- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07563673
Early Low-dose ASpirin Use After Intravenous Thrombolysis for Acute Ischemic Cerebral Infarction(ELASTIC) (ELASTIC)
5. Mai 2026 aktualisiert von: Beijing Chao Yang Hospital
Safety and Efficacy of Treatment With Early Low-dose ASpirin Use After Intravenous Thrombolysis for Acute Ischemic Cerebral Infarction (ELASTIC): A Randomized, Open-label, Blinded Endpoint, Clinical Trial
This study evaluates whether early administration of low-dose aspirin (100mg) at 2 hours post-intravenous thrombolysis, compared to the standard timing of 24 hours, improves functional outcomes in patients with acute ischemic stroke.
Intravenous thrombolysis is effective for very early treatment of acute ischemic stroke.
However, current guidelines recommend starting antiplatelet therapy 24 hours after thrombolysis to avoid symptomatic intracranial hemorrhage (SICH), a recommendation not based on prospective clinical studies.
Early re-occlusion of recanalized arteries due to platelet aggregation occurs in 14-34% of cases and is associated with poor prognosis.
The average incidence of SICH is 2.4%, with fatal SICH occurring in only 0.28%.
Thus, the impact of re-occlusion on poor prognosis may outweigh the risk of SICH.
In this prospective, randomized, open-label trial with blinded endpoint evaluation, participants are assigned to receive aspirin 100mg either at 2 hours (early group) or at 24 hours (standard group) after thrombolysis.
The primary outcome is the proportion of patients with a favorable functional outcome, defined as a modified Rankin Scale (mRS) score of 0-2 at 3 months.
Safety outcomes include the incidence of SICH and all-cause mortality at 3 months.
This study will provide clinical evidence regarding the optimal timing for initiating antiplatelet therapy after thrombolysis in acute ischemic stroke.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
210
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Ming Lu, MD
- Telefonnummer: 010-8523-1391
- E-Mail: brian0317@sina.com
Studienorte
-
-
Beijing Municipality
-
Beijing, Beijing Municipality, China, 100020
- Beijng Chao-Yang Hospital, Capital Medical University
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age range: 18-65 years old
- Receive rt PA thrombolytic therapy within 3 hours (including 3 hours) of onset
- Signs of brain dysfunction lasting for more than 1 hour
- CT imaging excludes cerebral hemorrhage, and there are no imaging changes corresponding to the patient's physical signs
Exclusion Criteria:
- Age>65 years old
- Onset time>3 hours
- Accompanied by consciousness disorders, or NIHSS ≥ 20 points
- CT shows' high-density shadow of middle cerebral artery '
- Accompanied by atrial fibrillation or clearly identified as cardioembolic embolism
- Severe swallowing difficulties, unable to take medication orally
- Oral anticoagulant medication is currently being taken
- Accompanied by severe infection or evidence of severe infection
- Refusal to sign the informed consent form for this study
- Exclusion criteria for other traditional intravenous thrombolysis
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Early Aspirin Group
Participants receive oral aspirin 100mg at 2 hours after rt-PA thrombolysis.
A follow-up CT scan is performed at 2 hours post-thrombolysis.
If no intracranial hemorrhage is confirmed, aspirin 100mg once daily (Qd) is continued for 3 months.
|
Aspirin 100mg orally, administered once daily.
The first dose is given at 2 hours after rt-PA thrombolysis, conditional on a follow-up CT scan at 2 hours excluding intracranial hemorrhage.
Treatment continues for 3 months.
|
|
Aktiver Komparator: Standard Therapy Group
Participants receive oral aspirin 100mg once daily (Qd) starting at 24 hours after rt-PA thrombolysis.
A follow-up CT scan is performed at 24 hours post-thrombolysis.
If no intracranial hemorrhage is confirmed, aspirin 100mg once daily (Qd) is continued for 3 months.
|
Aspirin 100mg orally, administered once daily.
The first dose is given at 24 hours after rt-PA thrombolysis, conditional on a follow-up CT scan at 24 hours confirming no intracranial hemorrhage.
Treatment continues for 3 months.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Proportion of Patients with Favorable Functional Outcome at 3 Months
Zeitfenster: 3 months
|
Favorable functional outcome is defined as a score of 0 to 2 on the modified Rankin Scale (mRS).
The mRS score will be assessed by a blinded endpoint assessor at 3 months post-stroke via a structured telephone interview or during a clinic visit.
|
3 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Incidence of symptomatic intracranial hemorrhage
Zeitfenster: 24 hour
|
24 hour
|
|
Patient mortality rate at 3 months
Zeitfenster: 3 months
|
3 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
30. September 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
31. Dezember 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
26. April 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. April 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
4. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
8. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
5. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. April 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Zerebrovaskuläre Erkrankungen
- Erkrankungen des Gehirns
- Erkrankungen des zentralen Nervensystems
- Erkrankungen des Nervensystems
- Gefäßerkrankungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
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- Hirninfarkt
- Ischämie des Gehirns
- Infarkt
- Nekrose
- Ischämie
- Streicheln
- Pathologische Zustände, Anzeichen und Symptome
- Hirninfarkt
- Organische Chemikalien
- Kohlenwasserstoffe
- Kohlenwasserstoffe, zyklisch
- Kohlenwasserstoffe, aromatisch
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- Salicylate
- Hydroxybenzoates
- Aspirin
Andere Studien-ID-Nummern
- Beijing CYH
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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