- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01276691
Effect of Aspirin on Hemostatic and Vascular Function After Live Fire Fighting
17. Juli 2020 aktualisiert von: Gavin Horn, University of Illinois at Urbana-Champaign
The investigators hypothesize that
- an acute treatment of low-dose aspirin will lead to a) decreased resting platelet activation, platelet aggregation, and clotting potential, b) increased fibrinolytic potential following fire fighting, c) no significant effect on endothelial function or arterial stiffness versus the placebo condition.
- chronic treatment with low-dose aspirin will lead to a) decreased resting and fire fighting induced platelet activation, platelet aggregation, clotting potential, b) increased fibrinolytic potential, and c) increased endothelial function and decreased arterial stiffness in response to live fire fighting versus the placebo condition.
- short-term fire fighting activity will result in: a) a reduction in arterial function (reduced endothelial function, increased augmentation index and an attenuated arterial stiffness response); b) a disruption in hemostasis that is characterized by an increase in platelet number and function, an increased coagulatory potential and altered fibrinolytic potential; and c) an elevation in procoagulatory cytokines, systemic inflammation, monokine chemoattractant protein, and matrix metalloproteinases.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
24
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Illinois
-
Champaign, Illinois, Vereinigte Staaten, 61820
- Illinois Fire Service Institute
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
40 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Männlich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Male firefighters (career and volunteer), medically cleared by home fire department.
- Ages 40 - 60
- Completion of a yearly period medical evaluation based on NFPA 1582 within the past 12 months or an evaluation by an occupational medical group through this study.
Exclusion Criteria:
- Over 60 or under 40 years of age.
- Not a firefighter.
- Individuals at risk for developing gastrointestinal (GI) complications while on aspirin therapy due to a combination of the following: smoking; concurrent NSAID, steroid, Clopidogrel, or Warfarin therapy; history of upper GI complications; history of renal impairment; history of elevated serum creatinine; hypertension; and cardiac failure.
- Individuals with cases of allergy or asthma, intolerance, and recurrent vascular events.
- Individuals taking statins.
- Individuals who are currently taking aspiring regularly.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Acute, Aspirin
81 mg asprin provided 30 minutes prior to firefighting- Acute single dosage
|
81 mg enteric coated aspirin will be provided both as an acute dosage immediately prior to firefighting (1 hour pre-activity) and as a 14 day dosage prior to firefighting
Andere Namen:
|
|
Placebo-Komparator: Acute, Placebo
Acute single dosage of placebo provided 30 minutes prior to firefighting
|
81 mg enteric coated aspirin will be provided both as an acute dosage immediately prior to firefighting (1 hour pre-activity) and as a 14 day dosage prior to firefighting
Andere Namen:
|
|
Aktiver Komparator: Chronic, Aspirin
81 mg asprin provided prior to firefighting- 14 day dosage
|
81 mg enteric coated aspirin will be provided both as an acute dosage immediately prior to firefighting (1 hour pre-activity) and as a 14 day dosage prior to firefighting
Andere Namen:
|
|
Placebo-Komparator: Chronic, Placebo
14 day dosage of placebo provided prior to firefighting
|
81 mg enteric coated aspirin will be provided both as an acute dosage immediately prior to firefighting (1 hour pre-activity) and as a 14 day dosage prior to firefighting
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Vascular function
Zeitfenster: Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
|
Vascular function will be assessed via pulse wave analysis, pulse wave velocity, carotid artery compliance, beta stiffness index, forearm rsistance artery vasodilatory capacity, and brachial artery blood flow.
|
Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
|
|
Hemostatic balance
Zeitfenster: Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
|
Blood samples will be collected by a trained phlebotomist from the antecubital vein directly into vacutainers with little or no stasis using a 21-gauge needle.
Samples will be used to quantify platetlet number and function, fibrinogen, prothrombin and partial thromboplastin time, t-PA and PAI-1 activities and antigen
|
Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
|
|
Inflammatory and Oxidative Stress markers
Zeitfenster: Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
|
CRP,Intercellular adhesion molecule (ICAM)-1, IL-6, MMP-9, TIMP-1, TIMP-2,8-iso-prostaglandin F2a, soluble P-selectin
|
Less than 60 minutes before initiating firefighting activity
|
|
Vascular function
Zeitfenster: Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
|
Vascular function will be assessed via pulse wave analysis, pulse wave velocity, carotid artery compliance, beta stiffness index, forearm rsistance artery vasodilatory capacity, and brachial artery blood flow.
|
Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
|
|
Hemostatic balance
Zeitfenster: Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
|
Blood samples will be collected by a trained phlebotomist from the antecubital vein directly into vacutainers with little or no stasis using a 21-gauge needle.
Samples will be used to quantify platetlet number and function, fibrinogen, prothrombin and partial thromboplastin time, t-PA and PAI-1 activities and antigen
|
Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
|
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Inflammatory and Oxidative Stress markers
Zeitfenster: Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
|
CRP,Intercellular adhesion molecule (ICAM)-1, IL-6, MMP-9, TIMP-1, TIMP-2,8-iso-prostaglandin F2a, soluble P-selectin
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Less than 60 minutes after completing 20 minutes of firefighting activity
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Gavin P Horn, PhD, University of Illinois Urbana-Champaign
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Smith DL, Friedman NMG, Bloom SI, Armero WL, Pence BD, Cook MD, Fernhall B, Horn GP, Woods J. Firefighting Induces Acute Inflammatory Responses that are not Relieved by Aspirin in Older Firefighters. J Occup Environ Med. 2019 Jul;61(7):617-622. doi: 10.1097/JOM.0000000000001626.
- Lane-Cordova AD, Ranadive SM, Yan H, Kappus RM, Sun P, Bunsawat K, Smith DL, Horn GP, Ploutz-Snyder R, Fernhall BO. Effect of Aspirin Supplementation on Hemodynamics in Older Firefighters. Med Sci Sports Exerc. 2015 Dec;47(12):2653-9. doi: 10.1249/MSS.0000000000000713.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
10. Januar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. Januar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
13. Januar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
21. Juli 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. Juli 2020
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Enzym-Inhibitoren
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Entzündungshemmende Mittel, nichtsteroidal
- Analgetika, nicht narkotisch
- Entzündungshemmende Mittel
- Antirheumatika
- Fibrinolytische Mittel
- Fibrinmodulierende Mittel
- Thrombozytenaggregationshemmer
- Cyclooxygenase-Inhibitoren
- Antipyretika
- Aspirin
Andere Studien-ID-Nummern
- AsprinFire2011
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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