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DEMOJUAN- DEMOnstration Area for Primary Prevention of Type 2 Diabetes, JUAN Mina and Barranquilla, Colombia (DEMOJUAN)

25. Juli 2016 aktualisiert von: Centro de Investigacion Sanitaria

DEMOnstration Area for Primary Prevention of Type 2 Diabetes, JUAN Mina and Barranquilla, Colombia

The main aim of this study is to investigate to what extent it is possible to reach normal glucose metabolism and optimal cardiovascular disease (CVD) risk factor levels with early lifestyle interventions in people at high risk of type 2 diabetes compared with those who receive standard therapy (usual care) only.

The project will show the effect of these interventions for the first time in people of low socio-economic levels living in a Caribbean environment.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Type 2 diabetes (T2D) is one of the fastest growing public health problems in both developed and developing countries. The development of T2D is a slow process and involves both genetic and environmental effects. It is commonly agreed that T2D may develop only in people that carry a genetic predisposition to the disease. Based on epidemiological observations about half of the people will develop T2D during their lifetime, and up to 30-35% will have IGT. Therefore, it is likely that more than half of the population carry genes that predispose the development of T2D. In people genetically predisposed to the disease, the probability to develop T2D is very high once exposed to unhealthy lifestyles such as obesity, unbalanced diet and physical inactivity. While we cannot change the genes, the only way to prevent T2D and its serious complications is the modification of lifestyle risk factors. Therefore, it is very important to understand the role of preventive lifestyle intervention as a key treatment in T2D prevention. Once established, T2D is difficult to treat. Despite pharmacologic treatment blood glucose levels trend to increase over time. Thus, the most efficient way to manage T2D is to prevent diabetes from developing. Also complications of T2D can best be postponed by postponing the onset of the primary disease itself. The efforts to prevent the disease need to start as early as possible and address all susceptibility factors. Fortunately, recent studies have convincingly demonstrated that prevention of T2D is possible. This project will show for the first time how lifestyle interventions work in people with IGT in the Caribbean population. The results of this study will be sued for policy making and planning of primary prevention activities not only in the local health-care system but in the entire Caribbean region.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

730

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Barranquilla, Kolumbien
        • Camino Bosques de María
      • Barranquilla, Kolumbien
        • Camino Sur Occidente El Pueblo
      • Barranquilla, Kolumbien
        • Centro de INvestigacion Sanitaria
      • Barranquilla, Kolumbien
        • Paso Las Malvinas
      • Barranquilla, Kolumbien
        • Paso Nueva Era

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

34 Jahre bis 69 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 34-69 years-of-age with diagnosed IGT
  • Informed consent given.

Exclusion Criteria:

  • Patients with pharmacologically-treated diabetes
  • Hypertriglyceridaemia under drug treatment
  • History of life-limiting diseases or events
  • Unwillingness to sign the informed consent.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Lifestyle intervention (nutrition)
The 200 study participants of this arm will first receive 6 months of nutritional counseling and thereafter combined nutrition/physical activity counseling during 18 month. The counseling sessions consists of monthly group seminars (10 participants/group) and totally 6 individual visits with a nutritionist and 6 visits with a physical activity expert.
The 200 study participants of this arm will first receive 6 months of Nutritional counseling and thereafter combined nutrition/physical activity counseling during 18 month. The counseling sessions consists of monthly group seminars (10 participants/group) and totally 6 individual visits with a nutritionist and 6 visits with a physical activity expert.
Experimental: Lifestyle counseling (physical activity)
The 200 study participants of this arm will first receive 6 months of physical activity counseling and thereafter combined nutrition/physical activity counseling during 18 month. The counseling sessions consists of monthly group seminars (10 participants/group) and totally 6 individual visits with a nutritionist and 6 visits with a physical activity expert.
The 200 study participants of this arm will first receive 6 months of physical activity counseling and thereafter combined nutrition/physical activity counseling during 18 month. The counseling sessions consists of monthly group seminars (10 participants/group) and totally 6 individual visits with a nutritionist and 6 visits with a physical activity expert.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The proportion of patients who reach normal levels of all glycaemic parameters.
Zeitfenster: Month 24 of the intervention
  • Proportion of patients whose fasting glucose level is less than 6.1 mmol/l
  • Proportion of patients whose 2-hour glucose level is less than 7.8 mmol/l
Month 24 of the intervention

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Difference in reduction of 10 year-estimated cardiovascular risk score of 10% between the standard therapy control group and the lifestyle intervention groups (WHO CVD prediction chart).
Zeitfenster: Month 24 of the intervention
  • Proportion of patients whose blood pressure level is less than 130/80 mmHg
  • Proportion of patients whose serum HDL cholesterol level is more than 1.2 mmol/l
  • Proportion of patients whose serum LDL cholesterol level is less than 2.0 mmol/l
  • Proportion of patients whose total/HDL cholesterol ratio is less than 4.0
  • Proportion of patients whose weight reduction is more than 5%
Month 24 of the intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jaakko O Tuomilehto, MD, PhD, University of Helsinki
  • Studienstuhl: Tania Acosta, MD, CIIS LTDA
  • Studienstuhl: Noël C Barengo, MD, PhD, MPH, CIIS LTDA
  • Studienleiter: Astrid Arrieta, MD, CIIS LTDA
  • Studienstuhl: Carlos Ricaurte, CIIS LTDA

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Februar 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Februar 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. Februar 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. Juli 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Juli 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

The study group is ready to share the data in de-identified format once the main results have been reported or in case any journal may ask for the data to run a check.

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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