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Impact of IntraVascular UltraSound Guidance on Outcomes of Xience Prime Stents in Long Lesions (IVUS-XPL Study)

25. Juli 2016 aktualisiert von: Yonsei University
This study is designed as a prospective, randomized, multi-center trial to demonstrate an inequality between IVUS-guided versus angiography-guided implantation of everolimus-eluting stents(EES) at long lesions(> 28 mm) in clinical outcomes at 12 months as a primary objective and safety of 6- month dual antiplatelet therapy following EES implantation in comparison with a 12-month dual antiplatelet therapy.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The primary purpose of this study is to investigate the impact of IVUS guidance on the clinical outcomes after implantation of DES at long lesions > 28 mm.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

1079

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 79 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 20 years old or older
  • Patients with typical chest pain or evidences of myocardial ischemia (e.g., stable, unstable angina, silent ischemia and positive functional study or reversible changes in the electrocardiogram (ECG) consistent with ischemia
  • Non-emergent conditions
  • Patients with signed informed consent
  • Stent length ≥28 mm by angiography estimation
  • Significant coronary artery stenosis (> 50% by visual estimate) considered for coronary revascularization with stent implantation
  • Reference vessel diameter of 2.5 to 4.0 mm by operator assessment

Exclusion Criteria:

  • Acute ST elevation myocardial infarction within 48 hours
  • Contraindication to anti-platelet agents & bleeding history within prior 3 months
  • Known hypersensitivity or contraindication to any of the following medications: Heparin, Aspirin, Clopidogrel, Zotarolimus or other -limus group
  • Prior history of the following presentations

    • Cerebral vascular accident (not including transient ischemic attack)
    • Peripheral artery occlusive diseases
    • Thromboembolic disease
    • Stent thrombosis
  • Age > 80 years old
  • Severe hepatic dysfunction (3 times normal reference values)
  • Significant renal dysfunction (Serum creatinine > 2.0 mg/dl)
  • Significant leucopenia, neutropenia, thrombocytopenia, anemia, or known bleeding diathesis
  • Cardiogenic shock
  • LVEF < 40%
  • Pregnant women or women with potential childbearing
  • Life expectancy < 1 year
  • Left main disease requiring PCI
  • Bifurcation lesion with 2-stent technique
  • Chronic total occlusion
  • Presence of previously implanted DES within 6-month
  • In-stent restenosis lesion

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: PCI with IVUS guidance
PCI(percutaneous coronary intervention) with IVUS(IntraVascular UltraSound) group
Patients will be randomized in a two-by-two factorial manner according to the use of IVUS guidance (IVUS guidance vs. no IVUS guidance) for the PCI and the duration of dual anti-platelet therapy (100 mg/day aspirin and 75mg/day clopidogrel for 6 months vs. 12 months) after PCI. Each randomization of the enrolled subjects will be done 1:1.
Andere Namen:
  • PCI with IVUS guidance group
Aktiver Komparator: PCI without IVUS guidance
PCI(percutaneous coronary intervention) group
Patients will be randomized in a two-by-two factorial manner according to the use of IVUS guidance (IVUS guidance vs. no IVUS guidance) for the PCI and the duration of dual anti-platelet therapy (100 mg/day aspirin and 75mg/day clopidogrel for 6 months vs. 12 months) after PCI. Each randomization of the enrolled subjects will be done 1:1.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Major adverse cardiac event, a composite of cardiac death, target lesion related MI, target lesion revascularization following randomly assigned PCI procedures with versus without IVUS guidance
Zeitfenster: 12 months after the index procedure
Major adverse cardiac event, a composite of cardiac death, target lesion related MI, target lesion revascularization following randomly assigned PCI procedures with versus without IVUS guidance
12 months after the index procedure

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. März 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. März 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. März 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Juli 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Juli 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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Klinische Studien zur Koronare Herzkrankheit

Klinische Studien zur PCI with IVUS guidance

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