- ICH GCP
- Rejestr badań klinicznych w USA
- Badanie kliniczne NCT01452841
Próba karmienia grejpfrutem u zdrowych osób dorosłych z nadwagą
Skuteczność codziennej ekspozycji na grejpfruta w zmniejszaniu masy ciała i markerów stanu zapalnego
Folklor sugeruje, że spożywanie grejpfruta może sprzyjać kontroli wagi. Istnieją nieliczne dane na poparcie tej hipotezy, chociaż istnieją pewne dowody na prozdrowotny wpływ na ciśnienie krwi i profile lipidowe. Celem tego randomizowanego, kontrolowanego badania jest określenie roli grejpfruta w:
- Zmniejszenie wagi
- Obniżenie ciśnienia krwi
- Zmniejszenie stanu zapalnego
- Poprawa profilu lipidowego.
Badacze postawili hipotezę, że sześć tygodni codziennego spożywania grejpfruta zmniejszy wagę, ciśnienie krwi i stany zapalne, jednocześnie poprawiając profil lipidowy u zdrowych osób dorosłych z nadwagą.
Przegląd badań
Status
Interwencja / Leczenie
Typ studiów
Zapisy (Rzeczywisty)
Faza
- Nie dotyczy
Kontakty i lokalizacje
Lokalizacje studiów
-
-
Arizona
-
Tucson, Arizona, Stany Zjednoczone, 85721
- University of Arizona
-
-
Kryteria uczestnictwa
Kryteria kwalifikacji
Wiek uprawniający do nauki
Akceptuje zdrowych ochotników
Płeć kwalifikująca się do nauki
Opis
Kryteria przyjęcia:
- Dorośli, mężczyźni i kobiety przed menopauzą
- BMI: 25-45kg/m2
- Gotowość do utrzymania obecnego schematu ćwiczeń (nie przekraczającego 10 godzin tygodniowo)
- Gotowość do przestrzegania diety ubogiej w owoce i warzywa bogate w substancje bioaktywne i bez owoców cytrusowych
Kryteria wyłączenia:
- Historia chorób przewlekłych
- Choroba metaboliczna
- Choroba zapalna
- Wysoki poziom cholesterolu (>225 mg/dl)
- Palący
- Przyjmowanie leków metabolizowanych przez enzym Cytochrom P450 3A
- Historia nadużywania alkoholu lub narkotyków
Plan studiów
Jak projektuje się badanie?
Szczegóły projektu
- Główny cel: Zapobieganie
- Przydział: Randomizowane
- Model interwencyjny: Zadanie dla jednej grupy
- Maskowanie: Brak (otwarta etykieta)
Broń i interwencje
Grupa uczestników / Arm |
Interwencja / Leczenie |
|---|---|
|
Aktywny komparator: Kontrola
|
Uczestnicy stosowali dietę ubogą w bogate w bioaktywne owoce i warzywa oraz unikali cytrusów przez sześć tygodni
|
|
Eksperymentalny: Konsumpcja grejpfruta
|
1,5 czerwonego grejpfruta Rio spożywanego codziennie przez 6 tygodni
|
Co mierzy badanie?
Podstawowe miary wyniku
Miara wyniku |
Opis środka |
Ramy czasowe |
|---|---|---|
|
Redukcja wagi
Ramy czasowe: 6 tygodni
|
Uczestnicy spożywali 1/2 grejpfruta przed każdym posiłkiem (1,5 grejpfruta dziennie) przez sześć tygodni.
Masę ciała mierzono przed i po spożyciu grejpfruta, aby ocenić zmianę masy ciała.
Zmianę masy ciała uznano za istotną statystycznie przy p<0,05.
|
6 tygodni
|
Miary wyników drugorzędnych
Miara wyniku |
Opis środka |
Ramy czasowe |
|---|---|---|
|
Obniżenie ciśnienia krwi
Ramy czasowe: 6 tygodni
|
Wcześniejsze badania na zwierzętach i ludziach spożywających cytrusy wykazały obniżenie ciśnienia krwi, chociaż nigdy nie wykazano bezpośredniego wpływu grejpfruta.
Ciśnienie krwi mierzono na początku badania i po 6-tygodniowym okresie interwencji (spożywanie diety kontrolnej lub uzupełnianie diety o 1/2 grejpfruta przed każdym posiłkiem).
|
6 tygodni
|
|
Ulepszenia profilu lipidowego
Ramy czasowe: 6 tygodni
|
Wcześniejsze badania na ludziach i modelach zwierzęcych spożywających grejpfrut lub grejpfrutowe substancje bioaktywne wykazały zmniejszenie trójglicerydów, LDL i cholesterolu całkowitego oraz wzrost krążącego HDL.
Parametry te mierzono za pomocą wspólnego systemu opieki zdrowotnej, LDX Cholestech.
Lipidy mierzono na początku badania i po 6-tygodniowym okresie interwencji (spożywanie diety kontrolnej lub uzupełnianie diety o 1/2 grejpfruta przed każdym posiłkiem).
|
6 tygodni
|
|
Zmniejszenie markerów przewlekłego stanu zapalnego
Ramy czasowe: 6 tygodni
|
Zmierzono markery przewlekłego stanu zapalnego, które są również związane z dysfunkcją śródbłonka i chorobami serca, takie jak czynnik martwicy nowotworów alfa (TNFalpha), interleukina-1beta (IL-1beta) i rozpuszczalna cząsteczka adhezji komórkowej-1 (sV-CAM1).
Markery stanu zapalnego mierzono na początku badania i po 6-tygodniowym okresie interwencji (spożywanie diety kontrolnej lub uzupełnianie diety o 1/2 grejpfruta przed każdym posiłkiem).
|
6 tygodni
|
Współpracownicy i badacze
Sponsor
Współpracownicy
Śledczy
- Główny śledczy: Cynthia Thomson, PhD, RD, University of Arizona
Daty zapisu na studia
Główne daty studiów
Rozpoczęcie studiów
Zakończenie podstawowe (Rzeczywisty)
Ukończenie studiów (Rzeczywisty)
Daty rejestracji na studia
Pierwszy przesłany
Pierwszy przesłany, który spełnia kryteria kontroli jakości
Pierwszy wysłany (Oszacować)
Aktualizacje rekordów badań
Ostatnia wysłana aktualizacja (Oszacować)
Ostatnia przesłana aktualizacja, która spełniała kryteria kontroli jakości
Ostatnia weryfikacja
Więcej informacji
Terminy związane z tym badaniem
Słowa kluczowe
Dodatkowe istotne warunki MeSH
Inne numery identyfikacyjne badania
- 09-0695-02
Te informacje zostały pobrane bezpośrednio ze strony internetowej clinicaltrials.gov bez żadnych zmian. Jeśli chcesz zmienić, usunąć lub zaktualizować dane swojego badania, skontaktuj się z register@clinicaltrials.gov. Gdy tylko zmiana zostanie wprowadzona na stronie clinicaltrials.gov, zostanie ona automatycznie zaktualizowana również na naszej stronie internetowej .