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Whole-Body Vibration Versus Gravity Force Stimulation on Postural Stability in Children With Down Syndrome

8. April 2022 aktualisiert von: Eman Wagdy, Beni-Suef University
The purpose of the study is to compare the effect between of whole-body vibration and gravity force stimulation on postural stability in children with Down syndrome.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Down Syndrome (DS) is one of genetic disorders characterized by some common clinical and functional features. Most children with Down syndrome have deficits in postural stability or balance, co-ordination, gait, and functional mobility throughout childhood and adulthood. Postural control dysfunctions are the most common problems found in children with DS leads them to be more inactive, which contributes to functional mobility problems. Several techniques that involve proprioceptive, vestibular, and visual inputs are so beneficial to children with DS. Whole-body vibration (WBV) is one of the training methods that use high-frequency mechanical stimuli generated by a vibrating platform and transmitted through the body, leading to bone loading and sensory receptor stimulation. Gravity force stimulation (GFS) has a strong impact on the child's sensory system helping to normalize the system through exercises that send strong messages to the brain to regulate the tactile, proprioceptive and vestibular components. Hence, there is need to compare between the effects of whole-body vibration training and gravity force stimulation on postural stability in children with Down syndrome.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

8 Jahre bis 10 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Children ages will be ranged from 8 to 10 years old.
  2. Functional hearing and vision.
  3. Mild and moderate mental retardation with IQ level (50-70) determined by a psychiatric specialist in the school (IQ measured by Stanford-Binet intelligence scale)
  4. Independent standing and walking.

Exclusion Criteria:

  1. Synptomatic pain.
  2. Musculoskeletal problems or/ atlanto-axial instability.
  3. Rheumatic and congenital heart disease
  4. History of previous surgical operation
  5. Regular participation in any sport activities.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Designed Physical Therapy Program
Designed Physical Therapy Program Down syndrome children will receive the designed physical therapy program for 1 hour. The duration of treatment will be 3 times/week for 12 weeks.
The designed physical therapy program include gentle stretching exercises, static muscle contraction, facilitation of trunk control from different positions, balance training from different positions on tilting board, facilitation of righting, protective and equilibrium reactions from different positions, facilitation of standing from different positions, gait training and, climbing stairs up and down.
Experimental: Whole-Body Vibration
Designed physical therapy program in addition to whole-body vibration. Down syndrome children will receive the designed physical therapy program for 1 hour in addition to whole-body vibration with an amplitude of 2 mm, vibration frequency ranged from 25 to 30 Hz and, vibration time ranged from 5 to10 minutes. The duration of treatment will be 3 times/week for 12 weeks.
The designed physical therapy program include gentle stretching exercises, static muscle contraction, facilitation of trunk control from different positions, balance training from different positions on tilting board, facilitation of righting, protective and equilibrium reactions from different positions, facilitation of standing from different positions, gait training and, climbing stairs up and down.

The designed physical therapy program (mentioned before)

+ Whole-body vibration (WBV) training, child will be asked to stand with slightly flexed knees (30 degrees of knee flexion), and both feet will be placed at an equal distance from the center of the platform to achieve an equal distribution of body weight over both feet. The device will set to produce a peak-to-peak sinusoidal vibration with an amplitude of 2 mm and a vibration frequency ranged from 25 to 30 Hz. WBV will applied for (30 sec. of WBV, 1 min rest, 10 repetitions), (45 sec. of WBV, 1 min rest, 10 repetitions), (60 sec. of WBV, 1 min rest, 10 repetitions) in the 1st, 2nd. and 3rd. months respectively.

Experimental: Gravity Force Stimulation
Designed physical therapy program in addition to gravity force stimulation. Down syndrome children will receive the designed physical therapy program for 1 hour in addition to gravity force stimulation with 10 repetitions for each position. The duration of treatment will be 3 times/week for 12 weeks.
The designed physical therapy program include gentle stretching exercises, static muscle contraction, facilitation of trunk control from different positions, balance training from different positions on tilting board, facilitation of righting, protective and equilibrium reactions from different positions, facilitation of standing from different positions, gait training and, climbing stairs up and down.

The designed physical therapy program (mentioned before)

+ Gravity force stimulation child will be asked to maintain his balance on GFS during each of the following positions as a progression (standing and walking on the surface of two beams connecting the two boxes - standing and walking crossly on the surface of one beam connecting the two boxes - standing and walking sideward on the surface of one beam connecting the two boxes - standing and walking on the edge of the two beams - standing and walking on the edge of one beam: most difficult)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postural Stability
Zeitfenster: Up to 12 weeks
Biodex Stability System will be used to measure overall stability index, anteroposterior stability index and mediolateral stability index.
Up to 12 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Funktionelle Mobilität
Zeitfenster: Bis zu 12 Wochen
Der Sechs-Minuten-Gehtest wird zur Messung der funktionellen Mobilität verwendet. Es handelt sich um einen submaximalen Test der aeroben Kapazität, bei dem die Probanden innerhalb von 6 Minuten (min.) eine möglichst große Strecke auf einer vorab vermessenen Distanz zurücklegen.
Bis zu 12 Wochen

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

9. April 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

9. Juli 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

9. Juli 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. April 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. April 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. April 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. April 2022

Zuletzt verifiziert

1. April 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Down-Syndrom

Klinische Studien zur Designed Physical Therapy Program

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