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Poor Responders Infertile Patients -A Great Clinical Challenge

3. Juni 2018 aktualisiert von: Ahmed Maged, Cairo University

Starting Dose of Gonadotropin for Poor Responders in IVF Cycles

infertile , poor responders patients who underwent ICSI. The participants were divided into 2 groups according to the starting dose of Gn stimulation. Group I started with 4 ampoules while group II started with 6 ampoules

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Participants will be randomized to start induction with 4 or 6 ampoules of gonadotropins from day 2 till the day of human chorionic gonadotropin (HCG), dose adjusted according to ovarian response monitored by serum E2 and ultrasound evaluation. All patients were followed up by TVUS scan daily or on alternate days according to the ovarian response to treatment starting on treatment cycle day 6 for folliculometry and endometrial thickness and pattern. Cetrotide (MerckSerono, Germany) 0.25 subcutaneously will be added when the leading follicle (DF) reaches >12 mm and HCG 10 000 IU intramuscularly (Pregnyl, Merck Sharp, United Kingdom)will be given only if we have at least 3 mature follicles >14 mm and the leading one >17 mm; then, ovum pickup (OPU) was done after 36 hours of HCG and metaphase II ocytes were analyzed. The intracytoplasmic sperm injection (ICSI) procedure will be performed in all cases to avoid low fertilization rate by conventional IVF. Fertilization was assessed 16 to 18 hours after ICSI, and embryo quality will be evaluated 2 and 3 days after ICSI according to the number of blastomeres and the degree of fragmentation and multinucleation. Oocytes were collected and embryos will be cultured in ISM1 culture medium (Origiomedicult media, Denmark). Transfer of cleaving embryos will be done on day 3 after oocyte retrieval (using Labotect semirigid catheter; labotect GmbH, Germany), when the woman has at least 1 embryo (GI) otherwise canceled embryo transfer (ET). The ET was done by 1 person in each center. Both of the transferring consultants have more than 5 years experience in IVF unit. . All patients will receive luteal support in the form of daily progesterone cyclogest (Actavis, United Kingdom) 800 mg daily starting from day of ovum retrieval till day of hCG testing. Serum b hCG level was assessed on day 14 after ET and considered positive if >5 mIU/ml. The TVUS was performed 28 days after ET to confirm ongoing pregnancy by visualization of intrauterine sac.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

102

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cairo, Ägypten, 12111
        • Kasr Alainy Medical School

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 44 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Poor responders according to "Bologna consensus" with at least 2 of the following 3 points should be present:

    1. Age >40 years or other cause of poor function.
    2. AFC<2-5 in both ovaries or AMH < 0.5-1.1 ng/dl 2)
    3. History of poor response with conventional stimulation protocol

Exclusion Criteria:

  1. Uterine factor.
  2. Severe male factor.
  3. Endometriosis.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: four ampoules group
gonadotropin starting dose is 4 ampoules daily
Human menopausal gonadotropin 75 IU ampoules start at cycle day 2
Aktiver Komparator: six ampoules group
gonadotropin starting dose is 6 ampoules daily
Human menopausal gonadotropin 75 IU ampoules start at cycle day 2

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
number of retrieved oocytes
Zeitfenster: 34 hours after HCG triggering
The number of oocyte retrived at ovum pickup
34 hours after HCG triggering

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

11. Januar 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

4. Juni 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

4. Juni 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Januar 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Januar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Januar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Juni 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Juni 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 20 (Sophies Minde Ortopedi AS)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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