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Reperfusion Approach in Predicted In-hospital Delay for Primary PCI in STEMI (RAPID-STEMI)

A Randomized Controlled Study of Reperfusion Strategies in Acute ST-segment Elevation Myocardial Infarction Under Conditions of Anticipated In-hospital Delay in Primary Percutaneous Coronary Intervention Strategy: the Reperfusion Approach in Predicted In-hospital Delay for Primary PCI in STEMI (RAPID-STEMI)

This study aims at evaluating of the effectiveness of in-hospital thrombolysis for ST-segment elevation myocardial infarction in PCI centers under conditions of predicted in-hospital delay (>60 min after admission in PCI-center) of PCI. Following randomisation a strategy of early tenecteplase and additional antiplatelet and antithrombin therapy followed by catheterisation within 2-24 hours with timely coronary intervention as appropriate (or by rescue coronary intervention if required) in Group A will be compared to primary PCI performed according to local standards in Group B.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

240

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Select A State
      • Moscow, Select A State, Russland, 121552
        • National Medical Research Center for Cardiology, Ministry of Health of Russian Federation
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age equal or greater than 18 years
  • "Symptom onset-randomization" time interval <12 hours
  • Predicted "diagnosis-pPCI" time interval equal or greater than 120 minutes
  • Predicted "admission-pPCI" time interval equal or greater than 60 minutes
  • Informed consent received

Exclusion Criteria:

  • Medical history, procedures, medication administration or the presence of factors that would in general predispose to bleeding events and/or the inability to evaluate the study primary endpoint

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: In-hospital thrombolysis in PCI-center
In-hospital thrombolysis with tenecteplase in case of predicted delayed pPCI (>60 min after admission in PCI-center). Early tenecteplase, clopidogrel and enoxaparin followed by routine or rescue coronary intervention.
Single, weight-adjusted i.v. bolus of tenecteplase in case of >60 min in-hospital delay in PCI center
Standard primary PCI
Andere Namen:
  • Routine or rescue coronary intervention
Aktiver Komparator: Primary PCI in PCI-center
Standard primary PCI in case of predicted delayed pPCI (>60 min after admission in PCI-center).
Standard primary PCI
Andere Namen:
  • Routine or rescue coronary intervention

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The number of observed patients with cardiovascular death, nonfatal stroke, and nonfatal AMI within 12 months for FAS.
Zeitfenster: From enrollment to the end of follow-up (12 months).
Participants achieved a response if they have cardiovascular death or nonfatal stroke, or nonfatal AMI at 12 months.
From enrollment to the end of follow-up (12 months).

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of patients with all-cause mortality
Zeitfenster: during hospitalization (assessed up to 10 days)
during hospitalization (assessed up to 10 days)
Number of patients with cardiovascular mortality
Zeitfenster: during hospitalization (assessed up to 10 days)
during hospitalization (assessed up to 10 days)
Number of patients with non-fatal MI
Zeitfenster: during hospitalization (assessed up to 10 days)
during hospitalization (assessed up to 10 days)
Number of patients with hemorrhagic stroke
Zeitfenster: during hospitalization (assessed up to 10 days)
during hospitalization (assessed up to 10 days)
Number of patients with major bleeding according to the BARC scale (type 3-5)
Zeitfenster: during hospitalization (assessed up to 10 days)
during hospitalization (assessed up to 10 days)
Number of patients with non-fatal complications of MI (AHF, cardiogenic shock, arrhythmias, MI, mechanical complications, thromboembolic complications )
Zeitfenster: during hospitalization (assessed up to 10 days)
during hospitalization (assessed up to 10 days)
Number of patients with all-cause mortality
Zeitfenster: 12 months
12 months
Number of patients with cardiovascular mortality
Zeitfenster: 12 months
12 months
Number of patients with non-fatal MI
Zeitfenster: 12 months
12 months
Number of patients with hemorrhagic stroke
Zeitfenster: 12 months
12 months
Number of patients with major bleeding according to the BARC scale (type 3-5)
Zeitfenster: 12 months
12 months
Number of patients with non-fatal complications of MI (AHF, cardiogenic shock, arrhythmias, MI, mechanical complications, thromboembolic complications)
Zeitfenster: 12 months
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Studienleiter: Dmitry Pevzner, Doctor of Medical Sciences, National Medical Research Center for Cardiology, Ministry of Health of Russian Federation
  • Hauptermittler: Rimma Gulyan, National Medical Research Center for Cardiology, Ministry of Health of Russian Federation

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

20. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

20. Mai 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

20. Mai 2029

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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