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Evaluation of a Toolkit to Improve Cardiovascular Disease Screening and Treatment for People With Type 2 Diabetes

21. November 2014 aktualisiert von: Sunnybrook Health Sciences Centre
Diabetes is a common and serious chronic disease. However, there is a large gap between the level of care that people should receive (based on research and guidelines) and the level of care they actually receive. With the release of their 2008 Clinical Practice Guidelines, the Canadian Diabetes Association has a strategy to improve heart disease screening and treatment for people with diabetes. This study will evaluate whether the strategy works. The focus of the strategy was to give all family physicians in Canada a Toolkit in June 2009 to help them delivery better care for their diabetic patients. In Ontario, only half of doctors received this Toolkit. We will compare the quality of care received by diabetic patients whose doctors received this Toolkit versus those who doctors did not.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

A cardiovascular disease Toolkit was developed by the Canadian Diabetes Association and mailed to family physician with the Spring/Summer 2009 edition of the newsletter, Canadian Diabetes. The Toolkit was packaged in a brightly-coloured box with Canadian Diabetes Association branding, and contained: 1) an introductory letter from the Chair of the practice guidelines' Dissemination and Implementation Committee; 2) an eight page summary of selected sections of the practice guidelines targeted towards primary care physicians; 3) a four page synopsis of the key guideline elements pertaining to cardiovascular disease risk; 4) a small double-sided laminated card with a simplified algorithm for cardiovascular risk assessment, vascular protection strategies and screening for cardiovascular disease; and 5) a pad of tear-off sheets for patients with a cardiovascular risk self-assessment tool and a list of recommended risk reduction strategies.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

1592

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M4N 3M5
        • Institute for Clinical Evaluative Sciences

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient with diagnosed diabetes
  • Seen in the office of a participating family physician at least once between July 2009 and April 2010
  • At high risk for cardiovascular events:

    • Previous cardiovascular disease (including AMI, angina, stroke, TIA, claudication); or
    • Men aged >= 45 years, women aged >= 50 years; or
    • Men aged < 45 years, women aged < 50 years with at least one of the following:

      1. Macrovascular disease (silent myocardial infarction, or evidence of peripheral arterial, carotid or cerebrovascular disease)
      2. Microvascular disease (nephropathy or retinopathy)
      3. Family history of premature coronary or cerebrovascular disease in a first-degree relative
      4. Duration of diabetes > 15 years with age > 30 years

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention
Toolkit für Herz-Kreislauf-Erkrankungen, das von der Canadian Diabetes Association zusammen mit der Frühjahrs-/Sommerausgabe 2009 des vierteljährlichen Newsletters Canadian Diabetes an Hausärzte verschickt wurde. (Versendet im Juni 2009.) Das Toolkit enthält eine Zusammenfassung ausgewählter Abschnitte der Praxisrichtlinien für Hausärzte. eine Zusammenfassung der wichtigsten Botschaften zum Risiko von Herz-Kreislauf-Erkrankungen; eine laminierte Karte mit einem vereinfachten Algorithmus zur kardiovaskulären Risikobewertung und -behandlung; und ein Block mit Abreißblättern für Patienten mit einem Tool zur Selbsteinschätzung des kardiovaskulären Risikos.
Sonstiges: Kontrolle
The Spring/Summer 2009 issue of the quarterly newsletter, Canadian Diabetes, mailed on its own. The Cardiovascular Toolkit was mailed to Control arm physicians with the May 2010 issue of the newsletter.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Patient is receiving a statin
Zeitfenster: July 2009 to April 2010
July 2009 to April 2010

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Patient is receiving an angiotensin-converting enzyme inhibitor or angiotensin receptor blocker
Zeitfenster: July 2009 to April 2010
July 2009 to April 2010
A1c level
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
Last observation between July 2009 and April 2010
Blood pressure level
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
Last observation between July 2009 and April 2010
LDL-cholesterol level
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
Last observation between July 2009 and April 2010
Total- to HDL-cholesterol ratio
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
Last observation between July 2009 and April 2010
Body mass index
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
Last observation between July 2009 and April 2010
Waist circumference
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
Last observation between July 2009 and April 2010
Change in treatment recommended following an A1c level above 0.070
Zeitfenster: At the next patient visit after the abnormal measurement
At the next patient visit after the abnormal measurement
Change in treatment recommended following a systolic blood pressure above 130 or a diastolic blood pressure above 80
Zeitfenster: At the patient visit of the abnormal measurement
At the patient visit of the abnormal measurement
Change in treatment recommended following an LDL-cholesterol level above 2.0 mmol/L
Zeitfenster: At the next patient visit after the abnormal measurement
At the next patient visit after the abnormal measurement

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Baiju R Shah, MD PhD, Institute for Clinical Evaluative Sciences

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Dezember 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Dezember 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. Dezember 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

24. November 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. November 2014

Zuletzt verifiziert

1. November 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Toolkit

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