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Use of "iSuite" During CMR-guided Electrophysiological Procedures

2. Februar 2023 aktualisiert von: S.M. Chaldoupi, Academisch Ziekenhuis Maastricht

Prospective Use of Philips "iSuite" Electroanatomical Mapping System in Addition to Standard CMR-guided Electrophysiological Procedures

The perpuse of this study is to investigate the feasibility of the Philips interventional MRI suite "iSuite" to create an electroanatomical map of the heart based on which the real-time location of the catheters can be correctly and reliably visualized during CMR-guided electrophysiological procedure (CMR-EP).

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Limburg
      • Maastricht, Limburg, Niederlande, 6202 AZ
        • Rekrutierung
        • Maastricht UMC+
        • Unterermittler:
          • K Vernooy, Prof. dr.
        • Unterermittler:
          • G.P Bijvoet, MD
        • Unterermittler:
          • R.J Holtackers, Ir
        • Unterermittler:
          • S.J.M. van Kuijk, MD, PhD
        • Unterermittler:
          • J.E Wildberger, Prof. dr.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The study will include all eligible patients who are already scheduled and thus eligible for CMR-guided electrophysiological procedure for the treatment of a cardiac rhythm disturbance in the MUMC+, albeit meeting the in- and exclusion criteria.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Already scheduled by the treating electrophysiologist for CMR-EP as standard care for the treatment of a cardiac arrhythmia.
  • Minimum age of 18 years old.
  • Written informed consent

Exclusion Criteria:

  • Participation in another investigational study that has not reached its primary endpoint.
  • Contraindication for MRI such as: metallic implant, body weight > 130 kg, pregnancy, breast feeding women, known severe allergy to gadolineum contrast agents, renal failure with eGFR ≤ 30 mL/min/1,73m2.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The feasibility of iSuite to create an electroanatomical map (EAM) of the heart during CMR-EP
Zeitfenster: Periprocedural
To establish whether the visualization by iSuite is correct we will compare the location visualized by the EAM with the reference images as produced by the default cine MRI sequences at the target ablation location just prior to the RF ablation. The definition of correct visualization is: good agreement between the two modalities (EAM and cine MRI) based on visual assessment of the treating electrophysiologist and the supervising CMR expert. When no consensus is reached than the visualization is coded 'incorrect'. This outcome will be dichotomized and coded as 'correct visualization' or 'incorrect visualization'. This categorical variable will be expressed as counts and proportion with 95% confidence interval (CI).
Periprocedural

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Procedural success as measured by electrical and anatomical confirmation of a complete ablation lesion at the end of the procedure:
Zeitfenster: Periprocedural
Anatomical confirmation of a complete ablation lesion is defined as a continuous line of high signal intensity at the target location on the edema and fibrosis sequences of the CMR at the end of the procedure. This anatomical confirmation will be judged by the CMR expert that is present during the procedure and thus will not be blinded to the EP results. Procedural success and procedural complications will be reported as count and proportion with 95% CI.
Periprocedural
Procedural time
Zeitfenster: Periprocedural
To investigate the procedure-by-procedure change in procedural times and total amount of CMR images needed until application of the first ablation lesion
Periprocedural
Complication rate
Zeitfenster: Periprocedural
To investigate the complication rate of CMR-EP with the integration of iSuite.
Periprocedural

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: S.M. Chaldoupi, Maastricht UMC+
  • Hauptermittler: Casper Mihl, Maastricht UMC+
  • Studienstuhl: J.E Wildberger, Prof. Dr, Maastricht UMC+

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

4. Januar 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Januar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Januar 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. Januar 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Februar 2023

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Februar 2023

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2023

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • NL74812.068.20
  • METC20-064 (Andere Kennung: METC azM/UM)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

This is a small scale single center study and there is no plan to share IPD in order to ensure participant privacy, and the risk of invalid analysis. Data will be registered in the Castor EDC database by the investigator, after patient data has been anonymized. The principal investigator and involved investigators of the research team will have access to the source data and safeguard the code. The handling of personal data will comply with the General Data Protection Regulation and the Dutch Act on Implementation of the General Protection Regulation. Data and the key to the unique patient study number will be kept for 15 years after study end. During this single centre study, no data will be shared or transferred. Once the study has ended, we will ensure that all data are managed and securely stored. Data will be available for use in future research on cardiac arrhythmia. Qualified monitors of Clinical Trial Centre Maastricht will independently perform monitoring of the study.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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