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An Efficacy and Safety Study of PROCRIT (Epoetin Alfa) in Cancer Patients Receiving Chemotherapy Every Three Weeks

An Open-Labeled Pilot Study to Evaluate the Effects of High Dose PROCRIT (Epoetin Alfa) in Maintaining Hemoglobin Levels in Anemic Cancer Patients Receiving Chemotherapy on a Every Three Week Regimen

The purpose of this study is to determine the effectiveness and safety of PROCRIT (Epoetin alfa) at a starting dose of 60,000 Units (U) once every week (QW) to a target hemoglobin (Hb) of 12 g/dL (Initiation Phase), followed by a dose of 80,000 Units once every three weeks (Q3W) to maintain a Hb range of 11.5 to 12.5 g/dL (Maintenance Phase) in cancer patients receiving chemotherapy.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Epoetin alfa administered three times weekly (150 U/kg) or once weekly (40,000 U) results in a response rate (defined as >= 2 g/dL Hb increase or Hb >= 12 g/dL) of approximately 65% of anemic chemotherapy patients and produces a mean hemoglobin (Hg) rise of 1.8 g/dL. Higher weekly dosing of epoetin alfa may result in a higher response rate and a more timely mean hemoglobin rise while remaining safe. Additionally, limited data are available to show whether epoetin alfa maintenance therapy can be administered less frequently than weekly and still maintain hemoglobin levels. This is an open label, multicenter, non-randomized study to determine the safety and effectiveness of epoetin alfa given to cancer patients receiving chemotherapy every three weeks.

Patients will receive injections of PROCRIT (Epoetin alfa) 60,000 Units (U) once weekly (QW) under the skin for up to 12 weeks (Initiation Phase) to achieve a hemoglobin (Hg) level of 12 g/dL until next full chemotherapy cycle. At that time they will begin the Maintenance Phase and will receive up to 4 injections of Epoetin alfa 80,000 U every 3 weeks (Q3W) under the skin for up to an additional 12 weeks. Doses will be held and adjusted downward if hemoglobin level rises to >13 g/dL or if a very rapid hemoglobin response occurs (e.g., an increase of more than 1.3 g/dL in a 2-week period).

Safety evaluations include clinical laboratory tests (hemoglobin and hematocrit), vital sign measurements (blood pressure), and adverse events. In addition, the antibodies that have developed against erythropoietin will be evaluated in patients who receive multiple doses of PROCRIT (Epoetin alfa). Patients will receive injections of Epoetin alfa 60,000 Units (U) once weekly (QW) under the skin for up to 12 weeks (Initiation Phase) to achieve a hemoglobin (Hg) level of 12 g/dL until next full chemotherapy cycle. At that time they will begin the Maintenance Phase and will receive up to 4 injections of Epoetin alfa 80,000 U every 3 weeks (Q3W) under the skin for up to an additional 12 weeks.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

115

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologically confirmed diagnosis of non-myeloid malignancy and receiving chemotherapy
  • Baseline Hb of <= 11 g/dL
  • Planned chemotherapy for a minimum of 15 weeks to be administered every 3 weeks
  • Female patients with reproductive potential must have a negative serum pregnancy test at screening.

Exclusion Criteria:

  • No uncontrolled hypertension or recent history (within 6 months) of uncontrolled cardiac arrhythmias
  • No pulmonary embolism
  • or thrombosis
  • No transfusion of white blood cells or packed red blood cells within 28 days of Epoetin alfa treatment
  • No prior treatment with Epoetin alfa or any other erythropoetic agent within the previous three months

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Anteil der Patienten, die in der Anfangsphase (bis zu 12 Wochen) einen Hb-Anstieg von >= 2 g/dl gegenüber dem Ausgangswert oder einen Hb-Wert von >= 12 g/dl erreichen.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Proportion of patients with >=1 g/dL Hb increase from baseline (up to 1.9 g/dL) in the Initiation Phase; those maintaining Hb level >11 g/dL (up to 11.4 g/dL); and those maintaining Hb level 11.5 to 12.5 g/dL in the Maintenance Phase (up to 12 weeks).

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2003

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2005

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Juni 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Juni 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Juni 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. Juni 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2011

Zuletzt verifiziert

1. April 2010

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • CR004612

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