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Robustness Predictive Factors in People Aged Over 75 Years After Going to the Emergency Room (ROB-U) (ROB-U)

5. Januar 2022 aktualisiert von: Lille Catholic University

Study of the Robustness Predictive Factors in People Aged Over 75 Years After Going to the Emergency Room

After emergency room visits, the elderly patients can increase their dependence and functional decline. In this context the goal of this study is to demonstrate that there are robustness predictive factors after visit to the emergency room.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The emergency department is one of the main access routes to the hospital for elderly patients.

Older age is often associated with an increase risk of longer stay in the emergency room with a high subsequent risk of hospital re-admission. One of the essential care objectives when treating these patients is to maintain the autonomy to avoid any dependence in order to keep the quality of life, and limit the time of hospitalization.

Emergency room visits and hospitalizations are too often considered as a source of autonomy loss aggravation in the elderly. Many studies have demonstrated the mortality predictive factors existence, functional decline, or re-hospitalization of the elderly after an emergency room visit or after hospitalization.

No study until now has investigated the existence of factors directly predictive of robustness. Then the goal of this study is to demonstrate that there are robustness predictive factors after going to the emergency room.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

110

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Haut-de-France
      • Lille, Haut-de-France, Frankreich, 59000
        • Saint-Vincent Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

75 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The study population is composed of patients aged more than 75 years old and who have eligibility criteria.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients admitted to the emergency room
  • Patients aged ≥ 75 years old
  • Patients without cognitive disorders or vigilance disorders
  • Patients living at home
  • Patients able to give its non-opposition

Non inclusion Criteria:

  • Patients admitted to the hospital in the last 3 months
  • Patients refusing to participate in the study

Exclusion Criteria:

  • Patients whose stay is < 14h or > 48h
  • Patients who die during hospitalization
  • Patient not hospitalized
  • Patient not returning home after discharge from hospital

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Identification of predictive factors of robustness : Autonomy level at home (ADL score)
Zeitfenster: 3 months
ADL self-performance coding ranges from 0 (independent) to 4 (total dependence).
3 months
Identification of predictive factors of robustness by a questionnaire (help at home)
Zeitfenster: 3 months
Need of help at home such as : toilet, breakfast, lunch, dinner (yes or not)
3 months
Identification of predictive factors of robustness by a questionnaire (family visits)
Zeitfenster: 3 months
Number of family visits
3 months
Identification of predictive factors of robustness by a questionnaire (appetit)
Zeitfenster: 3 months
loss of appetite (yes or not)
3 months
Identification of predictive factors of robustness (heart rate)
Zeitfenster: 3 months
Heart rate during hospitalization (minimum and maximum values)
3 months
Identification of predictive factors of robustness (Modified Triage Risk Screening Tool (TRST)) score
Zeitfenster: 3 months
The TRST score is a tool to predict repeat emergency department visits and hospitalizations in older patients discharged from the emergency department; This tool evaluates 5 dimensions : cognitive disorders presence, walking disorders, polymedication, hospitalization antecedents and functional assessment (loss of autonomy). Every dimension is worth 1 point if the patient presents the disorder. The final maximum score is 5 points.
3 months
Identification of predictive factors of robustness : BMI (Body Mass Index)
Zeitfenster: 3 months
Body mass index
3 months
Albuminemia
Zeitfenster: 3 months
Rate of Albuminemia
3 months
Identification of predictive factors of robustness : Lifestyle
Zeitfenster: 3 months
Lifestyle: person living alone (yes or not)
3 months
Sleep assessment using a Visual Analog Scale (VAS).
Zeitfenster: 3 months
This scale allows patients to assess their fatigue. The patients locate their fatigue intensity on a 100-millimeters horizontal line. Using a ruler, the score is determined by measuring the distance (mm) on the 10-cm line between the "no pain" anchor and the patient's mark, providing a range of scores from 0-100. A higher score indicates greater pain intensity.
3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of re-hospitalization
Zeitfenster: 3 months
Only direct re-hospitalizations in emergency rooms and geriatric short stay will be counted
3 months
Rate of patient survival
Zeitfenster: 3 months
Rate of patient survival
3 months
Rate of lack of Institutionalization
Zeitfenster: 3 months
Rate of lack of Institutionalization
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jean Bouquillon, Hôpital Saint-Vincent de Paul

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

10. März 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. Dezember 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Dezember 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Dezember 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. Dezember 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Januar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Januar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • RC-P0099

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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