- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01574495
Evaluating Error Augmentation for Neurorehabilitation (VREA)
23. September 2015 aktualisiert von: James Patton, Shirley Ryan AbilityLab
This is a sub-project of a larger NIDRR Grant.
One promising form of robotic training that leverages the power of neuro-plasticity is error augmentation.
In this paradigm the computer singles out and magnifies a stroke survivor's movement errors from a desired trajectory, thus forcing the subjects to strengthen their control.
Using the VRROOM, a state-of-the-art system which uses haptics (robotic forces) and graphics (visual display) interfaces, a subject's desired trajectory can be determined and the movement errors can be amplified in real-time with dramatic results.
This project evaluates a practical approach of error augmentation, using therapist-driven trajectories.
The investigators intend to determine clinical efficacy of several types of therapist-assisted error augmentation on retraining the nervous system in functional activities.
The investigators will test two experimental treatments in a crossover design.
The investigators hypothesize that combined haptic and visual error augmentation will lead to the best functional recovery.
Studienübersicht
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
40
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Illinois
-
Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
- Rehabilitation Institute of Chicago
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- adult (age >18)
- survived a single cortical stroke at least 6 months previously involving ischemia or hemorrhage of the middle cerebral artery (MCA),
- demonstrated the presence of some active shoulder and elbow movement (characterized by Fugl-Meyer Assessment Upper Extremity scores ranging from 15-50 for ARM 1; 25-50 for ARM 2).
Exclusion Criteria:
- diffuse or multiple lesion sites or multiple stroke events
- bilateral paresis
- severe spasticity or contracture (Modified Ashworth ≥3
- severe concurrent medical problems
- severe sensory deficits
- cerebellar strokes resulting in severe ataxia
- significant shoulder pain
- focal tone management with Botulinim Toxin (Botox®) injection to the hemiparetic upper extremity (UE) within the previous four months,
- aphasia that would influence the ability to perform the experiment
- cognitive impairment (Mini Mental State Examination < 23/30)
- affective dysfunction that would influence the ability to perform the experiment
- depth perception impairment (< 3 on Stereo Circle Test)
- visual field cut or hemispatial neglect that would influence the ability to participate in the activity
- inability to provide informed consent
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Error Augmentation-Control
|
error augmentation for arm motor recovery in individuals with stroke
Andere Namen:
|
|
Experimental: Control-Error Augmentation
|
error augmentation for arm motor recovery in individuals with stroke
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Arm motor recovery scores on the Fugl-Meyer
Zeitfenster: Change from baseline in Fugl-Meyer to 11 weeks (with assessment periods occurring at 2 weeks, 3 weeks, 4 weeks, 6 weeks, 7 weeks, and 11 weeks for ARM 1; at start of week 1 (pre-eval), end of week 2 (post), and end of week 3 (1 week follow-up) for ARM 2)
|
Change from baseline in arm motor recovery as measured by Fugl-Meyer
|
Change from baseline in Fugl-Meyer to 11 weeks (with assessment periods occurring at 2 weeks, 3 weeks, 4 weeks, 6 weeks, 7 weeks, and 11 weeks for ARM 1; at start of week 1 (pre-eval), end of week 2 (post), and end of week 3 (1 week follow-up) for ARM 2)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of blocks transferred in Box and Blocks Test
Zeitfenster: same as primary
|
Change from baseline in number of blocks transferred during Box and Blocks Test
|
same as primary
|
|
Time and Quality of movement scores on the Wolf Motor Function Test
Zeitfenster: same as primary
|
Change from baseline in arm motor recovery as measured by time scores and ability scores on the Wolf Motor Function test
|
same as primary
|
|
Time scores and Ability scores on the Assessment of Simple Functional Reach Test
Zeitfenster: same as primary (not used for ARM 2)
|
Change from baseline in arm motor recovery as measured by time scores and ability scores on the Assessment of Simple Functional Reach Test
|
same as primary (not used for ARM 2)
|
|
Quantity and Quality with Motor Activity Log
Zeitfenster: same as primary but added for ARM 2
|
Change in baseline of self-reported quantity and quality of functional movements utilizing involved extremity
|
same as primary but added for ARM 2
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: James Patton, PhD, Shirley Ryan AbilityLab
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2008
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. Februar 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. April 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. April 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
24. September 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
23. September 2015
Zuletzt verifiziert
1. September 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- H133E0700 13
- STU00002311 (Andere Kennung: NU IRB)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Error Augmentation
-
Universitaire Ziekenhuizen KU LeuvenKU Leuven; Bioxtreme Ltd.AbgeschlossenChronischer SchlaganfallBelgien
-
Universidad Complutense de MadridOsteology FoundationRekrutierungZahnfehlstellung | Oberkiefer-MangelSpanien
-
Baxter Healthcare CorporationSynovis Surgical InnovationsZurückgezogenAchillessehnenrissVereinigte Staaten
-
Basma AlsheikhAbgeschlossen
-
Bezmialem Vakif UniversityAbgeschlossenGangstörungen bei Kindern | Balance | Posturale Stabilität | Haltungskontrolle | Idiopathisches ZehenlaufenTruthahn
-
Bezmialem Vakif UniversityAbgeschlossenGangstörungen bei Kindern | Balance | Posturale Stabilität | Haltungskontrolle | Femorale AnteversionTruthahn
-
Hancock OrthopedicsCONMED CorporationRekrutierungSeitliche Knöchelinstabilität | Knöchel | Verletzung des vorderen Talofibularbandes | Vorderes Talofibularband | ATFL | Brostrom-Verfahren | BrostromVereinigte Staaten
-
Stryker Trauma GmbHSt. Boniface Hospital; Fowler Kennedy Sport Medicine Clinic; Kelsey-Seybold Clinic und andere MitarbeiterAbgeschlossenRiss der RotatorenmanschetteKanada, Vereinigte Staaten
-
Benvenue Medical, Inc.AbgeschlossenWirbelsäulenfrakturen | Rückenverletzungen | Frakturen, KompressionVereinigte Staaten, Kanada, Deutschland, Frankreich, Belgien
-
Cairo UniversityUnbekannt