- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07570823
A Study to Evaluate the Safety and Efficacy of SCTB35 in Combination With Gemcitabine and Oxaliplatin in Patients With Relapsed or Refractory Diffuse Large B-Cell Lymphoma
29. April 2026 aktualisiert von: Sinocelltech Ltd.
A Phase 3 Randomized, Open-label, Multicenter Study to Evaluate the Safety and Efficacy of SCTB35 in Combination With Gemcitabine and Oxaliplatin Versus Rituximab in Combination With Gemcitabine and Oxaliplatin in Patients With Relapsed or Refractory Diffuse Large B-Cell Lymphoma
The purpose of this study is to evaluate the efficacy and safety of SCTB35 in Combination With Gemcitabine and Oxaliplatin vs Rituximab in Combination With Gemcitabine and Oxaliplatin in Patients With Relapsed or Refractory Diffuse Large B-Cell Lymphoma.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
101
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Beijing, China, 100142
- Beijing Cancer Hospital
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 18-80 years old
- Histologically confirmed diffuse large B-cell lymphoma according to WHO 2022 criteria
- Relapsed or refractory (R/R) disease following at least one prior systemic regimen that contained an anti-CD20 monoclonal antibody (mAb) in combination with chemotherapy
- Participants who have failed after one prior line of therapy are not candidates for high-dose chemotherapy followed by autologous stem cell transplant (ASCT)
- Presence of measurable or evaluable disease at baseline ECOG PS 0-2
- ECOG PS 0-2
- Adequate organ function and bone marrow function
- Expected survival ≥ 3 months
Exclusion Criteria:
- Prior treatment with antibodies targeting both CD20 and CD3
- Contraindication to rituximab, gemcitabine or oxaliplatin, or prior treatment with an anti-CD20 antibody in combination with the GemOx regimen
- Peripheral neuropathy assessed to be Grade >1 according to National Cancer Institute Common Terminology Criteria for Adverse Events (NCI CTCAE) v6.0 at enrollment
- Known central nervous system (CNS) involvement by lymphoma
- Known any major episode of active infection requiring treatment with systemic antibiotics within 2 weeks
- Treatment with chimeric antigen receptor T-cell (CAR-T) therapy within 100 days prior to first SCTB35 administration
- Autologous HSCT within 100 days prior to first SCTB35 administration, or any prior allogeneic HSCT or solid organ transplantation
- Major surgery within 4 weeks prior to first SCTB35 administration
- Chemotherapy and other non-investigational antineoplastic agents (except CD20 mAbs) within 4 weeks or 5 half-lives (whichever is shorter) prior to first SCTB35 administration
- Administration of a live, attenuated vaccine within 4 weeks before first study treatment administration or anticipation that such a live, attenuated vaccine will be required during the study
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Aktiver Komparator: R-GemOx
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Die Teilnehmer erhalten Rituxumab i.v. an Tag 1 jedes Zyklus für bis zu 8 Zyklen.
Participants will receive IV gemcitabine administration for up to 8 cycles.
Participants will receive IV oxaliplatin administration for up to 8 cycles.
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Experimental: SCTB35-GemOx
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SCTB35 will be subcutaneously administered at a dose as specified
Participants will receive IV gemcitabine administration for up to 8 cycles.
Participants will receive IV oxaliplatin administration for up to 8 cycles.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Adverse Events
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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Treatment-emergent adverse events/serious adverse events/adverse events of special interest
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Up to approximately 3 years
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Progression free survival (PFS)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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Defined as the time from the date of randomization to the date of first documentation of progression disease (PD) or the date of death from any cause, whichever occurs first.
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Up to approximately 3 years
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Percentage of Participants Achieving Best Overall Response (BOR)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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BOR is defined as Complete Response (CR) or Partial Response (PR), determined by Lugano criteria
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Up to approximately 3 years
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Percentage of Participants Achieving CR
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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Percentage of participants who achieve a CR determined per Lugano criteria.
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Up to approximately 3 years
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Overall Survival (OS)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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Overall survival is defined as the duration from the date of randomization to the date of the participant's death.
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Up to approximately 3 years
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Duration of Response (DOR)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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DOR is defined as the time from the first occurrence of response (CR or PR) to disease progression or death, whichever occurs first.
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Up to approximately 3 years
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Time to Response (TTR)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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Time to response is defined for participants achieving a CR/PR as the time from starting therapy to first a CR/PR.
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Up to approximately 3 years
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Event-Free Survival (EFS)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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EFS is defined as the duration from randomization to disease progression determined by Lugano criteria as assessed by the investigator, initiation of any non-protocol-specified new anti-lymphoma therapy for any reason, or death (whichever occurs first).
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Up to approximately 3 years
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Duration of Complete Response (DOCR)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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DOCR is defined as the time from the first occurrence of CR to disease progression or death, whichever occurs first.
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Up to approximately 3 years
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Time to Complete Response (TTCR)
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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Time to complete response is defined for participants achieving a CR as the time from starting therapy to first a CR.
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Up to approximately 3 years
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Blood Concentrations of SCTB35
Zeitfenster: Up to approximately 1 years
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The pharmacokinetics of SCTB35 will be analyzed based on the drug concentrations at respective timepoints in the blood samples (or blood derivative)
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Up to approximately 1 years
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Anti-drug Antibodies of SCTB35
Zeitfenster: Up to approximately 3 years
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Blood samples (or blood derivative) will be screened for antibodies binding to SCTB35
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Up to approximately 3 years
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Mai 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. November 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. April 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
29. April 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
29. April 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
6. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
6. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
29. April 2026
Zuletzt verifiziert
1. April 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Lymphatische Erkrankungen
- Histiozytäre Störungen, bösartig
- Histiozytose
- Hämische und lymphatische Krankheiten
- Dendritisches Zellsarkom, ineinandergreifend
- Organische Chemikalien
- Heterocyclische Verbindungen, 1-Ring
- Heterocyclische Verbindungen
- Koordinationskomplexe
- Desoxycytidin
- Cytidin
- Pyrimidin -Nucleoside
- Pyrimidine
- Oxaliplatin
- Gemcitabin
Andere Studien-ID-Nummern
- SCTB35-B301
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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