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The Role of Gut Microbiome and Chronic Inflammation in Young-onset Colorectal Cancer

9. Juli 2019 aktualisiert von: Murdani Abdullah, Fakultas Kedokteran Universitas Indonesia

The Role of Gut Microbiome and Chronic Inflammation in Young-onset Colorectal Cancer: Next-generation Sequencing (NGS) as a Screening Method

This study aims to investigate the role of gut microbiome pattern and inflammation marker NF-ҡB in young-onset colorectal cancer

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

150

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • DKI Jakarta
      • Jakarta, DKI Jakarta, Indonesien, 10430
        • RSUPN dr. Cipto Mangunkusumo (Cipto Mangunkusumo Hospital)
        • Kontakt:
          • Murdani Abdullah

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

35 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients suspected with colorectal cancer who come to our hospital to conduct colonoscopy procedure will be recruited for this study and will undergo a series of examinations. Since this is a pilot study to obtain gut microbiome pattern on colorectal cancer patients, the number of samples is determined by the researchers: 100 subjects for neoplasm and 50 subjects for non-neoplasm (according to histopathology report)

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age ≥ 35 years old
  2. Suspected with colorectal cancer and undergoing a colonoscopy procedure
  3. No history of colorectal cancer treatment

Exclusion Criteria:

  1. Unwilling to provide fecal and blood sample
  2. Incomplete colonoscopy procedure due to any reasons

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Colorectal cancer suspects
Patients suspected with colorectal cancer who come to our hospital to conduct colonoscopy procedure will be recruited for this study and will undergo a series of examinations.
Asia Pacific Colorectal Screening (APCS) is a validated tool to predict the risk of colorectal cancer in asymptomatic Asian population. The scoring system comprises of three categories: low risk (score 0-1), moderate risk (score 2-3) and high risk (score 4-7). Patients with moderate and high risk will undergo further examinations.

Blood samples will be taken before colonoscopy procedure to evaluate the level of serum CEA by ELISA method and to evaluate the presence of NF-ҡB by immunohistochemical method.

  1. Carcinoembryonic antigen (CEA) is a well-known marker for colorectal cancer. A pre-treatment serum CEA level of ≥ 5 ng/mL is associated with poor prognosis in colorectal cancer patients.
  2. NF-ҡB is a chronic inflammation marker found in colorectal cancer patients.

Fecal samples will be taken before colonoscopy procedure to be tested for FIT and to evaluate the gut microbiome.

  1. Fecal immunochemical test (FIT) is a recommended screening method for colorectal cancer. Detection of hemoglobin over a certain level in fecal samples indicated a positive FIT. Patients with positive FIT will undergo further examinations.
  2. Gut microbiome examination will be conducted with next generation sequencing (NGS) method.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gut microbiome
Zeitfenster: pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
Gut microbiome examination will be conducted with next generation sequencing (NGS) method
pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
Asia Pacific Colorectal Screening (APCS) score
Zeitfenster: pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
Asia Pacific Colorectal Screening (APCS) is a validated tool to predict the risk of colorectal cancer in asymptomatic Asian population. The scoring system comprises of three categories: low risk (score 0-1), moderate risk (score 2-3) and high risk (score 4-7). Patients with moderate and high risk will undergo further examinations
pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
Carcinoembryonic antigen (CEA) serum level
Zeitfenster: pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
Carcinoembryonic antigen (CEA) is a well-known marker for colorectal cancer. A pre-treatment serum CEA level of ≥ 5 ng/mL is associated with poor prognosis in colorectal cancer patients.
pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
Presence of NF-ҡB
Zeitfenster: pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
NF-ҡB is a chronic inflammation marker found in colorectal cancer patients. Presence of NF-ҡB is assessed with immunohistochemical method. The result is considered positive if accumulated score ≥ 3.
pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
Fecal immunochemical test (FIT)
Zeitfenster: pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy
Fecal immunochemical test (FIT) is a recommended screening method for colorectal cancer. Detection of hemoglobin over a certain level in fecal samples indicated a positive FIT. Patients with positive FIT will undergo further examinations
pre-colonoscopy, approximately 1 day before colonoscopy

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Murdani Abdullah, Fakultas Kedokteran Universitas Indonesia

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Juli 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Juli 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Juli 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Juli 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juli 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juli 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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