- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04098159
Role of Regular Surveillance on Maintenance of Patency of an Arteriovenous Access
21. September 2019 aktualisiert von: Ahmed Mohammed Rashed, Assiut University
Chronic Kidney disease (CKD) is a worldwide public health problem that classified into five stages (1).
End stage renal disease (CDK stage 5) patients require a well-functioning vascular access (VA) for successful hemodialysis treatment (2).
Types of VA include arteriovenous fistulae (AVFs) and arteriovenous grafts (AVGs).
A vascular access is liable to early or late complications, and ultimately access failure.
A meta-analysis showed that a 17% mean early access failure However recent studies have shown higher failure rates of up to 46%, with one year patencies between 52% to 83% (3).
Low VA flow, thrombosis and loss of patency may result in under-dialysis that leads to increased morbidity, mortality and healthcare expenditure (4).
In the majority of VAs, stenoses develop over variable intervals causing VA thrombosis and failure (5).
If early detected and corrected, VA function and patency can be preserved and under-dialysis can be minimized or avoided.
The aim of this study is to find out the role of periodic surveillance of VA in the detection of VA dysfunction and correctable lesions that may necessitate pre-emptive interventions to maintain VA patency and prevent VA loss
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
200
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- ESRD Patients have functioning or failing VAs (AVFs or AVGs).
Exclusion Criteria:
- ESRD patients have infected or failed VAs .
- patientrefusal .
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: ESRD Patients have functioning or failing VAs (AVFs or AVGs).
|
regular duplex follow up every three months with subsequent intervention either diagnostic venography , angioplasty or surgery according to the type of the lesion
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Number, type and technical success rate for elective interventions
Zeitfenster: within one year of creation of the VA
|
within one year of creation of the VA
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
secondary patency rate of the Arteriovenous Access after elective intervention
Zeitfenster: within one year of creation of the VA
|
within one year of creation of the VA
|
|
number , type of complication that resulted from elective interventions
Zeitfenster: within one year of creation of the VA
|
within one year of creation of the VA
|
|
primary patency rate of newly created Arteriovenous Access in assiut governorate
Zeitfenster: within one year of creation of the VA
|
within one year of creation of the VA
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- National Kidney Foundation. K/DOQI clinical practice guidelines for chronic kidney disease: evaluation, classification, and stratification. Am J Kidney Dis. 2002 Feb;39(2 Suppl 1):S1-266. No abstract available.
- Gray RJ, Sacks D, Martin LG, Trerotola SO. Reporting standards for percutaneous interventions in dialysis access. Technology Assessment Committee. J Vasc Interv Radiol. 1999 Nov-Dec;10(10):1405-15. doi: 10.1016/s1051-0443(99)70252-6. No abstract available.
- Tordoir J, Canaud B, Haage P, Konner K, Basci A, Fouque D, Kooman J, Martin-Malo A, Pedrini L, Pizzarelli F, Tattersall J, Vennegoor M, Wanner C, ter Wee P, Vanholder R. EBPG on Vascular Access. Nephrol Dial Transplant. 2007 May;22 Suppl 2:ii88-117. doi: 10.1093/ndt/gfm021. No abstract available.
- Hakim RM, Breyer J, Ismail N, Schulman G. Effects of dose of dialysis on morbidity and mortality. Am J Kidney Dis. 1994 May;23(5):661-9. doi: 10.1016/s0272-6386(12)70276-7.
- Lee T, Mokrzycki M, Moist L, Maya I, Vazquez M, Lok CE; North American Vascular Access Consortium. Standardized definitions for hemodialysis vascular access. Semin Dial. 2011 Sep-Oct;24(5):515-24. doi: 10.1111/j.1525-139X.2011.00969.x. Epub 2011 Sep 9.
- Besarab A. Advances in end-stage renal diseases 2000. Access monitoring methods. Blood Purif. 2000;18(4):255-9. doi: 10.1159/000014445. No abstract available.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. November 2019
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. November 2020
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juli 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. September 2019
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. September 2019
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
23. September 2019
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
24. September 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
21. September 2019
Zuletzt verifiziert
1. September 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- Surveillance of an A-V access
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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