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64Cu-DOTA A2 scFv-Fc2 DM With Positron Emission Tomography for the Imaging of Patients With Locally Advanced or Metastatic PSCA-Expressing Pancreatic Cancer

20. Mai 2026 aktualisiert von: City of Hope Medical Center

A Phase 1 Clinical Trial of 64Cu-DOTA A2 scFv-Fc2 DM (64Cu-DOTA-A2DM) Positron Emission Tomography in Patients With Metastatic PSCA-Expressing Pancreatic Cancer

This clinical trial tests the safety, side effects, best dose and feasibility of using 64Cu-DOTA A2 scFv-Fc2 DM with positron emission tomography for the imaging of patients with PSCA-expressing pancreatic cancer that has spread to nearby tissue or lymph nodes (locally advanced) or that has spread from where it first started (primary site) to other places in the body (metastatic). PET is an established imaging technique that utilizes small amounts of radioactivity attached to very minimal amounts of tracer, in the case of this research, 64Cu-DOTA A2 scFv-Fc2 DM. Because PSCA expressing pancreatic cancers take up 64Cu-DOTA A2 scFv-Fc2 DM it can be seen with PET. A PET scan is a procedure in which a small amount of radioactive glucose (sugar) is injected into a vein, and a scanner is used to make detailed, computerized pictures of areas inside the body where the glucose is taken up. Because cancer cells often take up more glucose than normal cells, the pictures can be used to find cancer cells in the body. Using 64Cu-DOTA A2 scFv-Fc2 DM with positron emission tomography may be a safe and feasible way to obtain diagnostic images of patients with locally advanced or metastatic PSCA-expressing pancreatic cancer.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

PRIMARY OBJECTIVE:

I. To evaluate the safety and feasibility of prostate stem cell antigen (PSCA) imaging using 64Cu-DOTA-A2DM in patients with locally advanced or metastatic pancreatic cancer.

SECONDARY OBJECTIVES:

I. To evaluate images of 64Cu-DOTA-A2DM. II. To determine pharmacokinetics of 64Cu-DOTA-A2DM. III. To determine the optimal unlabeled dose of DOTA-A2DM for radioimmunotherapy trials (RIT).

IV. To conduct radiation dose estimation for RIT trials

OUTLINE: This is a dose escalation study of 64Cu-DOTA A2 scFv-Fc2 DM.

Patients receive unlabeled DOTA-A2DM intravenously (IV) then 2-3 hours later patients receive labeled 64Cu-DOTA-A2DM, over 3-5 minutes on day 0. Patients undergo PET scan on day 1 and 2. Patients undergo urine sample collection during screening and blood sample collection throughout the study.

After completion of study intervention, patients are followed up at 30 and 90 days.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

15

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Jeffrey Wong, MD
  • Telefonnummer: 626-325-4260
  • E-Mail: JWong@coh.org

Studienorte

    • California
      • Duarte, California, Vereinigte Staaten, 91010
        • City of Hope Medical Center
        • Hauptermittler:
          • Jeffrey Y. Wong
        • Kontakt:
          • Jeffrey Y. Wong
          • Telefonnummer: 626-325-4260
          • E-Mail: jwong@coh.org

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Documented informed consent of the participant and/or legally authorized representative
  • Age: ≥ 18 years
  • Karnofsky > 70%
  • Advanced (locally or metastatic), histologically confirmed pancreatic adenocarcinoma
  • Evidence of locally advanced unresectable or metastatic disease demonstrated by an abnormal imaging scan (computed tomography [CT], magnetic resonance imaging [MRI], fludeoxyglucose [FDG]-PET) within 8 weeks prior to enrollment
  • No prior radiation therapy to target lesions
  • Hemoglobin ≥ 9g/dL

    • NOTE: Red blood cell transfusions are not permitted within 14 days of hemoglobin assessment unless cytopenia is secondary to disease involvement
  • Total bilirubin ≤ 1.5 X upper limit of normal (ULN) (unless has Gilbert's disease)
  • Aspartate aminotransferase (AST) ≤ 3.0 x ULN
  • Alanine aminotransferase (ALT) ≤ 3.0 x ULN
  • Serum creatinine < 1.4 mg/dL
  • Women of childbearing potential (WOCBP): negative urine or serum pregnancy test. If the urine test is positive or cannot be confirmed as negative, a serum pregnancy test will be required
  • Agreement by females and males of childbearing potential* to use an effective method of birth control or abstain from heterosexual activity for the course of the study through at least 6 months after the last dose of protocol therapy.

