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Total Intravenous Anesthesia and Inhalation Anesthesia

13. Juni 2017 aktualisiert von: Ozlem Kocaturk, Aydin Adnan Menderes University

The Comparison of Total Intravenous Anesthesia and Inhalation Anesthesia Procedures Used in Oral and Maxillofacial Surgeries in View of Postoperative Complications and the Recovery Period

The aim of us is to define the incidence of postoperative complications and recovery time in view of two anesthesia procedures.

During the period between 01.01.2016 and 01.01.2017, totally 583 patients were included in the study, who had oral and maxillofacial surgeries. Anesthesia types were determined as total intravenous anesthesia (TIVA) and inhalation anesthesia (IA). Postoperative complications and recovery period were determined as tachycardia, bradycardia, hypertension, hypotension, recovery time, additional analgesia, nausea-vomiting. Both anesthesia procedures were compared in terms of these postoperative complications and recovery time.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Totally American Society of Anesthesiologists (ASA) I-II, 18-60 ages, 583 patients who had had oral and maxillofacial operations for 30 minutes and over with TIVA and IA methods between 1st Jan, 2016 and 1st Jan, 2017. The ones who had insufficient data in their files and who were conscious / superficial sedation patients were excluded from the study. The patients were allocated to two groups as TIVA and IA. The total intravenous anesthesia group was named "Group TIVA" , and the volatile anesthesia group was named "Group IA".

All the patients were opened vascular access after being taken into the operation room and were given anesthesia induction with 1 µg/kg fentanyl, 2 mg/kg propofol and 0,8 mg/kg rocuronium. The patients in Group IA were given 1-2% volume sevoflurane in 50% oxygen and 50% nitrous oxide during maintenance of anesthesia, while the patients in group TIVA were applied 4-10 mg/kg/h propofol and 0.05-0.1 µg/kg fentanyl IV infusion with 50% oxygen and 50% air. While being woken up, each patient was given 0.3 mg/kg tenoxicam for analgesia and 0.2 mg/kg metoclopramide for nausea-vomiting prophylaxis in a routine way. Each patient was taken into recovery room after extubation and pulse rate, non-invasive blood pressure (NIBP) and oxygen saturation monitorization were done. Postoperative complication and vital finding tracks of each patient were done as usual and were recorded.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

583

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

ASA I-II, 18-60 ages patients who had had maxillofacial surgery for 30 minutes and over with TIVA and IA prosedures between 1st Jan, 2016 and 1st Jan, 2017 were our study population.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Totally American Society of Anesthesiologists (ASA) I-II, 18-60 ages patients who had had oral and maxillofacial operations for 30 minutes and over with TIVA and IA procedures between 1st Jan, 2016 and 1st Jan, 2017.

Exclusion Criteria:

  • The ones who had insufficient data in their files and who were conscious/superficial sedation patients were excluded from the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Fallkontrolle
  • Zeitperspektiven: Retrospektive

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
TIVA (Total intravenous anesthesia)
Group TIVA; patients who used intravenous anesthesia procedure
IA (Inhalation anesthesia)
Group IA; patients who used inhalation anesthesia procedure

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative pain
Zeitfenster: 1 year
Visual Analog Scale (VAS)
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ozlem Kocaturk, MD, Faculty of Dentistry, Adnan Menderes University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Mai 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. Juni 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Juni 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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