- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01026688
Evaluation of a Toolkit to Improve Cardiovascular Disease Screening and Treatment for People With Type 2 Diabetes
21. November 2014 aktualisiert von: Sunnybrook Health Sciences Centre
Diabetes is a common and serious chronic disease.
However, there is a large gap between the level of care that people should receive (based on research and guidelines) and the level of care they actually receive.
With the release of their 2008 Clinical Practice Guidelines, the Canadian Diabetes Association has a strategy to improve heart disease screening and treatment for people with diabetes.
This study will evaluate whether the strategy works.
The focus of the strategy was to give all family physicians in Canada a Toolkit in June 2009 to help them delivery better care for their diabetic patients.
In Ontario, only half of doctors received this Toolkit.
We will compare the quality of care received by diabetic patients whose doctors received this Toolkit versus those who doctors did not.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
A cardiovascular disease Toolkit was developed by the Canadian Diabetes Association and mailed to family physician with the Spring/Summer 2009 edition of the newsletter, Canadian Diabetes.
The Toolkit was packaged in a brightly-coloured box with Canadian Diabetes Association branding, and contained: 1) an introductory letter from the Chair of the practice guidelines' Dissemination and Implementation Committee; 2) an eight page summary of selected sections of the practice guidelines targeted towards primary care physicians; 3) a four page synopsis of the key guideline elements pertaining to cardiovascular disease risk; 4) a small double-sided laminated card with a simplified algorithm for cardiovascular risk assessment, vascular protection strategies and screening for cardiovascular disease; and 5) a pad of tear-off sheets for patients with a cardiovascular risk self-assessment tool and a list of recommended risk reduction strategies.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
1592
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ontario
-
Toronto, Ontario, Kanada, M4N 3M5
- Institute for Clinical Evaluative Sciences
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patient with diagnosed diabetes
- Seen in the office of a participating family physician at least once between July 2009 and April 2010
At high risk for cardiovascular events:
- Previous cardiovascular disease (including AMI, angina, stroke, TIA, claudication); or
- Men aged >= 45 years, women aged >= 50 years; or
Men aged < 45 years, women aged < 50 years with at least one of the following:
- Macrovascular disease (silent myocardial infarction, or evidence of peripheral arterial, carotid or cerebrovascular disease)
- Microvascular disease (nephropathy or retinopathy)
- Family history of premature coronary or cerebrovascular disease in a first-degree relative
- Duration of diabetes > 15 years with age > 30 years
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Intervention
|
Toolkit für Herz-Kreislauf-Erkrankungen, das von der Canadian Diabetes Association zusammen mit der Frühjahrs-/Sommerausgabe 2009 des vierteljährlichen Newsletters Canadian Diabetes an Hausärzte verschickt wurde.
(Versendet im Juni 2009.)
Das Toolkit enthält eine Zusammenfassung ausgewählter Abschnitte der Praxisrichtlinien für Hausärzte. eine Zusammenfassung der wichtigsten Botschaften zum Risiko von Herz-Kreislauf-Erkrankungen; eine laminierte Karte mit einem vereinfachten Algorithmus zur kardiovaskulären Risikobewertung und -behandlung; und ein Block mit Abreißblättern für Patienten mit einem Tool zur Selbsteinschätzung des kardiovaskulären Risikos.
|
|
Sonstiges: Kontrolle
|
The Spring/Summer 2009 issue of the quarterly newsletter, Canadian Diabetes, mailed on its own.
The Cardiovascular Toolkit was mailed to Control arm physicians with the May 2010 issue of the newsletter.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Patient is receiving a statin
Zeitfenster: July 2009 to April 2010
|
July 2009 to April 2010
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Patient is receiving an angiotensin-converting enzyme inhibitor or angiotensin receptor blocker
Zeitfenster: July 2009 to April 2010
|
July 2009 to April 2010
|
|
A1c level
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
|
Last observation between July 2009 and April 2010
|
|
Blood pressure level
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
|
Last observation between July 2009 and April 2010
|
|
LDL-cholesterol level
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
|
Last observation between July 2009 and April 2010
|
|
Total- to HDL-cholesterol ratio
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
|
Last observation between July 2009 and April 2010
|
|
Body mass index
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
|
Last observation between July 2009 and April 2010
|
|
Waist circumference
Zeitfenster: Last observation between July 2009 and April 2010
|
Last observation between July 2009 and April 2010
|
|
Change in treatment recommended following an A1c level above 0.070
Zeitfenster: At the next patient visit after the abnormal measurement
|
At the next patient visit after the abnormal measurement
|
|
Change in treatment recommended following a systolic blood pressure above 130 or a diastolic blood pressure above 80
Zeitfenster: At the patient visit of the abnormal measurement
|
At the patient visit of the abnormal measurement
|
|
Change in treatment recommended following an LDL-cholesterol level above 2.0 mmol/L
Zeitfenster: At the next patient visit after the abnormal measurement
|
At the next patient visit after the abnormal measurement
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Baiju R Shah, MD PhD, Institute for Clinical Evaluative Sciences
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Shah BR, Bhattacharyya O, Yu CH, Mamdani MM, Parsons JA, Straus SE, Zwarenstein M. Effect of an educational toolkit on quality of care: a pragmatic cluster randomized trial. PLoS Med. 2014 Feb 4;11(2):e1001588. doi: 10.1371/journal.pmed.1001588. eCollection 2014 Feb.
- Shah BR, Bhattacharyya O, Yu C, Mamdani M, Parsons JA, Straus SE, Zwarenstein M. Evaluation of a toolkit to improve cardiovascular disease screening and treatment for people with type 2 diabetes: protocol for a cluster-randomized pragmatic trial. Trials. 2010 Apr 23;11:44. doi: 10.1186/1745-6215-11-44.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juni 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2011
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
2. Dezember 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
3. Dezember 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
4. Dezember 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
24. November 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
21. November 2014
Zuletzt verifiziert
1. November 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Shah-1
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Toolkit
-
Sunnybrook Health Sciences CentreScarborough General Hospital; Michael Garron Hospital; York Central Hospital,... und andere MitarbeiterAbgeschlossenVenöse ThromboembolieKanada
-
NYU Langone HealthPatient-Centered Outcomes Research InstituteRekrutierungStakeholder EngagementVereinigte Staaten
-
University of Southern CaliforniaAbgeschlossenSchlafstörung | Schlaflosigkeit | Schlafstörung | Kritische Krankheit MyopathieVereinigte Staaten
-
Sunnybrook Health Sciences CentreInstitute for Clinical Evaluative SciencesAbgeschlossenHerzkreislauferkrankung | Diabetes MellitusKanada
-
University of MichiganAbgeschlossenFrauen mit BRCA 1- oder BRCA 2-Mutation | Nicht getestete weibliche FamilienmitgliederVereinigte Staaten
-
Eastern Cooperative Oncology GroupRekrutierung
-
University of PennsylvaniaAbgeschlossenBRCA1-Mutation | BRCA2-MutationVereinigte Staaten
-
Samueli Institute for Information BiologyUnited States Department of Defense; San Antonio Military Medical CenterUnbekanntSchmerzen | Ermüdung | Brechreiz | Angst | SchlafstörungVereinigte Staaten
-
The University of Texas Medical Branch, GalvestonAbgeschlossen
-
University of MichiganUnited States Department of DefenseAbgeschlossenMultiple SkleroseVereinigte Staaten