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Interscalene and Combined Supra Scapular and Axillary Nerve Blocks in Rotator Cuff Repair

11. Februar 2017 aktualisiert von: Shalini Dhir, Lawson Health Research Institute

A Randomized Comparison of Inter Scalene and Combined Supra Scapular and Axillary Nerve Blocks for Postoperative Pain Relief in Arthroscopic Shoulder Rotator Cuff Repair

Primary objective of this study is to prospectively compare and evaluate efficacy as well as note side effects of the interscalene block and combined suprascapular and axillary nerve block for ambulatory arthroscopic rotator cuff repair.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Patients having elective arthroscopic rotator cuff repair will be randomized to one of the two groups.

Group 1: This group will receive Interscalene block (ultrasound guided and nerve stimulator aided) followed by a general anesthesia.

Group 2: This group will receive Suprascapular and Axillary nerve block (ultrasound guided and nerve stimulator aided) followed by a general anesthesia.

Performance time, quality and efficacy as well as any side-effects of the blocks will be evaluated in terms of pain scores in recovery room, after 4- 6 hours and the next morning, opioid usage and patient satisfaction.

Primary hypothesis:

• Combined Suprascapular and axillary nerve blocks provide similar postoperative analgesia as compared to interscalene block for arthroscopic rotator cuff repair.

Secondary hypothesis

• Interscalene block is associated with more side effects and complications as compared to suprascapular nerve block and axillary nerve block.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • London, Ontario, Kanada, N6A 4V5
        • St. Joseph's Health Care
      • London, Ontario, Kanada
        • St. Joseph Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Elective shoulder arthroscopic rotator cuff repair
  • ASA I - III (American Society of Anaesthesia Classification)

Exclusion Criteria:

  • ASA IV or higher ( American Society of Anaesthesia Classification)
  • Obesity: BMI >35
  • Narcotic Abuse/ Drug dependency
  • Major Neurologic deficits
  • Allergy to local anesthetics
  • Infection in the site of the puncture
  • Mental impairment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Interscalene block
This arm patients will receive inter scalene block which will be ultrasound and nerve stimulator guided.
This arm patients will receive inter scalene block which will be ultrasound and nerve stimulator guided.
Aktiver Komparator: Suprascapular and Axillary nerve block
This arm patients will receive Suprascapular and axillary nerve blocks which will be ultrasound guided and nerve stimulator guided.
This arm patients will receive Suprascapular and axillary nerve blocks which will be ultrasound guided and nerve stimulator guided.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Analgesic Efficacy
Zeitfenster: one year
Visual Analogue scores for pain will be analyzed using chi-squared test. Interscalene block (ISB) of the brachial plexus has been demonstrated to be one of the most effective analgesic modality during arthroscopic shoulder surgery. However, despite its (ISB) time-tested record of relative safety, ISB is associated with some complications. These could be central nervous system, respiratory and cardiovascular complications. These side effects and complications are based upon the anatomy of the brachial plexus at this level.Recently, suprascapular and axillary nerve blocks have been used to control postoperative shoulder pain. The study will try to find out whether combined supra scapular and axillary nerve blocks are as effective in pain control as compared to inter scalene block.
one year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Side effects
Zeitfenster: 1 year
The study will try to find out whether combined supra scapular and axillary nerve blocks are associated with less side effects as compared to inter scalene block.
1 year

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Patient satisfaction
Zeitfenster: 1 year
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Shalini Dhir, MD, FRCPC, Western University, Canada

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. November 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. November 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. November 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Februar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Februar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 102994

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Störung der Rotatorenmanschette

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