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Comparison of Age-Based Formula and Ultrasound-Guided Subglottic Diameter Measurement for Endotracheal Tube Sizing

8. Mai 2026 aktualisiert von: Ain Shams University

Comparison of Age-Based Formula and Ultrasound-Guided Subglottic Diameter Measurement for Endotracheal Tube Sizing in Single Ventricle Patients

To compare the accuracy of ultrasound-guided subglottic diameter measurement versus age-based formulas in determining the optimal endotracheal tube (ETT) size in pediatric patients with single ventricle physiology and reducing post-extubation complications.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

To compare the accuracy of ultrasound-guided subglottic diameter measurement versus age-based formulas in determining optimal ETT size in pediatric patients with single ventricle physiology to avoid post-extubation complications. All legal guardians will provide written informed consent after a full explanation of the study. During the pre-anesthetic evaluation, demographic data, ASA physical status, relevant comorbidities, and a recent echocardiogram confirming single ventricle physiology will be documented. In the operating room, patients will be monitored using standard ASA monitors including ECG, non-invasive blood pressure, pulse oximetry, and capnography, followed by preoxygenation with 100% oxygen. If intravenous access is available, anesthesia will be induced with ketamine, fentanyl, and rocuronium. If IV access is not available, inhalational induction with sevoflurane will be used until IV access is secured, after which fentanyl and rocuronium will be administered. Following induction, ventilation will continue with FiO₂ 100% and sevoflurane 1.5% for 3 minutes.

Patients will be divided into two groups:

Group A (Age-Based Formula):

In neonates and infants under 1 year, a weight-based sizing is used:

  • Infants <1 kg (Preterm): 2.5 mm ETT
  • Infants 1-2 kg: 3 mm ETT
  • Infants 2-3 kg (Full Term): 3-3.5 mm ETT
  • Infants >3 kg (3 months to 1 year): 3.5-4 mm ETT

In Infants > 1 year, ETT size will be selected based on the standard formula: Cole's Formula for uncuffed ETT.

ETT ID (mm) = (Age/4) + 4.

Group B (Ultrasound Group):

During mask ventilation, a trained anesthesiologist will perform transverse subglottic diameter measurement using a high-frequency linear ultrasound probe (7-15 MHz). The patient will be positioned supine with mild neck extension. The probe will be placed transversely just below the thyroid cartilage to identify the subglottic airway at the level of the cricoid cartilage. The measured diameter (in mm) will be recorded and used to determine ETT size from the equation:

ETT ID (mm) = Subglottic diameter (mm) × 0.8 To confirm appropriate ETT sizing, all patients will be placed on pressure-controlled mechanical ventilation and a leak test will be performed in both groups. Start with pressure 20-25 cm H₂O, if there is resistance to ETT passage into the trachea or no audible leak or ventilator-detected leak when the lungs are inflated, the tube will be exchanged for one that is 0.5 mm smaller. If a leak is detected, decrease the pressure to 10 cm H₂O. If there's still a detected leak at 10 cm H₂O, the ETT will be exchanged for one that is 0.5 mm larger. If there's no leak at 10 cm H₂O then the ETT is optimal. Tube size will be considered optimal when a tracheal leak is not detected at an inflation pressure between 10-20 cm H₂O with uncuffed tubes.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

  • Name: Mohamed Tolba, MD
  • Telefonnummer: 01156622298

Studienorte

    • Abbasseya
      • Cairo, Abbasseya, Ägypten, 00202
        • Rekrutierung
        • Ain Shams University
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Pediatric patients (3 months to 8 years)
  • Patients with single ventricle physiology
  • Scheduled for Glenn or Fontan surgery or cardiac catheterization
  • Patients with Glenn or Fontan shunt scheduled for surgery

Exclusion Criteria:

  • Refusal of legal guardians
  • Emergency surgery
  • Patients with tracheostomy tubes
  • Recent or active upper respiratory tract infection
  • Airway anomalies (e.g. Pierre Robin, Treacher Collins)
  • ICU stay due to complications other than that of airway

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Age-Based Formula Group

In neonates and infants under 1 year, a weight-based sizing is used:

  • Infants <1 kg (Preterm): 2.5 mm ETT
  • Infants 1-2 kg: 3 mm ETT
  • Infants 2-3 kg (Full Term): 3 - 3.5 mm ETT
  • Infants >3 kg (3 months to 1 year): 3.5 - 4 mm ETT In Infants > 1 year, ETT size will be selected based on the standard formula: Cole's Formula for uncuffed ETT.

ETT ID (mm) = (Age/4) + 4.

Subglottic diameter in mm x 0.8
Aktiver Komparator: Ultrasound Group

During mask ventilation, a trained anesthesiologist will perform transverse subglottic diameter measurement using a high-frequency linear ultrasound probe (7-15 MHz). The patient will be positioned supine with mild neck extension. The probe will be placed transversely just below the thyroid cartilage to identify the subglottic airway at the level of the cricoid cartilage. The measured diameter (in mm) will be recorded and used to determine ETT size from the equation:

ETT ID (mm) = Subglottic diameter (mm) × 0.8

Using Ultrasound for accuracy of ETT sizing

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Accuracy of ETT size selection
Zeitfenster: During endotracheal intubation, immediately after induction of anesthesia and neuromuscular blockade (within 10 minutes after induction)
Accuracy of endotracheal tube size selection measured by the number of ETT attempts required to achieve an appropriate leak test and successful airway placement.
During endotracheal intubation, immediately after induction of anesthesia and neuromuscular blockade (within 10 minutes after induction)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of post-extubation stridor/croup
Zeitfenster: From extubation until 24 hours post-extubation
Occurrence of post-extubation stridor or croup assessed using the Westley croup score.
From extubation until 24 hours post-extubation
Severity of post-extubation croup
Zeitfenster: At 30 minutes, 2 hours, and 24 hours after extubation
Severity of post-extubation croup assessed using the Westley croup score
At 30 minutes, 2 hours, and 24 hours after extubation
Duration of ICU stay related to airway complications
Zeitfenster: From ICU admission until ICU discharge, up to 30 days
Length of ICU stay due to airway complications such as post-extubation stridor
From ICU admission until ICU discharge, up to 30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. Juni 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Juni 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

14. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • FMASU MD353/2025

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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