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Pharmacological Intervention for Symptomatic Snoring

10. Dezember 2019 aktualisiert von: Scott Aaron Sands, Brigham and Women's Hospital
Currently, there is no pharmacological intervention capable of maintaining airway patency for the treatment of snoring and airflow limitation during sleep. Here we study the effect of pharmacological stimulation of the pharyngeal muscles on snoring severity, in a randomized quadruple-blind, crossover study.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Two active interventions are being studied and compared against placebo. Participants will therefore be randomized to one of six possible sequences. Washout periods will be 1 week.

Effects of interventions on outcomes will be assessed using mixed effect model analyses: we will quantify the effect of active treatment 1 (referenced to placebo), the effect of active treatment 2 (referenced to placebo), adjusting for effects of time (period number), carryover effects, and baseline values (fixed effects). Participants are considered random effects.

Primary outcome is based on significance of active intervention 1 versus placebo.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

27

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02115
        • Brigham and Women's Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 79 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria for Enrollment

  • Age 18-79 yrs
  • Self-reported habitual snoring ("most of the time" or "all of the time" on Snoring Self-Evaluation Scale)
  • Sleep-related symptoms defined by any of the following*:

    • Visual-Analog Scale for Sleep Quality ≤7/10 ("reduced sleep quality")
    • Epworth Sleepiness Scale ≥10 ("excessive daytime sleepiness")
    • Functional Outcomes of Sleep Questionnaire <18 ("reduced sleep-related quality of life").
  • Presence of a bed-partner who is able to provide feedback to the participant on snoring (Snoring Bed-Partner Evaluation Scale)

    • The intention of these criteria is to enable participants with a broad range of possible snoring symptoms to be included. We note that the Visual-Analog Scale for Sleep Quality is, on average, approximately 7/10 in patients with sleep apnea; thus, we consider a value at or below 7 to indicate "reduced sleep quality".

Exclusion Criteria for Enrollment

  • Known obstructive sleep apnea (OSA, except "mild")
  • Current treatment for OSA or snoring (continuous positive airway pressure, oral appliances, supplemental oxygen)
  • Use of medications expected to stimulate or depress respiration (including opioids, barbiturates, acetazolamide, doxapram, almitrine, theophylline, 4-hydroxybutanoic acid).
  • Use of similar medications to the study drugs.
  • Conditions likely to affect obstructive sleep apnea physiology: neuromuscular disease or other major neurological disorder, heart failure (also below), or any other unstable major medical condition.
  • Respiratory disorders other than sleep disordered breathing:

    o chronic hypoventilation/hypoxemia (awake oxygen saturation < 92% by oximetry) due to chronic obstructive pulmonary disease or other respiratory conditions.

  • Other sleep disorders: periodic limb movements (periodic limb movement arousal index > 10/hr), narcolepsy, or parasomnias.
  • Contraindications to the study drugs, including:

    • clinically-significant kidney disorders (eGFR<60 ml/min/1.73m2)
    • clinically-significant liver disorders
    • clinically-significant cardiovascular conditions

      • severe hypertension (systolic blood pressure above 180 mmHg or diastolic below 110 mmHg measured at baseline)
      • cardiomyopathy (left ventricular ejection fraction, LVEF<50%) or heart failure
      • advanced atherosclerosis
      • history of cerebrovascular events
      • history of cardiac arrhythmias e.g., atrial fibrillation, QT prolongation
      • other serious cardiac conditions
    • myasthenia gravis
    • pregnancy/breast-feeding

We will not make new measurements of eGFR, LVEF or document their presence/absence for each participant.

Criteria for Randomization

After the baseline visit, the following criteria need to be met to continue participation:

  • Participants with AHI≥15 events/hr (moderate-to-severe OSA, hypopneas based on a 30% reduction in flow, accompanied by either a 3% oxygen desaturation or scored EEG-arousal) on the baseline study night, will not continue further participation after the baseline visit.
  • Participants must exhibit evidence of snoring during the baseline sleep study for further participation (mean tracheal sound intensity, Leq, exceeding 80 dB); the precise cutoff will be pilot tested in ongoing protocols (where snoring is routinely measured).

Thus, strictly, the study population will include patients with symptomatic habitual snoring, with or without mild OSA (i.e. AHI<5 and 5≤AHI<15). We note that studies in patients with moderate-to-severe OSA have already been performed (AHI>15), and further studies in this population are in progress. The inclusion of "mild OSA" will prevent a gap in the inclusion criteria for the investigation of the current intervention.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Active H
Participants will take SAS2094AL and SAS2094BH for 3 days, then SAS2094AH and SAS2094BH for 7 days.
SAS2094AH and SAS2094BH for 7 days, preceded by SAS2094AL and SAS2094BH for 3 days.
Aktiver Komparator: Active L
Participants will take SAS2094AL and SAS2094BL for 10 days
SAS2094AL and SAS2094BL for 10 days
Placebo-Komparator: Placebo
Participants will take placebo for 10 days.
Placebo for 10 days. Capsules will mimic active treatments.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Snoring intensity
Zeitfenster: 1 week
mean tracheal snoring sound intensity (tracheal microphone), decibels
1 week

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Snoring frequency
Zeitfenster: 1 week
snoring frequency (tracheal microphone), snores per hour of total sleep time
1 week
Snoring Self-Evaluation Scale
Zeitfenster: 1 week
frequency, loudness, disruption, bothersome, 5-point scales
1 week
Snoring Bed-Partner Evaluation Scale
Zeitfenster: 1 week
frequency, loudness, disruption, bothersome, 5-point scales
1 week
Flow-limitation frequency
Zeitfenster: 1 week
breaths per hour (nasal pressure airflow shape)
1 week
Flow-limitation severity
Zeitfenster: 1 week
flow:drive ratio (nasal pressure airflow shape), %
1 week
Visual-Analog Scale for Sleep Quality
Zeitfenster: 1 week
0-10 scale
1 week
Mean oxygen saturation
Zeitfenster: 1 week
Percentage
1 week
Stage 1 Sleep
Zeitfenster: 1 week
%Total sleep time
1 week
Arousal index
Zeitfenster: 1 week
events per hour of total sleep time
1 week
Visual-Analog Scale for Treatment Satisfaction
Zeitfenster: 1 week
0-10 scale
1 week
Epworth Sleepiness Scale
Zeitfenster: 1 week
units on a scale
1 week
Functional Outcomes of Sleep Questionnaire
Zeitfenster: 1 week
30 items, units on a scale
1 week
"Would you keep using this medication?"
Zeitfenster: 1 week
Yes/No
1 week

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Maximum Tracheal Snoring Sound Intensity
Zeitfenster: 1 week
Maximum Tracheal Snoring Sound Intensity, "L1", based on 99th percentile of snoring sound intensity expressed in decibels (dB)
1 week
Visual-Analog Scales for Excessive Fatigue
Zeitfenster: 1 week
0-10 scale
1 week
Visual-Analog Scales for Wake-up Unrefreshed
Zeitfenster: 1 week
0-10 scale
1 week
Visual-Analog Scales for Low Energy
Zeitfenster: 1 week
0-10 scale
1 week

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

17. Dezember 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. Dezember 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Oktober 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Oktober 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Oktober 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Dezember 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Dezember 2019

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2018P002094

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

Data will be owned by study Sponsor Apnimed, and may be made available per request.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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3
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