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Laparoscopic-endoscopic Surgery Assisted Sentinel Lymph Node Navigation Surgery for Early Gastric Cancer

22. Mai 2026 aktualisiert von: Dong Yang, Jilin University

A Prospective Registry Study of Laparoscopic-endoscopic Cooperative Surgery Assisted Sentinel Lymph Node Navigation Surgery for Early Gastric Cancer

This study is to evaluate the safety and efficacy of dual-endoscope assisted sentinel lymph node navigation surgery for early gastric cancer (EGC).

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

36

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Jilin
      • Ch’ang-ch’un, Jilin, China, 130021
        • The First Hospital of Jilin University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1. Preoperative assessment indicating that the tumor was confined to the mucosa or submucosa, consistent with the diagnosis of early gastric cancer.

    2. Patients who required additional surgical intervention following initial endoscopic submucosal dissection (ESD) based on postoperative pathological evaluation.

    3. Patients and their families fully understood the procedure, requested dual-endoscope assisted sentinel lymph node navigation surgery, agreed to participate in this clinical study, and signed the informed consent form.

Exclusion Criteria:

  • 1. Preoperative assessment indicating suspected lymph node or distant metastasis.

    2. History of complex abdominal surgery rendering laparoscopic treatment infeasible.

    3. Participation in another clinical trial within 4 weeks prior to enrollment or currently participating in another trial.

    4. History of severe psychiatric disorders. 5. Pregnant or lactating women. 6. Uncontrolled infection prior to surgery. 7. Presence of other malignancies or comorbidities that may significantly affect survival.

    8. Any other conditions deemed by the investigators as unsuitable for participation, or refusal by the patient or family to enroll.

    9. Cardiopulmonary, hepatic, and renal functions were unsufficient to tolerate the surgery.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Sentinel Lymph Node Navigation Surgery
Laparoscopic-endoscopic cooperative surgery (LECS) Assisted Sentinel Lymph Node Navigation Surgery for Early Gastric Cancer
After preoperative assessment and confirmation of eligibility, patients received general anesthesia with endotracheal intubation. Indocyanine green (ICG) was injected submucosally around the lesion in four quadrants to trace the sentinel lymph node (SLN) basin. Laparoscopic marking of the SLN basin was performed. Endoscopy assisted laparoscopy in marking the primary lesion border (ensuring a margin of >0.5 cm). Laparoscopic sentinel lymph node dissection was performed, followed by endoscopic/laparoscopic full-thickness resection of the lesion. Gastric wall defects were closed laparoscopically. SLNs were harvested and sent for intraoperative frozen section pathology. If positive, a standard radical gastrectomy was performed; if negative, an abdominal drainage tube was placed to complete the procedure.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of perioperative complications.
Zeitfenster: One month after surgery
Postoperative complications comprised hemorrhage, obstruction, gastrointestinal motility disorders, and fistulas. The overall complication rate was calculated as the number of patients with complications divided by the total number of patients in the cohort.
One month after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of retrieved lymph nodes.
Zeitfenster: One week after the surgery.
The number of lymph nodes retrieved from all resected specimens.
One week after the surgery.

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative hospital stay (days).
Zeitfenster: One month after the surgery.
Time from surgery to discharge was recorded in days.
One month after the surgery.
Time to first resumption of liquid diet
Zeitfenster: One month after surgery.
Time to first resumption of liquid diet was recorded in days.
One month after surgery.
R0 resection rate
Zeitfenster: One month after surgery.
The R0 resection rate was defined as the proportion of patients with histopathologically confirmed complete resection and negative margins among all enrolled patients.
One month after surgery.
Hospitalization costs.
Zeitfenster: One month after surgery.
Total hospitalization costs were calculated in Chinese Yuan (CNY).
One month after surgery.
Number of patients requiring further therapy
Zeitfenster: Three month after surgery.
Number of patients requiring further therapy (e.g., standard radical gastrectomy or chemotherapy).
Three month after surgery.
Cytological examination results of peritoneal lavage fluid.
Zeitfenster: One week after surgery.
Cytological examination of the irrigation fluid from the surgical field was performed postoperatively. A finding of tumor cells was considered positive.
One week after surgery.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

12. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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