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Effect of Osteopathic Techiniques on Intraocular Pressure

21. November 2021 aktualisiert von: Rodolfo Amoroso Borges, Federal University of São Paulo

Effect of Osteopathic Techiniques on Intraocular Pressure: a Randomized Double-blind Clinical Trial

The purpose of this study is to assess the effects osteopathic techniques at the upper cervical vertebrae or at the sphenopalatine ganglia on the intraocular pressure.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The 7 volunteers will be randomized into 3 groups and there will be an experimental group 1 that will receive a technique of manipulation of the upper cervical, an experimental group 2 that will receive a technique of manipulation of the sphenopalatine ganglion and a control group that will not receive any intervention. Each volunteer will participate in the 3 groups. There will be 4 assessments, one before the procedure and one just after each procedure, including the control.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

7

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • São Paulo
      • Jundiaí, São Paulo, Brasilien, 13208-120
        • Escola Superior de Educação Física

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Intraocular pressure below 21mmHg

Exclusion Criteria:

  • Positive Klein test
  • Use of medications that affect the circulatory system in up to one month before the procedures;
  • Caffeine use 24 hours before procedures;
  • Presence of ophthalmic diseases;
  • History of hypertension or diabetes;
  • Blindness;
  • Tumor in the head;
  • Skull or cervical fractures that occurred less than 6 months ago.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Upper cervical manipulation group
The patient will be in the supine position. The cephalic hand will make contact with one side of the patient's skull, leaving the sternocleidomastoid muscle between the third and fourth fingers. The caudal hand will make global contact with the patient's skull on the opposite side. The therapist should place his torso on the patient's head, leaving the two forearms aligned with the axis of the patient's spine, as this technique is applied to the axis of the odontoid process of the ax. With neutral flexion-extension the therapist will place the rotation parameter to the opposite side (70-80 degrees) and a small contralateral inclination. Then it will search for the driving barrier with a small axial traction movement. When the driving barrier is found, the thrust should be applied in a helical direction, increasing rotation and traction. It will be applied bilaterally.
The patient will receive an upper cervical manipulation as described in the Experimental Group 1.
Experimental: Sphenopalatine ganglion group
The patient will be supine on the bench and the therapist with gloves will sit next to the patient contralateral to the manipulated sphenopalatine ganglion (SPG). One of the therapist's hands will be placed flat in contact with the apex of the patient's head to stabilize it. The patient will be instructed to open his mouth and deviate the mandible laterally to the same side of the ganglion to be treated. The therapist will then apply pressure to the SPG with the fifth finger of your other hand in the patient's mouth, moving up along the alveolar process of the maxilla teeth to reach the pterygoid process. The therapist will keep the patient's head elevated until the lateral pterygoid muscle relaxes. Then, the pressure will be applied into the pterygopalatine fossa. The therapist will then apply gentle pressure on the SPG with the pulp of the fifth finger until tissue relaxation. He will then release the contralateral SPG in the same way.
The patient will receive a sphenopalatine ganglion as described in the Experimental Group 2.
Kein Eingriff: Control Group
The patient will lie down on the bench for 10 minutes.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change of the intraocular pressure after upper cervical manipulation
Zeitfenster: Immediately after the intervention and 30 minutes after the intervention
After this manipulation, it is expected that there will be a sympathetic response increasing the intraocular pressure.
Immediately after the intervention and 30 minutes after the intervention
Change of the intraocular pressure after sphenopalatine ganglion manipulation
Zeitfenster: Immediately after the intervention and 30 minutes after the intervention
After this manipulation, it is expected that there will be a parasympathetic response decreasing the intraocular pressure.
Immediately after the intervention and 30 minutes after the intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

28. September 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

9. November 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

19. November 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. April 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. April 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. April 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Dezember 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. November 2021

Zuletzt verifiziert

1. November 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • RBorges

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Upper cervical manipulation

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