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Association Between Coronary Flow Reserve and BH4 Levels in High CV Risk

11. Juli 2019 aktualisiert von: Prof. Paolo G Camici MD FACC, IRCCS San Raffaele

Study to Investigate the Association Between Coronary Flow Reserve and BH4 Levels in Patients With High Cardiovascular Risk

To determine if there is a relationship between coronary flow reserve (CFR) and platelet/plasma BH2 and BH4 levels in patients with high cardiovascular risk .

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Primary parameter :

relationship between coronary flow reserve (CFR) and platelet/plasma BH2 and BH4 levels in patients with hypertension and concomitant cardiovascular risk factors.

Secondary parameter:

Levels of cGMP in platelets.

4. Study design

Three parallel groups of patients (n=15 per group):

  • Group 1 with normal coronary flow reserve (CFR ≥2.5)
  • Group 2 with reduced coronary flow reserve (CFR≤2.0)

    o Group 3 control subjects (without a high risk profile according to ESC score chart http://www.heartscore.org. ) matched for age (between 40 and 80 years of age)

  • and gender. 1/3 enrolled patients must be diabetic (Type2 diabetes)

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

55

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bergamo, Italien, 24127
        • ASST Papa Giovanni XXIII
      • Milan, Italien, 20132
        • IRCCS Ospedale San Raffaele

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Symptomatic (angina symptoms both typical and atypical ) patients referred to the hospital with hypertension plus risk factors: diabetes, hypercholesterolemia, smoking, chronic renal failure

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • o men and women (females of childbearing potential must be using highly effective contraceptive precautions such as implants, injectables, combined oral contraceptives, intrauterine devices, sexual abstinence or vasectomised partner)

    • Females of childbearing potential or within two years from the menopause must have a negative urine pregnancy test
    • between 40 and 80 years of age
    • documented history of hypertension
    • smokers/non smokers R
    • type 2 diabetes R
    • Moderate to severe kidney disease (GFR >30 and <60 ml/min/1.73m2 (estimated MDRD) R
    • Hypercholesterolemia R
    • Receiving an optimal standard antihypertensive treatment for at least 6 months, stable for at least 15 days
    • All other concomitant treatments stabilized at least for the preceding 15 days
    • Able to give written informed consent

Exclusion Criteria:

  • o Females of childbearing potential not using highly effective contraceptive precautions

    • Patients with obstructive (>50% diameter reduction) CAD on the LAD (based on invasive angiography or coronary CTA) or with evidence of previous myocardial infarction or history of revascularization in the LAD territory.
    • CAD on the RCA or CX with diameter reduction > 50% (based on invasive angiography or coronary CTA) , either native or revascularized (stent)
    • Patients with infectious disease and/or chronic inflammatory diseases
    • Epicardial coronary arteries spasm
    • Patients with severe valve disease and/or significant left ventricular wall motion abnormalities
    • Patients under treatment with non-selective beta blockers including propranolol, nadolol, pindolol, labetalol, penbutolol, sotalol, carvedilol, and timolol.
    • Contraindications to dipyridamole infusion: asthma, bronchospasm, previous < 24 hours ingestion of phylline derivatives (tea, coffee, cola, xanthines and chocolate) sick sinus syndrome, advanced AV block (second and third degree), systolic blood pressure < 90 mmHg, cerebral ischemia, severe sinus bradycardia (heart rate <40/min), use of dipyridamole during the last 24 h, severe atherosclerotic lesions of extracranial artery >75%.
    • Acute treatment or treatment for acute diseases
    • Patients receiving steroidal anti-inflammatory drugs, dietary supplements of folic acid, or antioxidant vitamins.
    • Any condition that may prevent the pt to give informed consent , enter the study or bias the results.
    • Participating into other studies

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Gesunde Kontrollen
Echo stress dipyridamole
Andere Namen:
  • Blutprobe
Bluthochdruckpatienten
Echo stress dipyridamole
Andere Namen:
  • Blutprobe

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
BH2 and BH4 levels (ng/ml) in plasma and platelets
Zeitfenster: 1 week
Blood samples will be withdrawn and subsequently analyzed to assess biopterins BH4 and BH2 ng/mL concentration in plasma and platelets Each will be determined separately from the same sample, by high-performance liquid chromatography followed by serial electrochemical and fluorescent detection.
1 week
Coronary Flow Reserve (CFR) Trans Thoracic Doppler Echocardiography
Zeitfenster: 1 week
Measurement of coronary flow reserve of the left anterior descending coronary artery will be carried out with transthoracic Doppler Echocardiography (TDE) and dipyridamole stress. CFR will be calculated as the ratio between stress and resting flow velocity (cm/sec)
1 week
Relationship between coronary flow reserve (CFR) and platelet/plasma BH2 and BH4 levels.
Zeitfenster: 1 week
Simple regression analysis or logistic regression will be used to test the relationship between CFR and biopterins values in plasma and platelets.
1 week

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Levels of cGMP in platelets
Zeitfenster: 1 week
Comparison of levels of cGMP in platelets among normals, patients with normal CFR and patients with reduced CFR
1 week

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Paolo G Camici, MD, IRCCS Ospedale San Raffaele

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Mai 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. Juli 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Januar 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Februar 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. Februar 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Juli 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Juli 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Bluthochdruck, Wesentlich

Klinische Studien zur Echo stress dipyridamole

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