- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03244514
Biomarker-guided Implementation of the AKI Bundle (PrevAKI-mc)
Biomarker-guided Implementation of the Cardiovascular (CV) Surgery AKI Bundle to Reduce the Occurrence of AKI After Cardiac Surgery- Prevention of AKI
There is no specific therapy for acute kidney injury. It is presumed that supportive measures improve the care and outcome of patients with acute kidney injury.
The investigators hypothesize that the implementation of a bundle of supportive measures adapted to patients undergoing cardiovascular surgery reduces the occurence of AKI.
A Randomized prospective multicenter trial is needed to investigate whether the implementation of the bundle of measures is effective to prevent AKI in high risk patients undergoing cardiac surgery. In this feasibility trial the investigators will analyze the compliance rate to the trial protocol in a multicenter, multinational cohort in preparation for a large randomized controlled trial.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Brussels, Belgien, 1020
- CHU Brugmann, Intensive Care Medicine
-
Gent, Belgien, 9000
- Universitair Ziekenhuis Gent
-
Gent, Belgien, 9000
- AZ Maria Middelares
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Bochum, Deutschland, D-44789
- Universitätsklinikum Bergmannsheil Bochum
-
Gießen, Deutschland, 35392
- Universitätsklinikum Gießen, Klinik für Herz-, Kinderherz- und Gefäßchirurgie
-
Marburg, Deutschland, D-35033
- Philipps-Universität Marburg
-
Muenster, Deutschland, D-48149
- University hospital Muenster
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Milan, Italien, 20132
- Ospedale San Raffaele S.r.I., I.R.C.C.S.
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Milano, Italien, I-20138
- Centro Cardiologico Monzino Istituto di Ricovero e Cura a Carattere Scientific
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Barcelona, Spanien, 08041
- Hospital del la Santa Creu i Sant Pau; Unidad de Cuidados Intensivos
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London, Vereinigtes Königreich, SE5 9RS
- King's College Hospital
-
London, Vereinigtes Königreich, SE1 7EH
- St. Thomas' Hospital
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adult patients undergoing cardiac surgery with cardiopulmonary bypass (CPB)
- Urinary [TIMP-2] * [IGFBP7] >= 0.3 4h after CPB
- Written informed consent
Exclusion Criteria:
- Preexisting AKI (stage 1 and higher)
- Patients with cardiac assist devices (ECMO, LVAD, RVAD, IABP)
- Pregnancy, breastfeeding
- Known (Glomerulo-)-Nephritis, intersstitial nephritis or vasculitis
- CKD with eGFR < 20 mL/min
- Dialyses dependent CKD
- Prior kidney transplant within the last 12 months
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Intervention group
Implementation of the cardiovascular surgery AKI bundle
|
Implementation of the cardiovascular AKI bundle (see arm description)
|
|
Kein Eingriff: Control group
The patients will receive standard of care (according to each center)
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Compliance rate
Zeitfenster: 48 hours after start of intervention
|
proportion of patients who are treated according to the trial protocol: CV surgery AKI bundle fulfilled at all time
|
48 hours after start of intervention
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Sterblichkeit
Zeitfenster: 90 Tage nach Interventionsbeginn
|
90 Tage nach Interventionsbeginn
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|
Occurence of AKI
Zeitfenster: 72 hours after start of intervention
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72 hours after start of intervention
|
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|
Moderate and severe AKI
Zeitfenster: 72 hours after start of intervention
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72 hours after start of intervention
|
|
|
Free-days through of vasoactive medications and mechanical ventilation
Zeitfenster: 28 days after start of intervention
|
28 days after start of intervention
|
|
|
Renal recovery
Zeitfenster: 90 days after start of intervention
|
renal recovery is defined as serum creatinine levels < 0.5 mg/dl higher than baseline serum creatinine (creatinine level before surgery)
|
90 days after start of intervention
|
|
ICU and hospital stay
Zeitfenster: up to 1 year after start of intervention (until discharge)
|
up to 1 year after start of intervention (until discharge)
|
|
|
Number of patients with renal replacement therapy
Zeitfenster: 90 days after start of intervention
|
90 days after start of intervention
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Studienstuhl: Zarbock, PhD, University Hospital Muenster, Dept. of Anesthesiology
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Meersch M, Schmidt C, Hoffmeier A, Van Aken H, Wempe C, Gerss J, Zarbock A. Prevention of cardiac surgery-associated AKI by implementing the KDIGO guidelines in high risk patients identified by biomarkers: the PrevAKI randomized controlled trial. Intensive Care Med. 2017 Nov;43(11):1551-1561. doi: 10.1007/s00134-016-4670-3. Epub 2017 Jan 21. Erratum In: Intensive Care Med. 2017 Mar 7;:
- Zarbock A, Kullmar M, Ostermann M, Lucchese G, Baig K, Cennamo A, Rajani R, McCorkell S, Arndt C, Wulf H, Irqsusi M, Monaco F, Di Prima AL, Garcia Alvarez M, Italiano S, Miralles Bagan J, Kunst G, Nair S, L'Acqua C, Hoste E, Vandenberghe W, Honore PM, Kellum JA, Forni LG, Grieshaber P, Massoth C, Weiss R, Gerss J, Wempe C, Meersch M. Prevention of Cardiac Surgery-Associated Acute Kidney Injury by Implementing the KDIGO Guidelines in High-Risk Patients Identified by Biomarkers: The PrevAKI-Multicenter Randomized Controlled Trial. Anesth Analg. 2021 Aug 1;133(2):292-302. doi: 10.1213/ANE.0000000000005458.
- Kullmar M, Massoth C, Ostermann M, Campos S, Grau Novellas N, Thomson G, Haffner M, Arndt C, Wulf H, Irqsusi M, Monaco F, Di Prima A, Garcia Alvarez M, Italiano S, Cegarra SanMartin V, Kunst G, Nair S, L'Acqua C, Hoste EAJ, Vandenberghe W, Honore PM, Kellum J, Forni L, Grieshaber P, Weiss R, Gerss J, Wempe C, Meersch M, Zarbock A. Biomarker-guided implementation of the KDIGO guidelines to reduce the occurrence of acute kidney injury in patients after cardiac surgery (PrevAKI-multicentre): protocol for a multicentre, observational study followed by randomised controlled feasibility trial. BMJ Open. 2020 Apr 6;10(4):e034201. doi: 10.1136/bmjopen-2019-034201.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
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Schlüsselwörter
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- 07-AnIt-16
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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