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Assessment of Catheter Flow Direction Using Color Flow Doppler in Labor Epidurals

Assessment of Catheter Flow Direction Using Color Flow Doppler in Labor Epidurals: an Observational Study

Epidural analgesia is commonly used for pain relief in labor and involves placement of a catheter in the epidural space. Failure of epidural analgesia may occur in 12-16% of epidural catheter placements. It is defined as inadequate analgesia after the local anesthetic loading dose, despite use of appropriate dose/concentration of local anesthetic. Failure to provide adequate epidural analgesia is commonly caused by malposition of the epidural catheter. Many factors may influence the position of the tip of the epidural catheter and the resulting spread of local anesthetic into the epidural space, and consequently the quality of analgesia. Previously, X-ray exposure was required to assess catheter position in the epidural space. Recent developments have allowed the anesthesiologist to assess the catheter position at the bedside after its placement, using color flow Doppler ultrasonography.

The investigators will perform an observational study to determine epidural catheter flow direction in the obstetrical population using color flow Doppler ultrasound. Women who have delivered under epidural analgesia, either vaginal or caesarean delivery, will be approached for the study before the epidural catheter is removed.

The investigators aim to determine epidural flow relative to the insertion site, describe the findings and to correlate them with other clinical outcomes.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

45

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5G1X5
        • Mount Sinai Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 55 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Women who have delivered under epidural analgesia, either with vaginal or caesarean delivery, will be approached for the study before the epidural catheter is removed.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Women who have delivered under epidural analgesia
  • Women who have vaginal or caesarean delivery
  • Women with the epidural catheter still in place

Exclusion Criteria:

-Women who experience fetal or maternal complications during delivery

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Patienten, bei denen eine Epiduralanästhesie zur Wehen gelegt wurde
Teilnehmen können Patientinnen, bei denen eine Epiduralanästhesie zur Geburt gelegt wurde. Die Studienverfahren werden nach der Entbindung und vor dem Entfernen des Epiduralkatheters durchgeführt.
Doppler ultrasonography

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Visualization of flow relative to the interspace insertion level as assessed by color flow Doppler ultrasound
Zeitfenster: 15 min
Visualization of flow relative to the interspace insertion level as assessed by color flow Doppler ultrasound (at insertion level [yes/no], above insertion level [yes/no], below insertion level [yes/no], no visualization of flow in any space).
15 min

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Level of epidural catheter insertion: questionnaire
Zeitfenster: 5 min
The anesthesiologist will record the intervertebral level at which the epidural was placed: L2-L3, L3-L4
5 min
Epidural regimen: questionnaire
Zeitfenster: 5 min
Settings for the epidural pump as charted by the anesthesiologist and the nurse.
5 min
Maximum upper sensory block to ice: questionnaire
Zeitfenster: 5 min
Maximum upper sensory block to ice as charted by the nurse in the electronic charting system
5 min
Any anesthetic intervention for patchy or asymmetric block
Zeitfenster: 5 min
The anesthetic record will be reviewed for any interventions done.
5 min
Number of manual epidural top ups
Zeitfenster: 5 min
The number of top ups given by nurses or physicians manually will be recorded from the chart.
5 min
Number of PCEA (patient controlled epidural analgesia) boluses delivered
Zeitfenster: 5 min
Number of PCEA (patient controlled epidural analgesia) boluses delivered will be collected from the chart.
5 min
Duration of epidural analgesia
Zeitfenster: 5 min
Time of epidural placement to delivery or placement to top up for caesarean delivery.
5 min
Quality of analgesia questionnaire - 1st stage
Zeitfenster: 5 min

Quality of analgesia during first stage as defined by the patient on a VNRS (verbal numerical rating scale) 0-10 :

On a scale from 0-10 (where 0 is not at all and 10 is the best ever), how well did your epidural work from the start of your epidural until you were fully dilated?

5 min
Quality of analgesia questionnaire - 2nd stage
Zeitfenster: 5 min

Quality of analgesia during second stage as defined by the patient on a VNRS (verbal numerical rating scale) 0-10:

On a scale from 0-10 (where 0 is not at all and 10 is the best ever), how well did your epidural work from you were fully dilated until the delivery of your baby?

5 min

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

17. November 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

6. Juni 2022

Studienabschluss (Tatsächlich)

6. Juni 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Oktober 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. November 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. November 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Juli 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 21-07

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Wehen

Klinische Studien zur color flow Doppler ultrasonography

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