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Effect of Aspirin on Hemostatic and Vascular Function After Live Fire Fighting

17. Juli 2020 aktualisiert von: Gavin Horn, University of Illinois at Urbana-Champaign

The investigators hypothesize that

  1. an acute treatment of low-dose aspirin will lead to a) decreased resting platelet activation, platelet aggregation, and clotting potential, b) increased fibrinolytic potential following fire fighting, c) no significant effect on endothelial function or arterial stiffness versus the placebo condition.
  2. chronic treatment with low-dose aspirin will lead to a) decreased resting and fire fighting induced platelet activation, platelet aggregation, clotting potential, b) increased fibrinolytic potential, and c) increased endothelial function and decreased arterial stiffness in response to live fire fighting versus the placebo condition.
  3. short-term fire fighting activity will result in: a) a reduction in arterial function (reduced endothelial function, increased augmentation index and an attenuated arterial stiffness response); b) a disruption in hemostasis that is characterized by an increase in platelet number and function, an increased coagulatory potential and altered fibrinolytic potential; and c) an elevation in procoagulatory cytokines, systemic inflammation, monokine chemoattractant protein, and matrix metalloproteinases.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

24

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Champaign, Illinois, Vereinigte Staaten, 61820
        • Illinois Fire Service Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male firefighters (career and volunteer), medically cleared by home fire department.
  • Ages 40 - 60
  • Completion of a yearly period medical evaluation based on NFPA 1582 within the past 12 months or an evaluation by an occupational medical group through this study.

Exclusion Criteria:

  • Over 60 or under 40 years of age.
  • Not a firefighter.
  • Individuals at risk for developing gastrointestinal (GI) complications while on aspirin therapy due to a combination of the following: smoking; concurrent NSAID, steroid, Clopidogrel, or Warfarin therapy; history of upper GI complications; history of renal impairment; history of elevated serum creatinine; hypertension; and cardiac failure.
  • Individuals with cases of allergy or asthma, intolerance, and recurrent vascular events.
  • Individuals taking statins.
  • Individuals who are currently taking aspiring regularly.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Acute, Aspirin
81 mg asprin provided 30 minutes prior to firefighting- Acute single dosage
81 mg enteric coated aspirin will be provided both as an acute dosage immediately prior to firefighting (1 hour pre-activity) and as a 14 day dosage prior to firefighting
Andere Namen:
  • Aspirin
Placebo-Komparator: Acute, Placebo
Acute single dosage of placebo provided 30 minutes prior to firefighting
81 mg enteric coated aspirin will be provided both as an acute dosage immediately prior to firefighting (1 hour pre-activity) and as a 14 day dosage prior to firefighting
Andere Namen:
  • Aspirin
Aktiver Komparator: Chronic, Aspirin
81 mg asprin provided prior to firefighting- 14 day dosage
81 mg enteric coated aspirin will be provided both as an acute dosage immediately prior to firefighting (1 hour pre-activity) and as a 14 day dosage prior to firefighting
Andere Namen:
  • Aspirin
Placebo-Komparator: Chronic, Placebo
14 day dosage of placebo provided prior to firefighting
81 mg enteric coated aspirin will be provided both as an acute dosage immediately prior to firefighting (1 hour pre-activity) and as a 14 day dosage prior to firefighting
Andere Namen:
  • Aspirin

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Vascular function
Zeitfenster: Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
Vascular function will be assessed via pulse wave analysis, pulse wave velocity, carotid artery compliance, beta stiffness index, forearm rsistance artery vasodilatory capacity, and brachial artery blood flow.
Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
Hemostatic balance
Zeitfenster: Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
Blood samples will be collected by a trained phlebotomist from the antecubital vein directly into vacutainers with little or no stasis using a 21-gauge needle. Samples will be used to quantify platetlet number and function, fibrinogen, prothrombin and partial thromboplastin time, t-PA and PAI-1 activities and antigen
Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
Inflammatory and Oxidative Stress markers
Zeitfenster: Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
CRP,Intercellular adhesion molecule (ICAM)-1, IL-6, MMP-9, TIMP-1, TIMP-2,8-iso-prostaglandin F2a, soluble P-selectin
Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
Vascular function
Zeitfenster: Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
Vascular function will be assessed via pulse wave analysis, pulse wave velocity, carotid artery compliance, beta stiffness index, forearm rsistance artery vasodilatory capacity, and brachial artery blood flow.
Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
Hemostatic balance
Zeitfenster: Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
Blood samples will be collected by a trained phlebotomist from the antecubital vein directly into vacutainers with little or no stasis using a 21-gauge needle. Samples will be used to quantify platetlet number and function, fibrinogen, prothrombin and partial thromboplastin time, t-PA and PAI-1 activities and antigen
Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
Inflammatory and Oxidative Stress markers
Zeitfenster: Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
CRP,Intercellular adhesion molecule (ICAM)-1, IL-6, MMP-9, TIMP-1, TIMP-2,8-iso-prostaglandin F2a, soluble P-selectin
Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Gavin P Horn, PhD, University of Illinois Urbana-Champaign

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Januar 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Januar 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Januar 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. Juli 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Herz-Kreislauf-Risikofaktor

Klinische Studien zur 81 mg enteric coated aspirin

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