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Pharmacogenetics in Non Small Cell Lung Cancer

31. Dezember 2018 aktualisiert von: Yara Sayed Abdulwahid, Ain Shams University

Effect of Copper Transporter-1 Genetic Polymorphism on Platinum Based Chemotherapy Response in Advanced Non-Small Cell Lung Cancer Patients

Study the effect of genetic polymorphism in the membrane copper transporter 1 protein [CTR1; encoded by the solute carrier family 31 member 1 gene (SLC31A1 gene)] and its genetic expression levels on the clinical outcome of cisplatin-based regimen used in the treatment of Non-Small Cell Lung Cancer (NSCLC) in terms of :

  • Treatment response : partial response (PR) / complete response (CR) and Progression-free survival (PFS)
  • Treatment resistance : stationary disease (SD) or progressed disease
  • Frequency and severity of regimen related toxicity

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

The cisplatin-based regimen is an effective treatment for advanced NSCLC, showing significant beneficial outcomes such as prolong survival, improve clinical symptoms, and improve quality of life (QOL) . Although platinum-based therapy shows several benefits, but the five-year survival rate still less than 20%.

Pt resistance is an inevitable occurrence with rare exception. Aside from germ cell tumors, metastatic solid tumors are generally thought to be incurable with cytotoxic chemotherapy due to the development of resistance and subsequent disease progression.

Despite the multifactorial nature of Cisplatin resistance, intracellular accumulation of Pt appears to be a major source of drug resistance . Reduced intracellular drug accumulation is one of the most consistently identified features of cisplatin-resistant cells.

Many evidences indicated that alteration of copper transporter protein 1 (CTR1) which is the major plasma membrane transporter responsible for platinum uptake, was associated with platinum sensitivity and toxicity.

Genetic polymorphisms of CTR1 also have effects to platinum treatment response. Therefore, CTR1 might be a potential prognostic factor for survival in cancer patients underwent chemotherapy and a treatment target for overcoming platinum resistance.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cairo, Ägypten, 11566
        • Rekrutierung
        • Ain Shams University's Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Newly diagnosed with immunohistochemically and pathologically confirmed non- small cell lung cancer (NSCLC).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Newly diagnosed with immunohistochemically and pathologically confirmed non- small cell lung cancer (NSCLC).
  2. ECOG PS 0-2.
  3. Chemotherapy naïve.
  4. Age >18 years.
  5. Adequate bone marrow reserve.

Exclusion Criteria:

  1. Presence of central nervous system metastases.
  2. Inadequate liver function (bilirubin > 1.5 times upper normal limit [ULN] and alanine transaminase [ALT] or aspartate transaminase [AST] > 3.0 ULN or up to 5.0 UNL in the presence of hepatic metastases).
  3. Inadequate renal function (creatinine > 1.25 times ULN, creatinine clearance < 50mL/min).
  4. Serious comorbid systemic disorder incompatible with the study.
  5. Second primary malignancy (except in situ carcinoma of the cervix, adequately treated basal cell carcinoma of the skin, T1 vocal cord cancer in remission, or prior malignancy treated more than 5 years prior to enrollment without recurrence).
  6. Pregnancy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Tumor response and resistance
Zeitfenster: 1 year
will be evaluated after the third (initial evaluation response) and the sixth (confirmation of initial response) chemotherapy cycle according to the new Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) Version 1.1
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: 1.5 years
defined as the time from day 1 of chemotherapy to the day of documented disease progression or death.
1.5 years
Regimen related toxicity
Zeitfenster: 1.5 years
1. Hematologic toxicity (anemia, neutropenia, and thrombocytopenia) 2. Nephrotoxicity 3. Ototoxicity 4. Neurotoxicity
1.5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. November 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. November 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Dezember 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Dezember 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Januar 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Januar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Dezember 2018

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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