- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03402620
Poor Responders Infertile Patients -A Great Clinical Challenge
3. Juni 2018 aktualisiert von: Ahmed Maged, Cairo University
Starting Dose of Gonadotropin for Poor Responders in IVF Cycles
infertile , poor responders patients who underwent ICSI.
The participants were divided into 2 groups according to the starting dose of Gn stimulation.
Group I started with 4 ampoules while group II started with 6 ampoules
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Participants will be randomized to start induction with 4 or 6 ampoules of gonadotropins from day 2 till the day of human chorionic gonadotropin (HCG), dose adjusted according to ovarian response monitored by serum E2 and ultrasound evaluation.
All patients were followed up by TVUS scan daily or on alternate days according to the ovarian response to treatment starting on treatment cycle day 6 for folliculometry and endometrial thickness and pattern.
Cetrotide (MerckSerono, Germany) 0.25 subcutaneously will be added when the leading follicle (DF) reaches >12 mm and HCG 10 000 IU intramuscularly (Pregnyl, Merck Sharp, United Kingdom)will be given only if we have at least 3 mature follicles >14 mm and the leading one >17 mm; then, ovum pickup (OPU) was done after 36 hours of HCG and metaphase II ocytes were analyzed.
The intracytoplasmic sperm injection (ICSI) procedure will be performed in all cases to avoid low fertilization rate by conventional IVF.
Fertilization was assessed 16 to 18 hours after ICSI, and embryo quality will be evaluated 2 and 3 days after ICSI according to the number of blastomeres and the degree of fragmentation and multinucleation.
Oocytes were collected and embryos will be cultured in ISM1 culture medium (Origiomedicult media, Denmark).
Transfer of cleaving embryos will be done on day 3 after oocyte retrieval (using Labotect semirigid catheter; labotect GmbH, Germany), when the woman has at least 1 embryo (GI) otherwise canceled embryo transfer (ET).
The ET was done by 1 person in each center.
Both of the transferring consultants have more than 5 years experience in IVF unit. .
All patients will receive luteal support in the form of daily progesterone cyclogest (Actavis, United Kingdom) 800 mg daily starting from day of ovum retrieval till day of hCG testing.
Serum b hCG level was assessed on day 14 after ET and considered positive if >5 mIU/ml.
The TVUS was performed 28 days after ET to confirm ongoing pregnancy by visualization of intrauterine sac.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
102
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Cairo, Ägypten, 12111
- Kasr Alainy Medical School
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre bis 44 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Poor responders according to "Bologna consensus" with at least 2 of the following 3 points should be present:
- Age >40 years or other cause of poor function.
- AFC<2-5 in both ovaries or AMH < 0.5-1.1 ng/dl 2)
- History of poor response with conventional stimulation protocol
Exclusion Criteria:
- Uterine factor.
- Severe male factor.
- Endometriosis.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: four ampoules group
gonadotropin starting dose is 4 ampoules daily
|
Human menopausal gonadotropin 75 IU ampoules start at cycle day 2
|
|
Aktiver Komparator: six ampoules group
gonadotropin starting dose is 6 ampoules daily
|
Human menopausal gonadotropin 75 IU ampoules start at cycle day 2
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
number of retrieved oocytes
Zeitfenster: 34 hours after HCG triggering
|
The number of oocyte retrived at ovum pickup
|
34 hours after HCG triggering
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
11. Januar 2018
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
4. Juni 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
4. Juni 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. Januar 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. Januar 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
18. Januar 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
6. Juni 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Juni 2018
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- 20 (Sophies Minde Ortopedi AS)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Unentschieden
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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