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Post-Discharge Follow-Up Phone Call by a Pharmacist and Impact on Patient Care

19. Februar 2016 aktualisiert von: Boston Medical Center

The purpose is to analyze whether a follow-up telephone call by a pharmacist after patient discharge from the hospital can improve patient outcomes.

Patients will be interviewed via telephone within 72 hours of being discharged home from the hospital. Patients will be questioned on three main topics. They are:

  1. Medical care
  2. Medications
  3. Follow-up appointments

The purpose is to find out if people understand discharge medications, have obtained those medications, are having any problems with their medications and have scheduled necessary follow-up appointments. It will be determined if a telephone call by a pharmacist will prevent patients from needing to go to the Emergency Room or being admitted back to the hospital.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

There is a time between hospital discharge and patient follow-up that has been deemed by many healthcare workers as a "black hole " (1). It is a time during which continuity of care is of utmost importance, yet there is no effective uniform system in place to ensure this vital continuity. During the post-discharge period (time from when the patient leaves the hospital to the time of first follow-up appointment), new medical problems can arise and old ones can be exacerbated. Additionally, patients can encounter innumerable barriers to healthcare, including difficulty obtaining medications and securing appointments with physicians or specialists. Also, patients may not have received proper counseling on new discharge medications, including proper use and potential side effects. Despite this important aspect of patient care, only a paucity of literature on the topic exists. Of the literature that does exist, it suggests that patient education concerning discharge planning and the post-discharge period is an aspect of care that is in great need of improvement and an excellent opportunity for intervention by a pharmacist.

This led to our research hypothesis, can a follow-up phone call from a pharmacist improve patient outcomes?

The primary endpoint of this study is a reduction in the number of hospital readmissions (any cause) during the 30-day post-discharge period. Thirty-day readmission rates will be compared to see if there is a difference between the intervention group (follow-up phone call) and control group (no phone call). The secondary outcomes include the number of patients in the study group for whom medication errors, complications or misuse could be identified.

References: (1). Kathuria, et al. Post-discharge follow-up: hospitalists dial into the "black hole". Hospitalist and Inpatient Management Report, June 2003

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

200

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02118
        • Boston Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • admission to Internal Medicine Service on the Menino Pavilion, either Firm A or B at Boston Medical Center located in Boston, MA
  • age greater than or equal to 18 years
  • discharge to home from the inpatient General Medical Service
  • English-speaking or lives with English-speaking person
  • access to a working phone

Exclusion Criteria:

  • admission to any other service at Boston Medical Center located in Boston, MA besides Internal Medicine Firms A or B
  • age less than 18 years
  • discharge to site other than home
  • non-English-speaking or does not live with an English-speaking person
  • no access to a working phone

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Patients offered follow-up phone call
Patients offered follow-up telephone call

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
The primary endpoint of this study is a reduction in the number of hospital readmissions (any cause) during the 30-day post-discharge period.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
The secondary outcomes include the number of patients in the study group for whom medication errors, complications or misuse could be identified.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Gail M Burniske, PharmD, BCPS, Boston Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. Mai 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Mai 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Juni 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

23. Februar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Februar 2016

Zuletzt verifiziert

1. März 2006

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • H-23071

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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