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Combination Chemotherapy in Treating Patients With Relapsed or Refractory Acute Lymphocytic Leukemia

6. August 2013 aktualisiert von: Hannover Medical School

TREATMENT OF ADULT PATIENTS WITH RELAPSING ACUTE LYMPHOCYTIC LEUKEMIA, A MULTICENTER TRIAL

RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop cancer cells from dividing so they stop growing or die. Combining more than one drug may kill more cancer cells.

PURPOSE: Phase II trial to study the effectiveness of combination chemotherapy in treating patients who have relapsed or refractory acute lymphocytic leukemia.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES: I. Determine the toxic effects and feasibility of high-dose cytarabine and idarubicin in patients with refractory or relapsed acute lymphocytic leukemia (ALL) after a complete remission (CR) of less than 18 months. II. Determine the response of patients with ALL in first relapse after a CR of 18 months or more treated with a 2-phase re-induction regimen comprising prednisolone, vindesine, daunorubicin, asparaginase, intrathecal (IT) cytarabine, IT dexamethasone, and IT methotrexate followed by prednisolone, ifosfamide, high-dose methotrexate, leucovorin calcium, etoposide, and cytarabine (with a dose-escalation study of etoposide and cytarabine). III. Compare the effectiveness of these 2 regimens administered to these patients with the regimen administered to historic controls (protocol GER-ALL-REZ- 01/88).

OUTLINE: This is a dose-escalation, multicenter study. Patients are stratified by center, duration of complete remission (CR) (less than 18 months vs 18 months or more), and refractory disease (yes vs no). Patients with refractory or relapsed disease after a CR of less than 18 months are treated on Regimen A. Patients in first relapse after a CR of 18 months or more are treated on Regimen B. Regimen A: Patients receive idarubicin IV over 30 minutes followed by cytarabine IV over 3 hours on days 1-3 and filgrastim (G-CSF) subcutaneously (SC) daily beginning on day 5 and continuing until blood counts recover. Regimen B (2-phase reinduction): Patients receive oral prednisolone on days 1-21; vindesine IV and daunorubicin IV on days 1, 8, and 15; asparaginase IV on days 7, 8, 14, and 15; and methotrexate intrathecally (IT), cytarabine IT, and dexamethasone IT on days 1 and 8. When blood counts recover, patients receive oral prednisolone and ifosfamide IV over 1 hour on days 1-4; high-dose methotrexate IV continuously on day 1 followed by standard leucovorin calcium rescue; etoposide IV over 1 hour followed at least 8 hours later by cytarabine IV over 3 hours on days 3 and 4; and G-CSF SC beginning on day 6 and continuing until blood counts recover. Cohorts of 6 patients or more receive escalating doses of etoposide and cytarabine until the maximum tolerated dose is determined.

PROJECTED ACCRUAL: Approximately 60 patients (30 per regimen) will be accrued for this study within 2 years.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Hannover, Deutschland, D-30625
        • Medizinische Hochschule Hannover

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

15 Jahre bis 65 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS: Diagnosis of refractory or relapsed acute lymphocytic leukemia No isolated extramedullary relapse (e.g., testicular, CNS) Combined extramedullary and bone marrow relapse allowed No uncontrolled, severe leukemic complications, e.g.: Pneumonia with hypoxia Shock Cardiac failure Hemorrhage No refractoriness to platelet transfusion No unaspirable pleural effusions or ascites in patients with first relapse

PATIENT CHARACTERISTICS: Age: 15 to 65 Performance status: Karnofsky 50-100% Life expectancy: Not specified Hematopoietic: See Disease Characteristics No uncontrolled bleeding Hepatic: No severe liver disease Renal: Creatinine clearance at least 60 mL/min in patients with first relapse after a complete remission of 18 months or more Cardiovascular: See Disease Characteristics No severe cardiac disease (e.g., congestive heart failure, myocardial infarction within the past 6 months, or severe arrhythmia) Pulmonary: See Disease Characteristics No severe pulmonary disease that would preclude aggressive chemotherapy Other: No hypersensitivity to E. coli proteins No severe neurologic or other disease that would preclude aggressive chemotherapy No severe psychiatric disease or other condition that would preclude study

PRIOR CONCURRENT THERAPY: Not specified

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Mathias Freund, MD, Klinik und Poliklinik fuer Innere Medizin - Universitaet Rostock

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 1993

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. November 1999

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Februar 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. Februar 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. August 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. August 2013

Zuletzt verifiziert

1. März 2002

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • GER-ALL-REZ-02/92
  • CDR0000078432 (Registrierungskennung: PDQ (Physician Data Query))
  • EU-93001

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