Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Effect Of Aspirin Preoperative on Postoperative Cognitive Dysfunction In Elderly Patients Undergoing Knee Arthroplasty

8. Januar 2020 aktualisiert von: Jin Dong Liu, Xuzhou Medical University

Effect Of Long-term Aspirin Preoperative on Postoperative Cognitive Dysfunction In Elderly Patients Undergoing Knee Arthroplasty

Studies have shown that the lifetime risk of developing symptomatic knee osteoarthritis is 40% in men and 47% in women; and the risk can be increased to 60% when the patient's BMI reaches 30 kg/m2. In this population, knee replacement is the most common, effective, and cost-effective method in all treatments with reducing pain, improving joint function and quality of life. Postoperative cognitive dysfunction (POCD) is a common complication in the elderly, and its incidence can reach 25-40% in major non-cardiac surgery. As for POCD can prolong hospital stay, increase mortality and morbidity, and increase social and economic burden, it is especially important for the prevention and treatment of POCD. However, The mechanism of POCD is still unclear. Studies suggest that it may involve inflammation and oxidative stress in the central nervous system. But for the elderly, they are in a state of low inflammatory response. At the same time, surgery and tourniquets also can trigger or aggravate inflammatory response. Once the inflammatory factors released into the blood circulation, they can act on the central nervous system in a variety of ways. As a result,elderly patients are more likely to develop POCD. In addition, some studies have shown that pain can also increase cognitive burden. Aspirin, its pharmacodynamic effects includes anti-inflammatory and analgesic effects which may have a certain effect on the prevention of POCD.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Elderly patients undergoing knee replacement are more likely to develop POCD. The aim of this study is to determine the incidence of short-term POCD and long-term cognitive status in the elderly patients who use Aspirin atleast three months before knee replacement.And then, the study evaluates the effect of Aspirin on the incidence of postoperative delirium. In addition, it also shows the risk factors for POCD such as postoperative delirium, pain, C reactive protein and so on in the elderly patients who undergo knee replacement.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

220

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Jiangsu
      • Xuzhou, Jiangsu, China
        • The Affiliated Hospital of Xuzhou Medical University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients who have major hemorrhoea perioperative, admitted to ICU postoperative and refuse participating the following up are screened out from the research.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age more than 60 years old undergoing elective knee replacement with general anesthesia
  • ASA score grade I-III
  • Sign that informed consent is willing to participate in the study
  • Can communicate in verbal
  • The time of using aspirin is at least 3 months

Exclusion Criteria:

  • Central nervous system disease;
  • Mental illness before or now;
  • With using Antipsychotic treatment such as sedatives or antidepressants;
  • With drug dependence;
  • Severe visual, auditory, or motor impairment;
  • Acute infection;
  • Emergency surgery;
  • Serious systemic diseases;
  • Preoperative delirium and/ or cognitive dysfunction preoperative;
  • History of hospitalization 3 months before surgery.
  • Participating in other research

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Group Aspirin
The elderly patients who using Aspirin at least three months before operation were in the Group Aspirin
Group Control
The elderly patients who not using Aspirin before operation were in the Group Control

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The incidence of short-term POCD (Postoperative Cognitive Dysfunction)
Zeitfenster: within one week after surgery
As measured by Mini-Mental State Examination
within one week after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Aspirin can increase the long-term cognitive function scores after surgery
Zeitfenster: at 1th month after surgery
followed up by the Telephone Interview for Cognitive Status-Modified
at 1th month after surgery
The incidence of postoperative delirium
Zeitfenster: within one week after surgery
As measured by the Confusion Assessment Method
within one week after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jindong Liu, M.S, The Affiliated Hospital of Xuzhou Medical University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Januar 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Oktober 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Januar 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Januar 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Januar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Januar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Postoperative kognitive Dysfunktion

3
Abonnieren