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Comparison of One-stop Hybrid Revascularization Versus Off-pump Coronary Artery Bypass for the Treatment of Multi-vessel Disease

18. Dezember 2009 aktualisiert von: China National Center for Cardiovascular Diseases

Comparison of "One-stop" Hybrid Coronary Revascularization Versus Off-pump Coronary Artery Bypass for the Treatment of Multi-vessel Coronary Artery Disease

The "one-stop" hybrid coronary revascularization combines minimally invasive direct coronary artery bypass (MIDCAB) and PCI to be performed in the hybrid operating suite, an enhanced operating room equipped with radiographic capability. This study is to compare 1-year clinical outcomes of "one-stop" hybrid coronary revascularization with off-pump coronary artery bypass (OPCAB) in selected patients with multivessel coronary artery disease.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

- With the development of specialized devices and experience, off-pump coronary artery bypass (OPCAB) has been a well-established less invasive technique for coronary revascularization. Compared with conventional on-pump coronary artery bypass grafting (CABG), OPCAB avoids the use of cardiopulmonary bypass and cardioplegic arrest, and is associated with decreased morbidity, shorter length of stay in ICU and hospital, and less perioperative complications, especially in elderly patients with severe comorbidities. "One-stop" (also named simultaneous) hybrid coronary revascularization is also a novel, safe and feasible minimally invasive approach in selected patients with multivessel coronary artery disease (CAD). It allows surgical and interventional procedures to be performed consecutively in the "one-stop" hybrid operating suite, an enhanced operating room equipped with radiographic capability, wherein the left intramammary artery (LIMA) is placed on the left anterior descending artery (LAD) by minimally invasive procedure, immediately followed by percutaneous coronary intervention/stenting on the non-LAD lesions. However, few studies are now available on the outcomes of coronary revascularization between the new hybrid strategy with conventional OPCAB. This study is a single center randomized clinical trial to compare 1-year clinical outcomes of "one-stop" hybrid coronary revascularization with OPCAB in selected patients with multivessel CAD with suitable coronary anatomy.

Sample size:

- We examined the results of SYNTAX trial and of our institution published previously. The 1-year MACCE rate (the primary endpoint) is estimated as being 13% for OPCAB. The sample calculated for this trial is 400 patients.

Design/Methodology:

- Trial design: A single center randomized clinical trial comparing "one-stop" hybrid procedure versus conventional OPCAB in 400 patients with suitable anatomy who need revascularization.

Intervention: Patients will be randomized to undergo either "one-stop" hybrid procedure or conventional OPCAB.

- Randomization: Patients will be evaluated by both a cardiac surgeon and an interventional cardiologist. After obtaining informed written consent, patients will be randomized to receive "one-stop" hybrid procedure or conventional OPCAB. An expertise-based randomization will be used.

The data adjudicators will be blinded to the study. Due to the nature of this study, the operating surgeons, cardiologists, anesthetists, other operative room staff, and ICU staff will not be blind in this study.

Study intervention:

- Candidates will be randomized to receive "one-stop" hybrid procedure or conventional OPCAB.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

400

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100037
        • Rekrutierung
        • China National Center for Cardiovascular Diseases, Cardiovascular Institute & Fuwai Hospital
        • Kontakt:
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Shengshou Hu, M.D.
        • Hauptermittler:
          • Yuejin Yang, M.D.
      • Beijing, Beijing, China, 100037
        • Rekrutierung
        • Institute of cardiovascular diseases & Fuwai hospital
        • Kontakt:
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Shengshou Hu, M.D.
        • Hauptermittler:
          • Yuejin Yang, M.D.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Two- or three-vessel disease, left main disease, or LM equivalent with 2 or 3-vessel disease (left anterior descending [LAD], left circumflex [LCX], right coronary artery [RCA] territory);
  • LAD diseases not suitable for PCI [i.e. chronic totally occlusion (CTO), severe calcification or/and angulated lesions, bifurcation or trifurcation lesions];
  • Angiographic characteristics of non-LAD lesion(s) amiable to PCI;
  • Chronic stable or unstable angina pectoris of CCS 2 or greater (symptoms of angina and/or objective evidence of myocardial ischemia);
  • Evaluated by both cardiac surgeon and cardiologist together.

