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Dabrafenib and Trametinib in Patients With Non-small Cell Lung Cancer Harboring V600E BRAF Mutation

21. Mai 2018 aktualisiert von: Sang-We Kim, Asan Medical Center

An Open-label, Multicenter, Phase II Study of Dabrafenib and Trametinib in Patients With Non-small Cell Lung Cancer Harboring V600E BRAF Mutation

This is a Phase II, non-randomized, open-label study to assess the efficacy, safety, and tolerability of dabrafenib and trametinib in stage IV disease to subjects with BRAF V600E mutant advanced non-small cell lung cancer. Subjects will receive dabrafenib 150 mg bid and trametinib 2 mg once daily in combination therapy and continue on treatment until disease progression, death, or unacceptable adverse event.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

27

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Seoul, Korea, Republik von, 138-736
        • Rekrutierung
        • Asan Medical Center
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Sang-We Kim, M.D.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Subjects with histologically or cytologically confirmed, unresectable stage IIIB/IV NSCLC that carries a V600 BRAF mutation, as per NGS ECOG performance status of 0 to 2 Male or female; ≥ 18 Subjects with measurable lesion (using RECIST 1.1 criteria) Subjects must have archival tissue sample available, collected either at the time of diagnosis of NSCLC or any time since Patients who have progressed during or after 1st line or 2nd line therapy prior to the first dose of dabrafenib/trametinib. For patient who have received prior platinum containing adjuvant, neoadjuvant, or definitive chemoradiation for locally advanced disease, those treatments are regarded as 1st line if the progression has occurred < 12 months from last therapy.

Subjects who meet the following criteria:

Absolute neutrophil count (ANC) >1.5 x 109/L Platelet count >100 x 109/L Serum creatinine >1.5 x upper limit of normal (ULN) AST (SGOT) and ALT (SGPT) > 3 x upper limit of normal (ULN) (If there is Liver Metastasis > 5 x upper limit of normal (ULN)) Total bilirubin>1.5 x upper limit of normal (ULN) the progression has occurred < 12 months from last therapy. Patients with asymptomatic brain metastasis could be eligible. Provision of written informed consent prior to any study specific procedures

Exclusion Criteria:

Any major operation or irradiation within 4 weeks of baseline disease assessment Any clinically significant gastrointestinal abnormalities which may impair intake or absorption of the study drug Subjects with symptomatic central nervous system (CNS) metastases who are neurologically unstable or have required increasing doses of steroids within the 2 weeks prior to study entry to manage CNS symptoms Subjects with chemotherapy naïve or those who already had received two lines of chemotherapy including immunotherapy or targeted therapy.

Other co-existing malignancies or malignancies diagnosed within the last 3 years with the exception of basal cell carcinoma or cervical cancer in situ.

Subjects with an uncontrolled major cardiovascular disease (including AMI within 12 months, unstable angina within 6 months, over NYHA class III congestive heart failure, congenital long QT syndrome, 2° or more AV Block and uncontrolled hypertension) Patients with known history of extensive disseminated bilateral interstitial fibrosis or interstitial lung disease, including a history of drug pneumonitis, hypersensitivity pneumonitis, obliterative bronchiolitis, and clinically significant radiation pneumonitis (i.e. affecting activities of daily living or requiring therapeutic intervention).

Pregnant or lactating female Evidence of any other significant clinical disorder or laboratory finding that makes it undesirable for the patient to participate in the study

Receiving medications that meet one of the following criteria and that cannot be discontinued at least 1 week prior to the start of treatment with IPs for the duration of participation:

Medication with a known risk of prolonging the QT interval or inducing Torsades de Pointes (please refer to http://www.azcert.org/medical-pros/drug-lists/drug-lists.cfm) Strong inhibitors or strong inducers of CYP2C8 and CYP3A4 Unstable or increasing doses of corticosteroids enzyme-inducing anticonvulsive agents herbal supplements Patients who have received thoracic radiotherapy to lung fields ≤ 4 weeks prior to starting the study treatment or patients who have not recovered from radiotherapy-related toxicities. For all other anatomic sites (including radiotherapy to thoracic vertebrae and ribs), radiotherapy ≤ 2 weeks prior to starting the study treatment or patients who have not recovered from radiotherapy-related toxicities. Palliative radiotherapy for bone lesions ≤ 2 weeks prior to starting study treatment is allowed

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objective response rate
Zeitfenster: At Week 6 then every 6 weeks up to Week 36.and then every 12 weeks until discharge, for an average of 13.8 months
ORR is a proportion of patients with a best overall response defined as complete response or partial response by RECIST1.1
At Week 6 then every 6 weeks up to Week 36.and then every 12 weeks until discharge, for an average of 13.8 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Reaktionsdauer
Zeitfenster: In Woche 6 dann alle 6 Wochen bis Woche 36 und dann alle 12 Wochen bis zur Entlassung für durchschnittlich 13,8 Monate
DOR wird berechnet als die Zeit vom Datum des ersten Dokuments einer vollständigen Remission (CR) oder partiellen Remission (PR) bis zur ersten dokumentierten prägressiven Erkrankung (PD) oder Tod aus irgendeinem Grund für Patienten mit PR oder CR.
In Woche 6 dann alle 6 Wochen bis Woche 36 und dann alle 12 Wochen bis zur Entlassung für durchschnittlich 13,8 Monate
Gesamtüberleben
Zeitfenster: In Woche 6 dann alle 6 Wochen bis Woche 36 und dann alle 12 Wochen bis zur Entlassung für durchschnittlich 13,8 Monate
In Woche 6 dann alle 6 Wochen bis Woche 36 und dann alle 12 Wochen bis zur Entlassung für durchschnittlich 13,8 Monate
Progression-free survival
Zeitfenster: At Week 6 then every 6 weeks up to Week 36.and then every 12 weeks until discharge, for an average of 13.8 months
. PFS is defined as time from the first dose of investigational products (IPs) to progression or death due to any cause. OS is defined as time from the first dose of IPs to death due to any cause.
At Week 6 then every 6 weeks up to Week 36.and then every 12 weeks until discharge, for an average of 13.8 months
Disease control rate
Zeitfenster: At Week 6 then every 6 weeks up to Week 36.and then every 12 weeks until discharge, for an average of 13.8 months
DCR is calculated as the proportion of patients with best response of CR, PR and SD.
At Week 6 then every 6 weeks up to Week 36.and then every 12 weeks until discharge, for an average of 13.8 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

30. Juni 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Mai 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Mai 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Mai 2018

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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