- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01461733
Atrial Fibrillation Without Hemodynamic Instability in the Intensive Care Unit (AFIB)
Atrial Fibrillation WITHOUT Hemodynamic Stability
Atrial fibrillation (AF) is an abnormal heart rhythm that is common among patients who are admitted to an intensive care unit (ICU) of a hospital. It is usually a transient occurrence that resolves as the patient recovers from their underlying condition. However, patients who develop AF can present with a very rapid heart rate that in some cases can put stress on the heart which can lead to life threatening heart attacks, low blood pressure or breathing problems. Not all patients with AF will have unstable heart function but those who have rapid heart rates can worsen quickly. The goals of treatment for AF with a rapid heart rate but no unstable heart function are two fold. Patients can be treated by controlling the heart rate and/or by attempting to convert the AF to a normal heart rhythm. The heart rate can be controlled by medication and the AF can be converted by either electrical cardioversion (an electric shock that jump-starts the heart) or medication. Currently it is unknown if the goal of treatment should be to simply control the heart rate and wait for the patient to spontaneously convert to a normal heart rhythm or convert the AF with medication for patients who only have the rapid heart rate.
The objective of this project is to conduct a pilot study to determine if it would be feasible to conduct a larger definitive trial that would answer the following question: Should the goal of treatment be to control the rapid heart rate or resolve the abnormal heart rhythm in patients with AF who have a rapid heart rate without unstable heart function.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 4
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- new onset afib
Exclusion Criteria:
- hemodynamically unstable
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Placebo-Komparator: Placebo
|
placebo delivered blinded
|
|
Experimental: amiodarone
standard dose amiodarone
|
standard dose amiodarone
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Conversion From Atrial Fibrillation to Sinus Rhythm
Zeitfenster: From randomization to conversion or ICU discharge up to 100 months.
|
Conversion rates measured during ICU stay only.
Average duration of ICU stay is 7 days.
|
From randomization to conversion or ICU discharge up to 100 months.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Salmaan Kanji, MD, Ottawa Hospital Research Institute
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Herzkrankheiten
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Arrhythmien, Herz
- Vorhofflimmern
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Anti-Arrhythmie-Mittel
- Vasodilatator-Wirkstoffe
- Enzym-Inhibitoren
- Membrantransportmodulatoren
- Cytochrom P-450 CYP3A-Inhibitoren
- Cytochrom-P-450-Enzym-Inhibitoren
- Natriumkanalblocker
- Cytochrom P-450 CYP2D6-Inhibitoren
- Cytochrom P-450 CYP1A2-Inhibitoren
- Cytochrom P-450 CYP2C9-Inhibitoren
- Kaliumkanalblocker
- Amiodaron
Andere Studien-ID-Nummern
- NA5936 Heart and Stroke
- OHREB Protocol # 2006430-01 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: heart and stroke foundation of ON)
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