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Vitamin D, Insulin Resistance, and Cardiovascular Disease

28. Januar 2020 aktualisiert von: Washington University School of Medicine
In recent years, vitamin D has been shown not only to be important for bone and calcium metabolism but also for homeostasis of critical tissues involved in vascular disease in patients with diabetes. Epidemiological studies indicated the high prevalence of vitamin D deficiency among Type 2 DM patients and suggest an increased risk of cardiovascular disease and hypertension with low vitamin D levels. The objective of this proposal is to evaluate the effects of vitamin D replacement on blood pressure control and vascular disease in vitamin D deficient hypertensive patients with diabetes

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a double blinded, placebo controlled trial. Patients who meet the inclusion criteria will be randomized to placebo or 25(OH)D3, 4,000 IU/d orally for 16 weeks. Enrolled patients will be tested for 24h-blood pressure, brachial arterial blood flow, vascular inflammatory markers and macrophage inflammatory response to modified-lipoproteins at baseline, middle and at the end of the study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

125

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Missouri
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
        • Washington Universiy

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

25 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Type 2 diabetes
  • 25 (OH) vitamin D levels < 25 ng/ml
  • Age 25 to 80 years
  • Not on insulin for diabetes treatment
  • HbA1c 5.5% -9.5%
  • Mild/moderately increased blood pressure (systolic 120-160, diastolic 80-100) off BP medications

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy
  • Patients with systolic >160 or diastolic >100 mmHg
  • High urine calcium or history of recurrent kidney stones
  • Cardiovascular disease
  • Stage 3 or worse chronic kidney disease

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Placebo
Patients in the control group will receive placebo pills (instead of vitamin D) and calcium carbonate 500 mg twice daily.
Placebo pill orally daily Calcium carbonate 500 mg twice daily
Aktiver Komparator: Vitamin D
Patients in the vitamin D group will receive cholecalciferol 4000 units daily and calcium carbonate 500 mg twice daily.
Cholecalciferol 4000 units orally daily Calcium carbonate 500 mg orally twice daily
Andere Namen:
  • Vitamin-D

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Hypertension (24h Blood Pressure, Central Blood Pressure, and Office BP)
Zeitfenster: 0, 2, and 4 months
24-hour blood pressure collected by ambulatory automated arm cuff, central mean arterial blood pressure (MAP) collected by non-invasive arterial tonometry and pulse wave analysis/pulse wave velocity, office blood pressure collected by manual aneroid sphygmomanometry.
0, 2, and 4 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Brachial Artery Reactivity Testing
Zeitfenster: 0, 2, and 4 months
Brachial artery response to hyperemia assessed by measuring brachial artery diameter every 30 seconds for 180 seconds after a 5-minute occlusion with arm cuff above systolic blood pressure, with response defined as maximal percentage increase above baseline.
0, 2, and 4 months
Macrophage Cholesterol Metabolism
Zeitfenster: 0 and 4 months
Macrophage uptake of labeled oxidized low density lipoprotein, assessed by the ratio of post-treatment cholesterol uptake to baseline uptake.
0 and 4 months
Serum Calcium
Zeitfenster: 0, 2, and 4 Month
Serum calcium assessed by photometric assessment after calcium reaction with NM-BAPTA, then with EDTA
0, 2, and 4 Month
HbA1C
Zeitfenster: 0, 2, and 4 month
HbA1c percentage assessed by turbidimetric inhibition immunoassay for hemolyzed whole blood
0, 2, and 4 month
Vitamin D
Zeitfenster: 0, 2, and 4 Month
25(OH) Vitamin D assess by liquid chromatography with tandem mass spectrometry
0, 2, and 4 Month
hsCRP
Zeitfenster: 0, 2, and 4 Month
High sensitivity C-reactive protein assessed by particle-enhanced immunoturbidimetric assay
0, 2, and 4 Month
Fasting Glucose
Zeitfenster: 0, 2, and 4 Month
Serum fasting glucose assessed by hexokinase method
0, 2, and 4 Month
Urine Calcium to Creatinine Ratio.
Zeitfenster: 0, 2 and 4 Months
Urine calcium to creatinine ratio assessed by spectrophotometry
0, 2 and 4 Months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Carlos Bernal-MIzrachi, M.D., Washington University School of Medicine

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

13. Januar 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

13. Januar 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. August 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. August 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. August 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Februar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Januar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2020

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Hypertonie

Klinische Studien zur Placebo

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