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Evaluation of the Written Information Delivered by the General Practitioner of the Patients Presenting to the Emergency Room for an Aggravation of Asthma (ASTHMAVILLE)

30. September 2020 aktualisiert von: Groupe Hospitalier Paris Saint Joseph

Asthma is a common pathology (prevalence 6.4% in 2018, in France), currently managed by the general practitioner in general practice. It is a chronic disease at risk of exacerbation, which can lead to the use of care. The treatment of asthma is based on a basic treatment, to be taken every day, the purpose of which is to avoid acute exacerbations and lead a normal life. There is also an emergency treatment, to be taken in case of sudden worsening of the respiratory state. The asthmatic patient is the first actor in his care. He must be able to react in case of emergency. A good knowledge of the disease and its treatment as well as training in self-management of crises are thus fundamental and must be part of its medical care. The existence of an exacerbation represents a criterion of non-control of the disease, thus a failure of the long-term care of the patient. The optimization of this care includes individual issues aimed at improving the quality of life and collective by reducing the avoidable use of care and thus the expenses related to this disease. It relies on therapeutic education sessions as well as the provision of written information, clear and detailed by the doctor. This information consists of the writing of a detailed medication prescription as well as the dispensing of a written action plan.

The action plan must describe the actions to be taken by the patient in case of exacerbation of his asthma, to regain control. Regarding the format, it can be coupled to the prescription drug (action plan and prescription on the same prescription) or distinct from the prescription drug (a prescription for drugs and a prescription for the action plan). In some countries, "ready-to-use" action plans have been validated by learned societies, which is not the case today in France. In Canada, a study demonstrated in 2006 that 46% of asthmatic patients followed in hospital had an action plan, while the national average was estimated at about 10% in 2010. There is little data in France on the proportion of patients with asthma action plans.

Unlike the action plan, which is little distributed to the patient, the prescription drug for asthma is always given to the patient at the end of the consultation and specifies the procedures for taking treatments.

As part of this work, the investigators are interested in evaluating the written information given to the adult asthmatic patient by their general practitioner: the action plan but also the prescription medication.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Paris, Frankreich, 75014
        • Groupe hospitalier Paris Saint-Joseph

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Asthma patient consulting the Emergencies of the GHPSJ for the management of a worsening of his asthma

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient whose age is ≥ 18 years
  • Asthma patient
  • Emergency Patient Counselor for GHPSJ for management of worsening asthma
  • Patient followed for his asthma in town by a general practitioner
  • Francophone patient

Exclusion Criteria:

  • Patient opposing his participation in the study
  • Patient under tutorship or curatorship
  • Patient deprived of liberty
  • Patient under safeguard of justice

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
ASTHMA

The patient presents to the emergency department for an aggravation of his asthma. The patient later sees an emergency investigator for medical care for his aggravation of asthma. When the patient's condition is stabilized, the investigator checks his eligibility for study and offers to participate. If the patient agrees, the investigator gives him the questionnaire and possibly helps to fill it out.

When the investigator returns to see the patient for a reassessment of his condition, he retrieves the completed questionnaire. He verifies that the patient has completed the questionnaire. Prescriptions and action plans are retrieved by the principal investigator either in digitized format from the patient's computerized medical record or in paper format. Each medication prescription and each action plan are read by the principal investigator and evaluated according to the grids.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Written action plan
Zeitfenster: Day 1
This oucome measure the percentage of included patients who have received a written action plan from their general practitioner who follows them for their asthma regardless of the format (separate or part of the same prescription as the prescription drug).
Day 1

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sergio Salmeron, MD, Groupe Hospitalier Paris Saint Joseph

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

24. Juli 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. September 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. August 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. August 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. August 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Oktober 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. September 2020

Zuletzt verifiziert

1. September 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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