Ta strona została przetłumaczona automatycznie i dokładność tłumaczenia nie jest gwarantowana. Proszę odnieść się do angielska wersja za tekst źródłowy.

Wazoochronne działanie niskotłuszczowego mleka u osób z zespołem metabolicznym

3 stycznia 2014 zaktualizowane przez: Richard Bruno, University of Connecticut
Celem tego badania jest określenie, czy ostre spożycie niskotłuszczowego mleka chroni przed poposiłkową dysfunkcją śródbłonka naczyń poprzez zmniejszenie odpowiedzi na stres oksydacyjny, który ogranicza biodostępność tlenku azotu do śródbłonka naczyń. Hipoteza badaczy jest taka, że ​​spożywanie mleka o niskiej zawartości tłuszczu poprawi poposiłkową funkcję śródbłonka naczyń w sposób zależny od stresu oksydacyjnego, co umożliwi większą biodostępność tlenku azotu (NO). Celem tego badania jest 1) zbadanie poprawy poposiłkowej funkcji śródbłonka naczyniowego w odpowiedzi na spożycie niskotłuszczowego mleka, 2) określenie pośredniczącej w niskotłuszczowym mleku poprawy krążących biomarkerów stanu redoks oraz 3) określenie mechanizmu, dzięki któremu mleko o niskiej zawartości tłuszczu poprawia biodostępność NO. Oczekuje się, że łącznie pomyślne zakończenie tych badań pozwoli zdefiniować działania niskotłuszczowego mleka, w których pośredniczy NO, chroniące przed dysfunkcją śródbłonka naczyniowego u osób z wysokim ryzykiem rozwoju CVD.

Przegląd badań

Szczegółowy opis

Choroby sercowo-naczyniowe (CVD) są główną przyczyną zgonów w Stanach Zjednoczonych, odpowiadając za około 830 000 zgonów rocznie. Stres oksydacyjny i reakcje zapalne są podstawowymi mechanizmami prowadzącymi do dysfunkcji śródbłonka naczyń ze względu na ich rolę w zmniejszaniu biodostępności tlenku azotu (NO). Większe spożycie produktów mlecznych wiąże się z mniejszą częstością występowania chorób sercowo-naczyniowych. Chociaż mechanizmy, dzięki którym nabiał chroni przed CVD, pozostają niejasne, dowody epidemiologiczne i eksperymentalne sugerują, że skoordynowane działanie bioaktywnych peptydów i mikroelementów pochodzących z mleka może chronić przed nadciśnieniem i przyszłym ryzykiem CVD poprzez poprawę funkcji śródbłonka naczyniowego. Dlatego celem tego badania jest określenie mechanizmów, dzięki którym ostre spożycie niskotłuszczowego mleka chroni przed poposiłkową dysfunkcją śródbłonka naczyń poprzez zmniejszenie reakcji stresu oksydacyjnego, które ograniczają biodostępność NO do śródbłonka naczyń. W tym badaniu uczestnicy z zespołem metabolicznym spożywali jednorazowo mleko o niskiej zawartości tłuszczu lub mleko ryżowe. Następnie funkcja naczyniowa i biomarkery stresu oksydacyjnego i metabolizmu NO będą monitorowane w odstępach 30-minutowych przez 180-minutowy okres poposiłkowy. Podsumowując, badania te pomogą określić, w jaki sposób poposiłkowa funkcja naczyniowa jest regulowana u osób z wysokim ryzykiem CVD oraz czy spożywanie niskotłuszczowego nabiału może być wykorzystane jako strategia poprawiająca czynność naczyniową.

Typ studiów

Interwencyjne

Zapisy (Rzeczywisty)

21

Faza

  • Nie dotyczy

Kontakty i lokalizacje

Ta sekcja zawiera dane kontaktowe osób prowadzących badanie oraz informacje o tym, gdzie badanie jest przeprowadzane.

Lokalizacje studiów

    • Connecticut
      • Storrs, Connecticut, Stany Zjednoczone, 06269
        • University of Connecticut

Kryteria uczestnictwa

Badacze szukają osób, które pasują do określonego opisu, zwanego kryteriami kwalifikacyjnymi. Niektóre przykłady tych kryteriów to ogólny stan zdrowia danej osoby lub wcześniejsze leczenie.

Kryteria kwalifikacji

Wiek uprawniający do nauki

18 lat do 50 lat (Dorosły)

Akceptuje zdrowych ochotników

Nie

Płeć kwalifikująca się do nauki

Wszystko

Opis

Kryteria przyjęcia:

  • specyficzne kryteria zespołu metabolicznego (obwód talii (odpowiednio 102-137 lub 88-123 cm dla mężczyzn i kobiet), trójglicerydy na czczo 150-300 mg/dl i glukoza na czczo (110-180 mg/dl)
  • BMI: >30kg/m2,
  • użytkownicy niebędący suplementami diety przez >2 miesiące
  • brak stosowania jakichkolwiek leków na receptę lub dostępnych bez recepty, o których wiadomo, że wpływają na reakcje rozszerzające naczynia krwionośne
  • brak znanej historii chorób naczyniowych
  • niepalący
  • spoczynkowe ciśnienie krwi <140 mmHg
  • nieprzyjmowanie leków kontrolujących nadciśnienie

