- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00350649
Maximizing the Efficacy of Cognitive Behavior Therapy and Contingency Management
26. September 2011 aktualisiert von: Yale University
Cognitive-behavioral coping skills therapy (CBT) is a widely used and recognized treatment that has been empirically validated for a range of substance use disorders, often with emergent effects and continuing improvement even after treatment ends.
Treatment retention and compliance are associated with enhanced treatment outcomes in CBT.
Contingency management (CM) also has very strong support and is associated with rapid, robust effects on targeted outcomes.
Despite their many strengths, neither CBT nor CM is universally effective.
It is now essential to seek strategies to maximize and extend the effectiveness of these two approaches and to better understand how these treatments exert their effects.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The investigators propose to evaluate targeted strategies to maximize the effectiveness of CBT and CM, respectively.
To maximize the effectiveness of CBT, the investigators will evaluate the benefit of adding CM, with reinforcement for session attendance and homework completion, to standard individual CBT for outpatient marijuana abusers, in order to expose participants to more skill training and opportunities for practice of skills.
To maximize the effectiveness and durability of CM, we will evaluate the benefit of integrating it with skills training, specifically designed to reduce drop off effects, in order to extend CM's benefits beyond the active treatment period.
We propose to conduct a Stage II trial which will: (1) Evaluate the efficacy of four conditions for 160 marijuana dependent outpatients: (a) Standard CBT, (b) CBT with CM reinforcement for attendance and completing homework (CBT+CM/adherence), (c) CM for abstinence alone (CM/abstinence), (d) CM for abstinence integrated with CBT (CM/abstinence+CBT), and (2) Evaluate the longer-term durability and / or delayed emergence of treatment effects after termination of the study treatments through a one-year follow-up.
Secondary aims will be to conduct (a) detailed process studies to evaluate whether the proposed enhancements affect proximal and distal outcomes as hypothesized and (b) economic analyses.
Study treatments will last 12 weeks.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
205
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Connecticut
-
New Haven, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06512
- ASAP/1 Long Wharf
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- 18-65 year old marijuana dependent
- willing to sign consent
- no use of prescribed psychotropic drugs
- willing to give three individuals as contacts
- willing to accept randomization
- read and write English (third grade level)
Exclusion Criteria:
- unable to commit to 1 year follow up
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: 1
manualized delivery of CBT by trained clinicians
|
Manualized delivery of CBT by trained clinicians
|
|
Aktiver Komparator: 2
CBT with Contingency Management reinforcement for attendance and completing homework (CBT+CM/adherence)
|
CBT and Clinical Management for attendance and completing homework
|
|
Experimental: 3
Contingency Management for abstinence alone (CM/abstinence)
|
Contingency Management
|
|
Aktiver Komparator: 4
Contingency Management integrated with CBT (CM/abstinence+CBT)
|
Contingency Management for abstinence in addition to manualized CBT delivered by a trained clinician
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Self reported marijuana use (days of abstinence by week) and results of urine toxicology screens
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Economic analysis with use of PACC-SAT
Zeitfenster: 12 weeks
|
12 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Kathleen Carroll, PhD, Yale School of Medicine
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Dezember 2004
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. September 2010
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. September 2010
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. Juli 2006
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. Juli 2006
Zuerst gepostet (Schätzen)
11. Juli 2006
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
27. September 2011
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
26. September 2011
Zuletzt verifiziert
1. September 2011
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- bewältigen
- kognitive Verhaltenstherapie
- Kombinationstherapie
- Psychotherapie
- Therapie bei Drogenmissbrauch
- ambulante Betreuung
- Therapietreue
- Ergebnisforschung
- patientenorientierte Forschung
- menschliche Therapiebewertung
- Verhaltensänderung
- menschliche Subjekte
- Neuropsychologischer test
- drug addition
- clinical trial phase II
- drug and alcohol abstinence
- longitudinal human study
- psychological reinforcement
- behavior and social research tag
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 0407026913
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