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Safety Study of Continuous Positive Airway Pressure Via a Nasal Mask

15. Januar 2017 aktualisiert von: Yandong Jiang, Massachusetts General Hospital

Effect of Continuous Positive Airway Pressure Ventilation Through Nasal Mask on Upper Airway Patency During Induction of Anesthesia

Upper airway obstruction (UAO) is common complication during induction of general anesthesia. The mechanism of UAO during anesthesia has not been well understood. Posterior displacement of soft palate are believed to be the primary contributing factors. The mechanism of UAO during anesthesia share many similarities with obstructive sleep apnea (OSA). Since nasal continuous positive airway pressure (nCPAP) can maintain the airway patent in patients with OSA, the investigators hypothesize that nCPAP during induction of anesthesia will reduce the incidence and severity of UAO.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
        • Anesthesia and Critical Care, Mass General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Patients,between 18-65 years of age meeting ASA physical status classification I-II requiring general anesthesia for elective surgery who are able to breathe through both their nose and mouth while awake.

Exclusion Criteria:

  1. Patients with major cardiovascular disease, respiratory disease, cerebral vascular disease or American Society of Anesthesiologists physical status class III or greater.
  2. Abnormal vital signs on the day of admission for surgery [heart rate (HR, > 100 bpm or < 40 bpm), blood pressure (BP, > 180/100 mmHg or < 90/60 mmHg), room air transcutaneous oxyhemoglobin saturation (SPO2) < 96%] that are not correctable with his or her routine medication or commonly used pre-operative medication.
  3. Unable to open mouth (< 2.5 cm) or unable to breathe through their mouth or nose.
  4. Subjects with a beard, an abnormal facial structure or other factors precluding obtaining a viable face mask fit without air leak. Also, subjects having claustrophobia that can not tolerate the mask.
  5. Any person with an anticipated difficult airway. This will include subjects who require or may require either a fiberoptic intubation or intubation while awake and subjects with known OSA or body mass index (BMI) greater than 35 km/m2.
  6. Gastric-esophageal reflex or a full stomach.
  7. The subject has remained in bed for more than 24 hours.
  8. Neurological symptoms associated with neck extension, a neurological deficit from a previous stroke or spinal cord injury, a recent stroke or transient ischemic attack (TIA) within 2 weeks.
  9. Pregnant women and women less than one month post-partum. Ruling out pregnancy will be conducted by careful history and physical examination as performed routinely prior to surgery. If the history is believed to be unreliable, the patient will be excluded unless a pregnancy test is performed and the result of the test is negative.
  10. Emergency cases and subjects who have not adhered to the ASA NPO (Nil Per Os) guidelines.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Nasal mask with no PEEP
Nasal mask with PEEP 0, then add PEEP 5, and 10
nasal mask use instead of face mask
Experimental: Nasal mask with PEEP
Nasal mask with PEEP 5, then add PEEP 10
nasal mask use instead of face mask
Experimental: Face mask with no PEEP
Face mask with PEEP 0 then add PEEP 5, 10
nasal mask use instead of face mask
Experimental: Face mask with PEEP
Face mask with PEEP 5, then add PEEP 10
nasal mask use instead of face mask

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
expired tidal volume
Zeitfenster: Average of one minute after anesthesia induction
Estimated time from induction of anesthesia (drugs given for anesthesia induction) to apnea is one minute.
Average of one minute after anesthesia induction

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
volume of CO2
Zeitfenster: Average of one minute after anesthesia induction
Estimated time from induction of anesthesia (drugs given for anesthesia induction) to apnea is one minute.
Average of one minute after anesthesia induction

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Yandong Jiang, MD, PhD, Mass. General Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Januar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Januar 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Februar 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Januar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Januar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2010p002823

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