- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07621601
A Study of HS-20093 in Patients With Pretreated Advanced or Metastatic Esophageal Squamous Cell Carcinoma (ESCC)
A Multicenter, Randomized, Open-Label, Controlled Phase III Clinical Study Evaluating the Efficacy and Safety of HS-20093- Injection Versus Investigator's Choice of Chemotherapy in Patients With Locally Advanced or Metastatic Esophageal Squamous Cell Carcinoma After Progress of First-Line Standard Therapy
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This is a multicenter, randomized, open-label, controlled phase III clinical study to evaluate the efficacy and safety of HS-20093- injection versus investigator's choice of chemotherapy in patients with locally advanced or metastatic esophageal squamous cell carcinoma after progress of first-line standard therapy.
Eligible participants will be randomly assigned in a 1:1 ratio to the experimental arm (HS-20093) or the control arm (investigator's choice of monochemotherapy, including irinotecan, paclitaxel, or docetaxel). Both experimental arm and control arm will receive a treatment cycle of 21 days until disease progression or other treatment discontinuation criteria are met; Efficacy and safety will be analyzed and evaluated in both arms following the protocol-specified follow-up procedure.
Studientyp
Einschreibung (Geschätzt)
Phase
- Phase 3
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥18 years at the time of informed consent form (ICF) signature, either sex.
- Be willing to participate in this clinical trial with understanding of study procedures, ability to provide written informed consent, and commitment to comply with all requirements specified in this clinical trial protocol.
- Patients with histologically or cytologically confirmed diagnosis of advanced recurrent or metastatic esophageal squamous cell carcinoma (ESCC), progressed after receiving first-line standard treatment.
- Presence of at least one target lesion according to RECIST v1.1.
- Eastern Cooperative Oncology Group performance status (ECOG PS) score of 0 to 1.
- Minimum life expectancy >12 weeks.
- Adequate organ function.
- Absence of the following active infectious diseases: hepatitis B, hepatitis C, human immunodeficiency virus (HIV) infection, tuberculosis, or syphilis.
- Female patients with negative serum pregnancy test result within 7 days prior to first dose administration, or documentation of no pregnancy risk.
Exclusion Criteria:
1. Prior pathological diagnosis of esophageal adenocarcinoma, esophageal adenoid cystic carcinoma, esophageal mucoepidermoid carcinoma, esophageal undifferentiated carcinoma, esophageal neuroendocrine carcinoma, or esophageal mixed carcinoma 2. Prior or ongoing treatment with any of the following:
- Prior or current treatment targeting B7-H3;
Prior or current treatment with topoisomerase I inhibitor agents, including antibody-drug conjugates with topoisomerase I inhibitor payloads, etc.; 3. Persistent adverse reactions caused by prior treatment. 4. Untreated brain metastases; uncontrolled brain metastases; presence of leptomeningeal or brainstem metastases; presence of spinal cord compression.
5. History of other primary malignancies. 6. Severe, uncontrolled, or active cardiovascular or cerebrovascular disease. 7. Severe or poorly controlled hypertension and diabetes mellitus. 8. Tumors have the risk of leading perforation/fistula, hemorrhage, or obstruction.
9. Known or suspected interstitial pneumonitis, immune-mediated pneumonitis, or radiation pneumonitis.
10. Known to have allergic reactions or contraindications to the investigational medicinal product.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: HS-20093 for injection
|
The patient will receive treatment with HS-20093.
Andere Namen:
|
|
Aktiver Komparator: Investigator's choice of monochemotherapy
Investigator should choose one of the monochemotherapy (irinotecan, paclitaxel, or docetaxel)
|
The patient will receive treatment with Irinotecan or Paclitaxel or Docetaxel
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Overall survival (OS)
Zeitfenster: Approximately 4 years after the first patient with first dose
|
Overall Survival is defined as the time from the date of randomization to the date of participant's death due to any cause
|
Approximately 4 years after the first patient with first dose
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Inzidenz und Schweregrad von AEs
Zeitfenster: Von der ersten Dosis bis 90 Tage nach der letzten Dosis
|
Von der ersten Dosis bis 90 Tage nach der letzten Dosis
|
|
|
Inzidenz und Schweregrad schwerwiegender unerwünschter Ereignisse
Zeitfenster: Von der ersten Dosis bis 90 Tage nach der letzten Dosis
|
Von der ersten Dosis bis 90 Tage nach der letzten Dosis
|
|
|
Progression-free survival (PFS) assessed by investigator
Zeitfenster: Approximately 3 years after the first patient with first dose
|
PFS assessed by investigator per RECIST v1.1
|
Approximately 3 years after the first patient with first dose
|
|
Objective response rate (ORR)
Zeitfenster: Approximately 2 years after the first patient with first dose
|
ORR assessed by investigator per RECIST v1.1
|
Approximately 2 years after the first patient with first dose
|
|
Disease control rate (DCR)
Zeitfenster: Approximately 2 years after the first patient with first dose
|
DCR assessed by investigator per RECIST v1.1
|
Approximately 2 years after the first patient with first dose
|
|
Duration of response (DoR)
Zeitfenster: Approximately 3 years after the first patient with first dose
|
DoR assessed by investigator per RECIST v1.1
|
Approximately 3 years after the first patient with first dose
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
Primärer Abschluss (Geschätzt)
Studienabschluss (Geschätzt)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Kopf-Hals-Neubildungen
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neoplastische Prozesse
- Erkrankungen der Speiseröhre
- Karzinom
- Neubildungen, Plattenepithelzellen
- Karzinom, Plattenepithel
- Ösophagusneoplasmen
- Pathologische Zustände, Anzeichen und Symptome
- Plattenepithelkarzinom des Ösophagus
- Neoplasma Metastasierung
- Organische Chemikalien
- Heterocyclische Verbindungen
- Therapeutika
- Routen der Arzneimittelverwaltung
- Arzneimitteltherapie
- Kohlenwasserstoffe
- Cycloparaffine
- Kohlenwasserstoffe, alicyclisch
- Kohlenwasserstoffe, zyklisch
- Terpene
- Camptothecin
- Alkaloide
- Taxoid
- Cyclodececane
- Diterpene
- Docetaxel
- Irinotecan
- Paclitaxel
- Injektionen
Andere Studien-ID-Nummern
- HS-20093-310
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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