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A Phase III Study of SYHA1813 for Recurrent or Progressive High-Grade Meningiomas

SYHA1813 vs Investigators' Choice Treatment in Patients With Recurrent or Progressive High-Grade Meningiomas: A Randomized, Controlled, Multicenter, Phase III Study

This is a randomized, controlled, open-label, multicenter, Phase III clinical study designed to compare the efficacy and safety of SYHA1813 versus treatment of investigators' choice in patients with recurrent or progressive high-grade meningioma not amenable to local therapy.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

Approximately136 participants with recurrent or progressive high-grade meningioma who have received surgical resection and radiotherapy will be enrolled and randomized 1:1 to receive either SYHA1813 (experimental group) or investigators' choice (control group) treatment. The primary endpoint is progression-free survival (PFS) assessed by blinded Independent Review Committee (BIRC) using the Response Assessment in Neuro-Oncology Working Group (RANO criteria) for meningioma.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

136

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Clinical Trials Information Group officer
  • Telefonnummer: 86-0311-69085587
  • E-Mail: ctr-contact@cspc.cn

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1. Aged >= 18 years.
  • 2. Histologically confirmed WHO grade II/III meningioma (WHO CNS 5th) that is progressive or recurrent.
  • 3. Individuals must have received surgery and radiation therapy.
  • 4. There is at least one measurable intracranial tumor lesion in the baseline period (RANO-meningioma).
  • 5. KPS≥60.
  • 6. The expected survival time is >=3 months.
  • 7. The organ function level and related laboratory indicators must meet requirement.
  • 8. Agree to use reliable and effective methods of contraception during the study treatment period and for at least 3 months after the last study treatment.

Exclusion Criteria:

  • 1. Individuals who are known to have severe allergic reaction to the study drug or any other ingredients/excipients in the formulation.
  • 2. Meets one of the following conditions: patients with brainstem involvement or extracranial metastasis; patients with severe brain herniation or at risk of brain herniation.
  • 3. History of other malignant tumors within 3 years or concurrent active malignant tumors.
  • 4. The toxic reactions of previous anti-tumor treatments have not yet recovered to ≤ Grade 1.
  • 5. Have used potent inhibitors or inducers of CYP3A4, CYP2C19 or CYP1A2 within the 14 days prior to randomization or are still requiring continued use of such agents.
  • 6. Individuals currently receiving warfarin or other oral anticoagulants (excluding those who use low-dose anticoagulants to maintain patency of central venous access or prevent deep vein thrombosis).
  • 7. Individuals who are unable to undergo enhanced MRI (such as those with pacemakers, metal dentures, claustrophobia, contrast agent allergies, etc.).
  • 8. Individuals with evidence or medical history of bleeding tendency within 2 months prior to randomization.
  • 9. Individuals with urine protein ≥ 2+, and 24-hour quantitative urine protein ≥ 1.0 g/24 h upon testing.
  • 10. History of acquired immunodeficiency syndrome or HIV antibody positivity in the past; Active hepatitis C; Active hepatitis B.
  • 11. Individuals with poorly healing wounds or ulcers, or fractures that require treatment or exhibit poor healing.
  • 12. Within 14 days prior to randomization, there were severe chronic or active infections (including tuberculosis infections) that required intravenous injection of antibacterial, antifungal or antiviral therapy.
  • 13. Individuals with cardiovascular and cerebrovascular diseases of significant clinical significance.
  • 14. Have undergone surgery of major vital organs within 28 days prior to randomization (excluding puncture biopsy).
  • 15. Individuals with swallowing difficulties or known medication absorption disorders.
  • 16. Pregnant or lactating women.
  • 17. Any other conditions that may interfere with the participant's adherence to study procedures, compromise the participant's best interests in participating in the study, or affect study results.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimentelle Gruppe
SYHA1813
SYHA1813 20mg QD
Aktiver Komparator: Kontrollgruppe
Behandlung nach Wahl des Ermittlers
Investigator's Choice Treatment:bevacizumab, temozolomide or hydroxyurea

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Progression-Free Survival (PFS) as Assessed by RANO Criteria and Evaluated by BIRC
Zeitfenster: Up to approximately 4 years
Up to approximately 4 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: Bis ca. 4 Jahre
Bis ca. 4 Jahre
PFS as Assessed by RANO Criteria and Evaluated by investigators
Zeitfenster: Up to approximately 4 years
Up to approximately 4 years
Overall Survival Rate at 12 Months (OS-12)
Zeitfenster: Up to approximately 4 years
Up to approximately 4 years
Progression Free Survival Rate at 6 Months (PFS-6) as Assessed by RANO Criteria
Zeitfenster: Up to approximately 4 years
Up to approximately 4 years
Objective Response Rate (ORR) as Assessed by RANO Criteria
Zeitfenster: Up to approximately 4 years
Up to approximately 4 years
Disease Control Rate (DCR) as Assessed by RANO Criteria
Zeitfenster: Up to approximately 4 years
Up to approximately 4 years
Frequency and severity of TEAEs and SAEs
Zeitfenster: Up to approximately 4 years
Up to approximately 4 years
Cmax of SYHA1813
Zeitfenster: Cycles 1, 2, 3
Cycles 1, 2, 3
Tmax of SYHA1813
Zeitfenster: Cycles 1, 2, 3
Cycles 1, 2, 3
AUClast of SYHA1813
Zeitfenster: Cycles 1, 2, 3
Cycles 1, 2, 3
AUCinf of SYHA1813
Zeitfenster: Cycles 1, 2, 3
Cycles 1, 2, 3
t1/2 of SYHA1813
Zeitfenster: Cycles 1, 2, 3
Cycles 1, 2, 3

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

20. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Juli 2029

Studienabschluss (Geschätzt)

15. Oktober 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • SYHA1814-006

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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