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Impact of VNS With Rehab on Gait Post-Stroke

8. Juni 2026 aktualisiert von: Assaf Berger, State University of New York at Buffalo

The Impact of Vagus Nerve Stimulation Paired With Rehabilitation on Lower Limb and Gait Functions After Ischemic Stroke

This is a prospective, double-blinded, randomized controlled study to evaluate the impact of Vagus Nerve Stimulation (VNS) therapy on lower limb function.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Stroke is a major cause of disability worldwide and currently there is a lack of effective treatments to improve functional capacity of patients with long-term disability. Vagus Nerve Stimulation (VNS) is FDA-approved for rehabilitation of upper limb deficits in patient with stroke. The device (including Vagus nerve electrodes and chest generator) is permanently implanted prior to the beginning of rehabilitation as standard of care. It is activated by patients and physical therapists during a period of 4.5 months of in-clinic and home therapy. However, so far there have been no approved neuromodulation treatments to improve lower limb functions and gait, which are key for patients' quality of life and their ability to integrate with work and social cycles.

This project will evaluate the impact of VNS on lower limb functions as measured by clinical and laboratory-based analyses of gait in stroke survivors. Patients with both upper and lower limb deficits will be included in this project. After the completion of the standard upper limb VNS-rehabilitation protocol, patients will be double-blindly randomized into 2 groups: a) lower limbs and gait rehabilitation with VNS ON for the duration of therapy; b) lower limbs and gait rehabilitation with VNS OFF.

Based on prior experience with upper limb deficits, we hypothesize that rehabilitation therapy coupled with VNS neuromodulation will elicit functional improvements in lower limb deficits and gait.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

24

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Ellen M Carl, PhD, CCRP
  • Telefonnummer: 7260 716-218-1000
  • E-Mail: ecarl@ubns.com

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • New York
      • Buffalo, New York, Vereinigte Staaten, 14203
        • Rekrutierung
        • University at Buffalo Neurosurgery
        • Kontakt:
          • Ellen M Carl, PhD, CCRP
          • Telefonnummer: 7260 716-218-1000
          • E-Mail: ecarl@ubns.com
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Assaf Berger, MD
        • Unterermittler:
          • Jonathan Riley, MD
        • Unterermittler:
          • Sue Ann Sisto, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Approved for Vagus Nerve Stimulation (VNS) and rehabilitation therapy
  • ≥22 years and ≤ 80 years
  • Only patients who elect to undergo VNS therapy for stroke-related upper limb deficits
  • Residual active movement in the affected limb's thumb and other 2 fingers
  • Stroke-related deficits in the lower limbs and gait with a Functional Ambulation Category (FAC) ≥3
  • Able to follow simple instructions and independently walk short distances with or without external support or leg orthoses, but without manual contact with another person

Exclusion Criteria:

  • Intact lower limb functions (Fugl-Meyer score=34)
  • Not a candidate for VNS therapy according to FDA guidelines
  • Pregnant patients

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: VNS ON
Receives active stimulation during therapy
Implanted vagus nerve stimulation (VNS) therapy for post-stroke recovery (Vivistim System, MicroTransponder, Austin, TX, USA)
Schein-Komparator: VNS OFF
No stimulation during therapy
Implanted vagus nerve stimulation (VNS) therapy for post-stroke recovery (Vivistim System, MicroTransponder, Austin, TX, USA)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Absolute Change in Functional Assessment - Fugl-Meyer Lower Extremity (FMA-LE) scale
Zeitfenster: 90 days post-operation
Absolute change in FMA-LE from baseline to 90 days
90 days post-operation
Percent Change in Functional Assessment - Fugl-Meyer Lower Extremity (FMA-LE) scale
Zeitfenster: 90 days post-operation
Percent change in FMA-LE from baseline to 90 days
90 days post-operation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Absolute Change in Functional Assessment - 10-meter walk
Zeitfenster: 90 days post-operation
Absolute change in gait function as assessed by the timed 10-meter walk from baseline to 90 days
90 days post-operation
Percent Change in Functional Assessment - 10-meter walk
Zeitfenster: 90 days post-operation
Percent change in gait function as assessed by the timed 10-meter walk from baseline to 90 days
90 days post-operation
Absolute Change in Functional Assessment - 6-minute walk
Zeitfenster: 90 days post-operation
Absolute change in gait function as assessed by the 6-minute walk from baseline to 90 days
90 days post-operation
Percent Change in Functional Assessment - 6-minute walk
Zeitfenster: 90 days post-operation
Percent change in gait function as assessed by the 6-minute walk from baseline to 90 days
90 days post-operation
Absolute Change in Functional Assessment - Berg Balance Scale
Zeitfenster: 90 days post-operation
Absolute change in gait function as assessed by the Berg Balance Scale from baseline to 90 days
90 days post-operation
Percent Change in Functional Assessment - Berg Balance Scale
Zeitfenster: 90 days post-operation
Percent change in gait function as assessed by the Berg Balance Scale from baseline to 90 days
90 days post-operation
Absolute Change in Functional Assessment - Five Times Sit-to-Stand Test
Zeitfenster: 90 days post-operation
Absolute change in gait function as assessed by the Five Times Sit-to-Stand test from baseline to 90 days
90 days post-operation
Percent Change in Functional Assessment - Five Times Sit-to-Stand Test
Zeitfenster: 90 days post-operation
Percent change in gait function as assessed by the Five Times Sit-to-Stand test from baseline to 90 days
90 days post-operation
Absolute Change in Functional Assessment - Stroke Impact Scale
Zeitfenster: 90 days post-operation
Absolute change in gait function as assessed by the Stroke Impact Scale from baseline to 90 days
90 days post-operation
Percent Change in Functional Assessment - Stroke Impact Scale
Zeitfenster: 90 days post-operation
Percent change in gait function as assessed by the Stroke Impact Scale from baseline to 90 days
90 days post-operation
Absolute Change in Functional Assessment - 3D Motion Analysis of Gait
Zeitfenster: 90 days post-operation
Absolute change in gait function as assessed by the 3D Motion Analysis of Gait from baseline to 90 days
90 days post-operation
Percent Change in Functional Assessment - 3D Motion Analysis of Gait
Zeitfenster: 90 days post-operation
Percent change in gait function as assessed by the 3D Motion Analysis of Gait from baseline to 90 days
90 days post-operation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Assaf Berger, MD, University at Buffalo

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

15. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

23. Februar 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

IPD will likely be shared but a plan has not yet been finalized.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Vagus Nerve Stimulation Therapy

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