Ta strona została przetłumaczona automatycznie i dokładność tłumaczenia nie jest gwarantowana. Proszę odnieść się do angielska wersja za tekst źródłowy.

Dieta śródziemnomorska i badanie laktacji: badanie diety u kobiet karmiących piersią

26 października 2011 zaktualizowane przez: University of Arizona

Przeznaczenie: Podczas laktacji zachodzi szereg zmian fizjologicznych, w tym różnicowanie i proliferacja komórek, a także nasilenie stanu zapalnego. Wykazano, że dieta śródziemnomorska (MED) bogata w orzechy włoskie korzystnie modyfikuje profile kwasów tłuszczowych i zmniejsza stany zapalne. Celem pracy jest ocena przeciwzapalnego działania diety MED bogatej w orzechy włoskie w okresie laktacji, czyli w okresie wzmożonej odpowiedzi zapalnej.

Procedury: Rozpoczęto randomizowane, kontrolowane badanie interwencji dietetycznej wśród kobiet karmiących piersią, porównujące wpływ diety śródziemnomorskiej z orzechami włoskimi z dietą USDA MyPyramid dla mam w celu określenia wpływu diety na profile kwasów tłuszczowych i biomarkery stanu zapalnego w mleku matki oraz materiałowa surowica/osocze. Drugorzędne wyniki będące przedmiotem zainteresowania obejmują wpływ przypisania diety matki na masę i skład ciała matki, a także wzrost i zdrowie niemowląt w okresie próbnym.

Populacja: Badana populacja obejmuje zdrowe kobiety w wieku 18-40 lat, które są w ciągu 6 miesięcy po porodzie i planują karmić piersią co najmniej 3 razy dziennie przez 6 miesięcy od włączenia do badania. W badaniu wzięło udział łącznie 138 uczestników. Wszystkich 138 uczestników to kobiety; 34 określiło się jako Latynosi, a 104 powiedziało, że nie są Latynosami.

Przegląd badań

Status

Zakończony

Typ studiów

Interwencyjne

Zapisy (Rzeczywisty)

138

Faza

  • Nie dotyczy

Kontakty i lokalizacje

Ta sekcja zawiera dane kontaktowe osób prowadzących badanie oraz informacje o tym, gdzie badanie jest przeprowadzane.

Lokalizacje studiów

    • Arizona
      • Tucson, Arizona, Stany Zjednoczone, 85716
        • Nutrition Research Clinic

Kryteria uczestnictwa

Badacze szukają osób, które pasują do określonego opisu, zwanego kryteriami kwalifikacyjnymi. Niektóre przykłady tych kryteriów to ogólny stan zdrowia danej osoby lub wcześniejsze leczenie.

Kryteria kwalifikacji

Wiek uprawniający do nauki

18 lat do 40 lat (Dorosły)

Akceptuje zdrowych ochotników

Nie

Płeć kwalifikująca się do nauki

Kobieta

Opis

Kryteria przyjęcia:

  • planuje karmić piersią 3 razy dziennie przez 6 miesięcy
  • brak alergii na orzechy
  • brak historii raka, chorób nerek, chorób wątroby lub cukrzycy
  • zakaz palenia

Kryteria wyłączenia:

Plan studiów

Ta sekcja zawiera szczegółowe informacje na temat planu badania, w tym sposób zaprojektowania badania i jego pomiary.

Jak projektuje się badanie?

Szczegóły projektu

  • Główny cel: Zapobieganie
  • Przydział: Randomizowane
  • Model interwencyjny: Przydział równoległy
  • Maskowanie: Brak (otwarta etykieta)

Broń i interwencje

Grupa uczestników / Arm
Interwencja / Leczenie
Eksperymentalny: Śródziemnomorski
Uczestnicy tej grupy będą przestrzegać diety śródziemnomorskiej, bogatej w oliwę z oliwek oraz owoce i warzywa, a także spożywać codziennie 1 uncję orzechów włoskich.
Uczestnicy będą codziennie spożywać 1 uncję orzechów włoskich i stosować dietę śródziemnomorską.
Aktywny komparator: Moja Piramida
Uczestnicy będą stosować dietę w stylu USDA MyPyramid dla karmiących matek.

