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GOELAMS SA4 Study: the Role of Fludarabine in the Treatment of Acute Myeloid Leukemia in the Elderly

19. Juni 2009 aktualisiert von: French Innovative Leukemia Organisation

A Randomized Study of Fludarabine in Part of Induction and Postremission Treatment for de Novo Acute Myeloid Leukaemia in Elderly Patients

In this study, patients were randomly assigned to either receive fludarabine or not (20 mg/m2/d) in addition to induction chemotherapy, consolidation chemotherapy and the 3 subsequent re-induction courses during maintenance.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Eligibility for enrollment in the study was limited to patients aged 60 to 75 years old with previously untreated de novo AML as defined morphologically by the French-American-British (FAB) classification with the exception of M3 and M7 subtypes.10,11 The bone marrow aspirate had to show at least 30 percent of nonerythroid blast cells. Patients were not eligible if they had a performance status before diagnosis of 2 or more according to the World Health Organization (WHO) grading system, congestive heart failure or abnormal left ventricular ejection fraction, severe hepatic or renal disturbances if not related to leukemia (hepatic enzymes levels over four times the normal values, serum bilirubin over 35 micromol/L, creatinine over 150 micromol/L). Patients with previous unexplained cytopenia were eligible for the study. Conversely, patients with a history of documented myelodysplastic or myeloproliferative syndrome or previously treated with chemotherapy or radiation could not enter the study. The study received in June 1996 approval from the ethics' board of the Nancy Hospital and written informed consent was given by all eligible patients before entering the study, in accordance with the Declaration of Helsinki. The enrollment period was open from November 1996 to April 2000.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

303

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

60 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients aged 60 to 75 years old
  • untreated de novo AML
  • performance status less than 2

Exclusion Criteria:

  • performance status more than 2
  • congestive heart failure or abnormal left ventricular ejection fraction
  • severe hepatic or renal disturbances
  • history of documented myelodysplastic or myeloproliferative syndrome
  • patients previously treated with chemotherapy or radiation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: 1

Control arm without fludarabine

  1. Induction course: Ara-C 100mg/m2 days 1-7, idarubicin 8mg/m2 days 1-5, GM-CSF (molgramostim, Novartis) 5 microg/kg days 1 to neutrophil recovery;
  2. Consolidation course: Ara-C 1g/m2 q12h days 1-3, idarubicin 10mg/m2 days 2-3;
  3. and 3 quarterly reinduction courses during maintenance including Ara-C 80mg/m2 days 1-5, CCNU 40mg and mitoguazone 350mg/m2 day 1, ± fludarabine days 1-2.
  1. Ara-C (100 mg/m2/d by continuous IV infusion 7 days), idarubicin (8 mg/m2/d (IV) for 5 days), GM-CSF a dose of 5 mg/kg/d on day 1. (Novartis Laboratory, Rueil-Malmaison, France).
  2. The consolidation course: intermediate-dose Ara-C (1g/m2 g 3-hour infusion twice a day 1 through 3) and idarubicin (10 mg/m2 on days 4 through 5). In the allocated arm
  3. Maintenance therapy for one year with 6-thioguanine (100 mg/m2/d orally on days 1 through 4 every week, Ara-C (60 mg/m2 SC on day 5 weekly) interrupted every 3 months with a reinduction course including CCNU (40 mg orally on day 1), mitoguazone (350 mg/m2 on day 1) and Ara-C (40 mg/m2 sc twice daily day 1 to 5)
Andere Namen:
  • Arm A
Experimental: 2

Fludarabine arm

The same regimen with fludarabine 20 mg/m2/day IV for 30 minutes

  1. induction course + fludarabine days 2-7;
  2. consolidation course + fludarabine days 4-5;
  3. during reinduction courses + fludarabine days 1-2.

The same regimen with addition of fludarabine in every treatment sequence

  1. Induction course: Fludarabine (20 mg/m2/d, IV for 30 minutes) was started in the assigned group on day 2 and continued until the end of cytarabine treatment on day 7.
  2. Consolidation course: In the allocated arm, fludarabine (20 mg/m2/d, IV) was administered on days 2 through 3, 4 hours prior to cytarabine infusion.
  3. Reinduction courses: Ara-C associated in the allocated group with fludarabine (20 mg/m2/d, IV) on days 1 through 2.
Andere Namen:
  • Arm B

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Event-free survival (EFS)
Zeitfenster: long term results (median follow up: 71 months)
long term results (median follow up: 71 months)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
evaluation of the CR rate, remission duration disease-free survival (DFS) overall survival (OS),
Zeitfenster: long term results (median follow up: 71 months)
long term results (median follow up: 71 months)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Francis WITZ, MD, French Innovative Leukemia Organisation

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 1996

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2000

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. März 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Juni 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. Juni 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

22. Juni 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Juni 2009

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2009

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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