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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04225702
Effect Of Aspirin Preoperative on Postoperative Cognitive Dysfunction In Elderly Patients Undergoing Knee Arthroplasty
8. Januar 2020 aktualisiert von: Jin Dong Liu, Xuzhou Medical University
Effect Of Long-term Aspirin Preoperative on Postoperative Cognitive Dysfunction In Elderly Patients Undergoing Knee Arthroplasty
Studies have shown that the lifetime risk of developing symptomatic knee osteoarthritis is 40% in men and 47% in women; and the risk can be increased to 60% when the patient's BMI reaches 30 kg/m2.
In this population, knee replacement is the most common, effective, and cost-effective method in all treatments with reducing pain, improving joint function and quality of life.
Postoperative cognitive dysfunction (POCD) is a common complication in the elderly, and its incidence can reach 25-40% in major non-cardiac surgery.
As for POCD can prolong hospital stay, increase mortality and morbidity, and increase social and economic burden, it is especially important for the prevention and treatment of POCD.
However, The mechanism of POCD is still unclear.
Studies suggest that it may involve inflammation and oxidative stress in the central nervous system.
But for the elderly, they are in a state of low inflammatory response.
At the same time, surgery and tourniquets also can trigger or aggravate inflammatory response.
Once the inflammatory factors released into the blood circulation, they can act on the central nervous system in a variety of ways.
As a result,elderly patients are more likely to develop POCD.
In addition, some studies have shown that pain can also increase cognitive burden.
Aspirin, its pharmacodynamic effects includes anti-inflammatory and analgesic effects which may have a certain effect on the prevention of POCD.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Detaillierte Beschreibung
Elderly patients undergoing knee replacement are more likely to develop POCD.
The aim of this study is to determine the incidence of short-term POCD and long-term cognitive status in the elderly patients who use Aspirin atleast three months before knee replacement.And then, the study evaluates the effect of Aspirin on the incidence of postoperative delirium.
In addition, it also shows the risk factors for POCD such as postoperative delirium, pain, C reactive protein and so on in the elderly patients who undergo knee replacement.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
220
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Jindong Liu, M.S
- Telefonnummer: +86-13951355136
- E-Mail: liujindong1818@163.com
Studienorte
-
-
Jiangsu
-
Xuzhou, Jiangsu, China
- The Affiliated Hospital of Xuzhou Medical University
-
Kontakt:
- Jindong Liu, M.S
- Telefonnummer: +86-13951355136
- E-Mail: liujindong1818@163.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
Patients who have major hemorrhoea perioperative, admitted to ICU postoperative and refuse participating the following up are screened out from the research.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age more than 60 years old undergoing elective knee replacement with general anesthesia
- ASA score grade I-III
- Sign that informed consent is willing to participate in the study
- Can communicate in verbal
- The time of using aspirin is at least 3 months
Exclusion Criteria:
- Central nervous system disease;
- Mental illness before or now;
- With using Antipsychotic treatment such as sedatives or antidepressants;
- With drug dependence;
- Severe visual, auditory, or motor impairment;
- Acute infection;
- Emergency surgery;
- Serious systemic diseases;
- Preoperative delirium and/ or cognitive dysfunction preoperative;
- History of hospitalization 3 months before surgery.
- Participating in other research
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
---|
Group Aspirin
The elderly patients who using Aspirin at least three months before operation were in the Group Aspirin
|
Group Control
The elderly patients who not using Aspirin before operation were in the Group Control
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
The incidence of short-term POCD (Postoperative Cognitive Dysfunction)
Zeitfenster: within one week after surgery
|
As measured by Mini-Mental State Examination
|
within one week after surgery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Aspirin can increase the long-term cognitive function scores after surgery
Zeitfenster: at 1th month after surgery
|
followed up by the Telephone Interview for Cognitive Status-Modified
|
at 1th month after surgery
|
The incidence of postoperative delirium
Zeitfenster: within one week after surgery
|
As measured by the Confusion Assessment Method
|
within one week after surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Jindong Liu, M.S, The Affiliated Hospital of Xuzhou Medical University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Zhang Y, Jordan JM. Epidemiology of osteoarthritis. Clin Geriatr Med. 2010 Aug;26(3):355-69. doi: 10.1016/j.cger.2010.03.001. Erratum In: Clin Geriatr Med. 2013 May;29(2):ix.
- Roach GW, Kanchuger M, Mangano CM, Newman M, Nussmeier N, Wolman R, Aggarwal A, Marschall K, Graham SH, Ley C. Adverse cerebral outcomes after coronary bypass surgery. Multicenter Study of Perioperative Ischemia Research Group and the Ischemia Research and Education Foundation Investigators. N Engl J Med. 1996 Dec 19;335(25):1857-63. doi: 10.1056/NEJM199612193352501.
- Price AJ, Alvand A, Troelsen A, Katz JN, Hooper G, Gray A, Carr A, Beard D. Knee replacement. Lancet. 2018 Nov 3;392(10158):1672-1682. doi: 10.1016/S0140-6736(18)32344-4.
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- Valentin LS, Pereira VF, Pietrobon RS, Schmidt AP, Oses JP, Portela LV, Souza DO, Vissoci JR, Luz VF, Trintoni LM, Nielsen KC, Carmona MJ. Effects of Single Low Dose of Dexamethasone before Noncardiac and Nonneurologic Surgery and General Anesthesia on Postoperative Cognitive Dysfunction-A Phase III Double Blind, Randomized Clinical Trial. PLoS One. 2016 May 6;11(5):e0152308. doi: 10.1371/journal.pone.0152308. eCollection 2016.
- Skvarc DR, Berk M, Byrne LK, Dean OM, Dodd S, Lewis M, Marriott A, Moore EM, Morris G, Page RS, Gray L. Post-Operative Cognitive Dysfunction: An exploration of the inflammatory hypothesis and novel therapies. Neurosci Biobehav Rev. 2018 Jan;84:116-133. doi: 10.1016/j.neubiorev.2017.11.011. Epub 2017 Nov 26.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. Januar 2020
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
30. Juni 2020
Studienabschluss (Voraussichtlich)
30. Juni 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
10. Oktober 2019
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Januar 2020
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
13. Januar 2020
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
13. Januar 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. Januar 2020
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- XYFY2019-KL05
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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