachnoid block
Neuraxial anesthesia will be performed at the L2-3 or L3-4 interspace with a 25-gauge Whitacre needle in the sitting position. After free flow of cerebrospinal fluid (CSF), 40-45mg of 2-chloroprocaine will be injected based on patient's height and discretion of attending anesthesiologist, needle withdrawn and the patient placed supine.
Aktiver Komparator: Vollnarkose
General anesthesia will be delivered per standard procedure. General anesthesia will include induction with propofol 1-3mg/kg followed by placement of a laryngeal mask airway with maintenance anesthesia of sevoflurane 0.5-1 minimum alveolar concentration (MAC).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain score
Zeitfenster: Discharge from post anesthesia care unit (PACU) (usually one hour)
Pain score measured with a patient reported 11 point Numeric Rating Pain Scale with 0 indicating no pain and 10 indicating worst pain imaginable.
Discharge from post anesthesia care unit (PACU) (usually one hour)
Pain score
Zeitfenster: Post operative day one
Pain score measured with a patient reported 11 point Numeric Rating Pain Scale with 0 indicating no pain and 10 indicating worst pain imaginable.
Post operative day one
Pain score
Zeitfenster: One month postoperatively
Pain score measured with a patient reported 11 point Numeric Rating Pain Scale with 0 indicating no pain and 10 indicating worst pain imaginable.
One month postoperatively
Pain score
Zeitfenster: Three months postoperatively
Pain score measured with a patient reported 11 point Numeric Rating Pain Scale with 0 indicating no pain and 10 indicating worst pain imaginable.
Three months postoperatively
Opioid utilization
Zeitfenster: Surgical completion to PACU discharge (usually one hour)
Opioid utilization based on amount of opioid medications administered
Surgical completion to PACU discharge (usually one hour)
Opioid utilization
Zeitfenster: Postoperative day one
Opioid utilization based on number of pain pills taken
Postoperative day one
Opioid utilization
Zeitfenster: One month postoperatively
Opioid utilization based on average number of pain pills taken per day
One month postoperatively
Opioid utilization
Zeitfenster: Three months postoperatively
Opioid utilization based on average number of pain pills taken per day
Three months postoperatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Patient satisfaction with anesthetic
Zeitfenster: 24 hours after PACU discharge
Patient satisfaction with anesthetic based on 10-item patient satisfaction survey validated for regional and general anesthesia
24 hours after PACU discharge

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jenna Walters, M.D., Vanderbilt University Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

16. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

20. April 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. April 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Mai 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Mai 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. August 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 170741

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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