Kryteria wyłączenia:

  • nietolerancja laktozy
  • nadmierne spożycie alkoholu (>3 drinki/d lub>10 drinków/tydz.)
  • >7 godz./tydz. aktywności aerobowej
  • stosowanie leków, o których wiadomo, że wpływają na metabolizm węglowodanów lub lipidów/lipoprotein
  • regularne stosowanie jakichkolwiek leków przeciwzapalnych (np. aspiryna, niesteroidowe leki przeciwzapalne) lub środki wspomagające dostępne bez recepty (np. oleje rybne)
  • kobiety w ciąży, karmiące piersią, które rozpoczęły lub zmieniły antykoncepcję w ciągu ostatnich 3 miesięcy

Plan studiów

Ta sekcja zawiera szczegółowe informacje na temat planu badania, w tym sposób zaprojektowania badania i jego pomiary.

Jak projektuje się badanie?

Szczegóły projektu

  • Główny cel: Podstawowa nauka
  • Przydział: Randomizowane
  • Model interwencyjny: Zadanie krzyżowe
  • Maskowanie: Potroić

Broń i interwencje

Grupa uczestników / Arm
Interwencja / Leczenie
Eksperymentalny: Niskotłuszczowy nabiał
Uczestnicy jednorazowo wypijają 2 szklanki niskotłuszczowego mleka przed pomiarem poposiłkowych zmian funkcji naczyniowych
Uczestnicy jednorazowo spożywają 2 szklanki niskotłuszczowego mleka.
Aktywny komparator: Mleko ryżowe
Uczestnicy spożywają 2 szklanki mleka ryżowego 1 raz przed pomiarem funkcji naczyń poposiłkowych
Uczestnicy spożywają 2 szklanki mleka ryżowego na 1 okazję.

Co mierzy badanie?

Podstawowe miary wyniku

Miara wyniku
Opis środka
Ramy czasowe
funkcja śródbłonka
Ramy czasowe: 3 godziny
Rozszerzenie zależne od przepływu w tętnicy ramiennej będzie oceniane w 30-minutowych odstępach w ciągu 3 godzin po posiłku
3 godziny

Miary wyników drugorzędnych

Miara wyniku
Opis środka
Ramy czasowe
Biomarkery stresu oksydacyjnego i metabolizmu tlenku azotu
Ramy czasowe: 3 godziny
W 30-minutowych odstępach przez 3 godziny po posiłku oceniane będą biomarkery stresu oksydacyjnego (glutation, dialdehyd malonowy, nitrotyrozyna i przeciwutleniacze) oraz metabolizm tlenku azotu (arginina, asymetryczna dimetyloarginina i metabolity tlenku azotu).
3 godziny

Współpracownicy i badacze

Tutaj znajdziesz osoby i organizacje zaangażowane w to badanie.

Śledczy

  • Główny śledczy: Richard S Bruno, PhD, RD, University of Connecticut

Publikacje i pomocne linki

Osoba odpowiedzialna za wprowadzenie informacji o badaniu dobrowolnie udostępnia te publikacje. Mogą one dotyczyć wszystkiego, co jest związane z badaniem.

Daty zapisu na studia

Daty te śledzą postęp w przesyłaniu rekordów badań i podsumowań wyników do ClinicalTrials.gov. Zapisy badań i zgłoszone wyniki są przeglądane przez National Library of Medicine (NLM), aby upewnić się, że spełniają określone standardy kontroli jakości, zanim zostaną opublikowane na publicznej stronie internetowej.

Główne daty studiów

Rozpoczęcie studiów

1 sierpnia 2011

Zakończenie podstawowe (Rzeczywisty)

1 sierpnia 2012

Ukończenie studiów (Rzeczywisty)

1 października 2013

Daty rejestracji na studia

Pierwszy przesłany

4 sierpnia 2011

Pierwszy przesłany, który spełnia kryteria kontroli jakości

5 sierpnia 2011

Pierwszy wysłany (Oszacować)

8 sierpnia 2011

Aktualizacje rekordów badań

Ostatnia wysłana aktualizacja (Oszacować)

6 stycznia 2014

Ostatnia przesłana aktualizacja, która spełniała kryteria kontroli jakości

3 stycznia 2014

Ostatnia weryfikacja

1 stycznia 2014

Więcej informacji

Te informacje zostały pobrane bezpośrednio ze strony internetowej clinicaltrials.gov bez żadnych zmian. Jeśli chcesz zmienić, usunąć lub zaktualizować dane swojego badania, skontaktuj się z register@clinicaltrials.gov. Gdy tylko zmiana zostanie wprowadzona na stronie clinicaltrials.gov, zostanie ona automatycznie zaktualizowana również na naszej stronie internetowej .

Badania kliniczne na Mleko niskotłuszczowe

Subskrybuj