Exclusion Criteria:

  • Need for emergent CABG;
  • Prior CABG;
  • Prior PCI with stenting within 6 months of study entry;
  • Stroke with 6 months of study entry;
  • Overt congestive heart failure;
  • Need for a concomitant operation (i.e. valve repair or replacement, Maze surgery);
  • Hemodynamic instability;
  • Situations in which complete revascularization is not possible served;
  • Allergy to radiographic contrast, aspirin or clopidogrel.
  • Contradictions to PCI: Occluded coronary vessels, PVD, Unable to achieve access, Fresh thrombus, Vessels <1.5mm; Intolerance to aspirin or both clopidogrel and ticlopidine;
  • Cannot undergo either CABG or PCI/DES because of a coexisting medical condition
  • History of significant bleeding; Significant leukopenia, neutropenia, thrombocytopenia, anemia, or known bleeding diathesis.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: One-stop hybrid revasularization
MIDCAB with no associated or concomitant surgical procedures, using partial ministernotomy, without cardiopulmonary bypass (CPB) and cardioplegia.
Andere Namen:
  • MIDCAB

PCI with drug eluting stents (DES) performed by cardiologists on the non-LAD lesions in the same operating suite immediately following MIDCAB.

Device: Polymer-based Sirolimus-Eluting Stents (SES).

Andere Namen:
  • PCI
Aktiver Komparator: Off-pump coronary artery bypass
Procedure: coronary artery bypass without cardiopulmonary Coronary artery bypass surgery with no associated or concomitant surgical procedures, using full median sternotomy, without cardiopulmonary bypass (CPB) and cardioplegia.
Andere Namen:
  • OPCAB

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Kombination aus schwerwiegenden unerwünschten kardialen oder zerebrovaskulären Ereignissen (MACCE), einschließlich Tod, Myokardinfarkt, Schlaganfall und/oder wiederholter Revaskularisierung.
Zeitfenster: 1 Jahr
1 Jahr

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gesamt-MACE-Rate.
Zeitfenster: 30 Tage nach dem Eingriff und 2 Jahre nach der Einschreibung
30 Tage nach dem Eingriff und 2 Jahre nach der Einschreibung
Herztod.
Zeitfenster: 30 Tage nach dem Eingriff, 1 und 2 Jahre nach der Einschreibung
30 Tage nach dem Eingriff, 1 und 2 Jahre nach der Einschreibung
Dokumentierter Myokardinfarkt.
Zeitfenster: 30 Tage nach dem Eingriff, 1 und 2 Jahre nach der Einschreibung
30 Tage nach dem Eingriff, 1 und 2 Jahre nach der Einschreibung
Revaskularisierung der Zielläsion.
Zeitfenster: 30 Tage nach dem Eingriff, 1 und 2 Jahre nach der Einschreibung
30 Tage nach dem Eingriff, 1 und 2 Jahre nach der Einschreibung
Wiederauftreten von Angina.
Zeitfenster: 1 und 2 Jahre nach der Immatrikulation
1 und 2 Jahre nach der Immatrikulation
Wirtschaftlichkeitsanalyse.
Zeitfenster: 1 und 2 Jahre nach der Immatrikulation
1 und 2 Jahre nach der Immatrikulation
Lebensqualität.
Zeitfenster: 6 Monate, 1 und 2 Jahre nach Immatrikulation
6 Monate, 1 und 2 Jahre nach Immatrikulation
Rehospitalisierung.
Zeitfenster: 6 Monate, 1 und 2 Jahre nach Immatrikulation
6 Monate, 1 und 2 Jahre nach Immatrikulation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Shengshou Hu, M.D., China National Center for Cardiovascular Diseases

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2009

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2012

Studienabschluss

6. Dezember 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Dezember 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Dezember 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Dezember 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. Dezember 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Dezember 2009

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Minimally invasive direct coronary artery bypass

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