Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Everolimus, Bicalutamide, and Leuprolide Acetate in Treating Patients Undergoing Radiation Therapy For High-Risk Locally Advanced Prostate Cancer

A Phase I Trial to Evaluate Acute and Late Toxicities of Concurrent Treatment With Everolimus (RAD001) and Radio-Hormonotherapy in High-risk Prostate Cancer.(RHOMUS)

RATIONALE: Everolimus may stop the growth of tumor cells by blocking some of the enzymes needed for cell growth and by blocking blood flow to the tumor. Androgens can cause the growth of prostate cancer cells. Antihormone therapy, such as bicalutamide and leuprolide acetate may lessen the amount of androgens made by the body. Radiation therapy uses high-energy x-rays to kill tumor cells. Giving everolimus together with bicalutamide, leuprolide acetate, and radiation therapy may kill more tumor cells.

PURPOSE: This phase I trial is studying the side effects and best dose of everolimus when given together with bicalutamide and leuprolide acetate in treating patients with high-risk locally advanced prostate cancer undergoing radiation therapy.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

Primary

  • To assess acute and late toxicities in patients with high-risk, locally advanced prostate cancer.

Secondary

  • To assess the biochemical-free survival of these patients.
  • To assess metastasis-free survival of these patients.
  • To assess the overall survival of these patients.
  • To assess the molecular characteristics of the tumor before treatment and correlate with outcomes.

OUTLINE: This is a dose-escalation study of everolimus.

Patients undergo radiotherapy to the prostate and seminal vesicles once daily, 5 days a week, for 7.5 weeks.

Beginning the week before radiotherapy, patients receive oral bicalutamide once daily for 1 month and oral everolimus twice daily for 8.5 weeks. Beginning on the first week of radiotherapy, patients receive leuprolide acetate subcutaneously every 3 months for 2 years.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Montpellier, Frankreich, 34298
        • Centre Regional de Lutte Contre le Cancer - Centre Val d'Aurelle

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 80 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Diagnosis of high-risk, locally advanced prostate cancer meeting ≥ 1 of the following criteria:

    • Clinical stage ≥ T3
    • Gleason score ≥ 8
    • PSA ≥ 20 ng/mL
  • Previously untreated disease
  • Non-metastatic disease as assessed by bone scan and CT scan of the thorax and abdomen
  • Negative pelvic lymph nodes as proven by pathological analysis

PATIENT CHARACTERISTICS:

  • WHO performance status 0-1
  • WBC ≥ 3.5 x 10^9/L
  • ANC ≥ 1.5 x 10^9/L
  • Platelets normal
  • Hemoglobin > 10 g/dL
  • Serum bilirubin ≤ 1.5 x upper limit of normal (ULN)
  • Albumin ≥ 3 g/dL
  • Serum transaminases activity ≤ 2.5 x ULN
  • Alkaline phosphatase ≤ 2.5 x ULN
  • Serum creatinine ≤ 1.5 x ULN
  • Covered by national health insurance
  • No history of previous malignant disease, except for adequately treated basal cell carcinoma of the skin
  • No ≥ grade 3 hypercholesterolemia/hypertriglyceridemia or ≥ grade 2 hypercholesterolemia/hypertriglyceridemia with history of coronary artery disease (despite lipid-lowering treatment, if given)
  • No uncontrolled infection
  • No dysphagia or intestinal malabsorption
  • No other concurrent severe and/or uncontrolled medical disease that could compromise participation in the study (i.e., uncontrolled diabetes mellitus, uncontrolled cardiac disease [unstable angina], uncontrolled hypertension, congestive cardiac failure, ventricular arrhythmias, active ischemic heart disease, myocardial infarction within the past six months, chronic liver or renal disease, and active upper gastrointestinal tract ulceration)
  • No history of noncompliance to medical regimens
  • No known hypersensitivity to everolimus, sirolimus (rapamycin), or temsirolimus
  • No psychological, familial, sociological, or geographical condition potentially hampering compliance with the study treatment and follow-up schedule

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

  • See Disease Characteristics
  • More than 30 days since prior investigational drugs
  • More than 10 days since prior and no concurrent treatment with drugs recognized as being strong inhibitors or inducers of the isoenzyme CYP3A

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Everolimus
Everolimus + radiation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Acute and late toxicities
Zeitfenster: 1 year
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamtüberleben
Zeitfenster: 1 Jahr
1 Jahr
Biochemical-free survival
Zeitfenster: 1 year
1 year
Metastasis-free survival
Zeitfenster: 1 year
1 year
Pre-treatment molecular characteristics of the tumor and its correlation with outcomes
Zeitfenster: 1 year
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David Azria, MD, PhD, Institut du Cancer de Montpellier - Val d'Aurelle

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Juli 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Juli 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

22. Juli 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

25. Mai 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Leuprolidacetat

3
Abonnieren