    • Childbearing potential defined as not being surgically sterilized (men and women) or have not been free from menses for > 1 year (women only)

Exclusion Criteria:

  • Chemotherapy, radiation therapy, biological therapy, immunotherapy within 14 days or five half-lives (whichever is shorter for non-radiation therapy) prior to day 1 of protocol therapy
  • History of allergic reactions attributed to compounds of similar chemical or biologic composition to study agent
  • Clinically significant uncontrolled illness
  • Other active malignancy. Patients with a prior or concurrent malignancy whose natural history or treatment does not have the potential to interfere with the safety or efficacy assessment of the investigational regimen are eligible for this trial
  • Females only: Pregnant or breastfeeding
  • Any other condition that would, in the Investigator's judgment, contraindicate the patient's participation in the clinical study due to safety concerns with clinical study procedures
  • Prospective participants who, in the opinion of the investigator, may not be able to comply with all study procedures (including compliance issues related to feasibility/logistics)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Other (64Cu-DOTA A2 scFv-Fc2 DM with PET scan)
Patients receive unlabeled DOTA-A2DM IV then 2-3 hours later patients receive labeled 64Cu-DOTA-A2DM, over 3-5 minutes on day 0. Patients undergo PET scan on day 1 and 2. Patients undergo urine sample collection during screening and blood sample collection throughout the study.
Unterziehen Sie sich einer Blutentnahme
Andere Namen:
  • Biologische Probensammlung
  • Bioprobe gesammelt
  • Probenentnahme
  • Beispielsammlung
Unterziehe dich einem PET-Scan
Andere Namen:
  • Medizinische Bildgebung, Positronen-Emissions-Tomographie
  • HAUSTIER
  • PET-Scan
  • Positronen-Emissions-Tomographie-Scan
  • Positronen-Emissions-Tomographie
  • Pt
  • Positronen-Emissions-Tomographie (Verfahren)
Given 64Cu-DOTA-A2DM IV
Andere Namen:
  • 64Cu-DOTA-A2DM
  • Copper Cu 64-DOTA-A2 scFv-Fc2DM
  • Copper Cu 64-DOTA-Anti-PSCA Minibody A2DM
DOTA-A2DM IV
Andere Namen:
  • Radiokonjugate

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of adverse events
Zeitfenster: Up to 90 days
Graded according to the National Cancer Institute-Common Terminology Criteria for Adverse Events version 6.0.
Up to 90 days
Dose limiting toxicity
Zeitfenster: Up to day 2
Defined as any of the following that occur during the first 2 days post the administration of radiolabeled A2DM that are attributed as possibly, probably, or definitely related to protocol therapy.
Up to day 2

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Radiolabel uptake in prominent lesions and adjacent non-tumor tissue and select organs
Zeitfenster: At day 1 and 2
Measured as maximum single-voxel standardized uptake value (SUVmax) and mean standardized uptake value.
At day 1 and 2
64Cu activity concentration
Zeitfenster: At 0-1, 4-6, 21-25, and 46-50 hours after injection
At 0-1, 4-6, 21-25, and 46-50 hours after injection
Ratios of tumor to non-tumor activity concentrations
Zeitfenster: Up to 90 days
Measured in the select organs (SUVmean) at different protein doses and time points will be used to determine optimal protein dose.
Up to 90 days
Imaging-based dosimetry
Zeitfenster: On day 1 and 2
Quantified in the liver, spleen, heart, and the lumbar vertebrae as calculated by organ level internal dose assessment-based standard phantom data.
On day 1 and 2

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jeffrey Y Wong, MD, City of Hope Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

16. Dezember 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

14. Juli 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

14. Juli 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 20533 (City of Hope Medical Center)
  • P30CA033572 (US NIH Stipendium/Vertrag)
  • NCI-2026-03338 (Registrierungskennung: CTRP (Clinical Trial Reporting Program))
  • R01CA266665 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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