Co mierzy badanie?

Podstawowe miary wyniku

Miara wyniku
Opis środka
Ramy czasowe
Hormony związane z estrogenem
Ramy czasowe: linia bazowa, 2 miesiące, 4 miesiące, 6 miesięcy, 12 miesięcy
Ocena wpływu zmiany diety na hormony związane z estrogenem, mierzone za pomocą estradiolu-17 beta w surowicy i mleku matki, a także globuliny wiążącej hormony płciowe (SHBG) w surowicy kobiet karmiących piersią.
linia bazowa, 2 miesiące, 4 miesiące, 6 miesięcy, 12 miesięcy
biomarkery stresu zapalnego i oksydacyjnego
Ramy czasowe: linii bazowej, 2, 4, 6 i 12 miesięcy
Określenie pośrednich/wtórnych skutków interwencji dietetycznej na biomarkery stanu zapalnego i stresu oksydacyjnego, mierzone odpowiednio za pomocą białka C-reaktywnego (hsCRP) w surowicy i 15-izo-prostaglandyny-F2alfa (8-izo-PGF2alfa) w moczu.
linii bazowej, 2, 4, 6 i 12 miesięcy
pomiary ciała
Ramy czasowe: linii bazowej, 2, 4, 6 i 12 miesięcy
Oceń powtarzane pomiary zmiany masy ciała i składu związane z przydziałem do grupy żywieniowej.
linii bazowej, 2, 4, 6 i 12 miesięcy
przestrzeganie diety
Ramy czasowe: Linia bazowa, 2, 4, 6 i 12 miesięcy
Oceń przestrzeganie diety i ekspozycję na interwencję dietetyczną za pomocą obiektywnego biomarkera osocza, kwasu alfa-linolenowego. Kwas alfa-linolenowy będzie mierzony w mleku matki, jak również w osoczu matki jako biomarker spożycia/narażenia.
Linia bazowa, 2, 4, 6 i 12 miesięcy

Współpracownicy i badacze

Tutaj znajdziesz osoby i organizacje zaangażowane w to badanie.

Daty zapisu na studia

Daty te śledzą postęp w przesyłaniu rekordów badań i podsumowań wyników do ClinicalTrials.gov. Zapisy badań i zgłoszone wyniki są przeglądane przez National Library of Medicine (NLM), aby upewnić się, że spełniają określone standardy kontroli jakości, zanim zostaną opublikowane na publicznej stronie internetowej.

Główne daty studiów

Rozpoczęcie studiów

1 października 2008

Zakończenie podstawowe (Rzeczywisty)

1 grudnia 2010

Ukończenie studiów (Rzeczywisty)

1 października 2011

Daty rejestracji na studia

Pierwszy przesłany

24 października 2011

Pierwszy przesłany, który spełnia kryteria kontroli jakości

25 października 2011

Pierwszy wysłany (Oszacować)

26 października 2011

Aktualizacje rekordów badań

Ostatnia wysłana aktualizacja (Oszacować)

28 października 2011

Ostatnia przesłana aktualizacja, która spełniała kryteria kontroli jakości

26 października 2011

Ostatnia weryfikacja

1 października 2011

Więcej informacji

Terminy związane z tym badaniem

Inne numery identyfikacyjne badania

  • Walnut Study

Informacje o lekach i urządzeniach, dokumenty badawcze

Bada produkt leczniczy regulowany przez amerykańską FDA

Nie

Bada produkt urządzenia regulowany przez amerykańską FDA

Nie

produkt wyprodukowany i wyeksportowany z USA

Nie

Te informacje zostały pobrane bezpośrednio ze strony internetowej clinicaltrials.gov bez żadnych zmian. Jeśli chcesz zmienić, usunąć lub zaktualizować dane swojego badania, skontaktuj się z register@clinicaltrials.gov. Gdy tylko zmiana zostanie wprowadzona na stronie clinicaltrials.gov, zostanie ona automatycznie zaktualizowana również na naszej stronie internetowej .

Badania kliniczne na Karmienie piersią

Subskrybuj