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Chemotherapy, Filgrastim and Peripheral Stem Cell Transplantation in Patients With Chronic Myelogenous Leukemia

27. November 2017 aktualisiert von: Masonic Cancer Center, University of Minnesota

Autologous Transplantation for Chronic Myelogenous Leukemia Using Retrovirally Marked Peripheral Blood Progenitor Cells Obtained After In Vivo Cyclophosphamide/G-CSF Priming

RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop cancer cells from dividing so they stop growing or die. Combining chemotherapy with peripheral stem cell transplantation may allow the doctor to give higher doses of chemotherapy drugs and kill more cancer cells. Colony-stimulating factors such as filgrastim may increase the number of immune cells found in bone marrow or peripheral blood and may help a person's immune system recover from the side effects of chemotherapy.

PURPOSE: Phase II trial to study the effectiveness of chemotherapy and filgrastim followed by peripheral stem cell transplantation in treating patients who have chronic myelogenous leukemia.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

  • Assess clinical outcomes, survival, and morbidity of transplantation therapy in patients with chronic myelogenous leukemia when treated with high dose chemotherapy and filgrastim (G-CSF) followed by autologous retrovirally transduced peripheral blood stem cell (PBSC) transplantation.
  • Determine whether this priming treatment can increase the fraction of benign Philadelphia chromosome (Ph) negative hematopoietic progenitors in PBSC and reduce the incidence of persistent or recurrent leukemia after autologous transplantation with mobilized PBSC in these patients.
  • Assess whether retroviral transduction of mobilized PBSC progenitors determines the contribution of malignant Ph positive progenitors contaminating the graft to relapse after transplantation in these patients.
  • Determine whether this priming treatment can expand the benign progenitor population in the PBSC collections from these patients.

OUTLINE: In the priming phase, patients receive cyclophosphamide IV over 2 hours on day 1 and filgrastim (G-CSF) subcutaneously (SQ) daily beginning on day 4 and continuing until the completion of leukapheresis. Peripheral blood stem cells (PBSC) are harvested 4-7 times between days 10 and 21 beginning when blood counts recover (CD34+ cells are selected from 2 of these PBSC collections and transduced with the LN NEO virus prior to cryopreservation).

In the transplant phase, patients who have not received prior radiotherapy receive cyclophosphamide IV over 2 hours daily on days -7 and -6 and total body irradiation on days -4 through -1. Autologous PBSC and LN NEO transduced CD34+ cells are reinfused on day 0. Patients also receive G-CSF IV daily beginning on day 0 and continuing until blood counts recover.

Patients who have received prior radiotherapy receive oral busulfan every 6 hours on days -10 through -7 and cyclophosphamide IV daily on days -6 through -3. Autologous PBSC and LN NEO transduced CD34+ cells are reinfused on day 0. Patients also receive G-CSF IV daily beginning on day 0 and continuing until blood counts recover.

All patients then receive interferon alfa SQ daily until disease progression or unacceptable toxicity.

Patients are followed at 3 weeks; at 3, 6, 9, 12, 18, and 24 months; and then annually thereafter.

PROJECTED ACCRUAL: A total of 4-26 patients will be accrued for this study.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55455
        • University of Minnesota Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Histologically confirmed chronic or accelerated phase chronic myelogenous leukemia

    • Philadelphia chromosome positive OR
    • BCR/ABL rearrangement
  • No blast crisis or post blast crisis
  • No moderate to severe fibrosis defined by bilateral trephine biopsies
  • Not eligible for or refused to participate in allogeneic marrow transplant protocols
  • No splenomegaly (below umbilicus) that does not respond to chemotherapy and/or radiotherapy

PATIENT CHARACTERISTICS:

Age:

  • 18 to 65

Performance status:

  • Karnofsky 90-100%

Life expectancy:

  • Not specified

Hematopoietic:

  • Not specified

Hepatic:

  • Not specified

Renal:

  • Not specified

Other:

  • Normal organ function (except bone marrow)

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

Biologic therapy:

  • Prior interferon alfa allowed

Chemotherapy:

  • Prior hydroxyurea allowed
  • At least 2 months since prior busulfan (at time of PBSC harvest)

Endocrine therapy:

  • Not specified

Radiotherapy:

  • Not specified

Surgery:

  • Not specified

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Catherine M. Verfaillie, MD, Masonic Cancer Center, University of Minnesota

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2000

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Juli 2000

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Februar 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Februar 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

29. November 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. November 2017

Zuletzt verifiziert

1. November 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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