- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01751529
Open-label Pilot Evaluating Renal Lesions w/ Contrast-enhaced US in Patients w/ Renal Cancer
15. März 2017 aktualisiert von: UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center
LCCC 1219: A Prospective Pilot Study Evaluating Renal Lesions Through Contrast-enhanced US in Patients With Renal Cancer and in Those With a Risk Factor for Renal Malignancy
This prospective pilot study is designed to evaluate the accuracy of contrast-enhanced ultrasound when used to evaluate renal lesions in two different populations; patients with known renal tumors (Cohort 1) and patients with a risk factor for renal malignancy in whom their screening ultrasound shows an indeterminate or possibly malignant renal mass (Cohort 2).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This prospective pilot study is designed to evaluate the accuracy of contrast-enhanced ultrasound using microbubble contrast agent (perflutren lipid; Definity®) when used to evaluate renal lesions in two different populations; patients with known renal tumors (Cohort 1) and patients with a risk factor for renal malignancy in whom their screening ultrasound shows an indeterminate or possibly malignant renal mass (Cohort 2).
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
48
Phase
- Frühphase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
North Carolina
-
Chapel Hill, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27599
- Lineberger Comprehensive Cancer Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Able to provide written informed consent
- Willing to comply with protocol requirements
- At least 18 years of age
Cohort 1:
- Be eligible for radical or partial nephrectomy or ablative therapy based upon at least one renal lesion identified during previous contrast enhanced CT or MR.
OR
Cohort 2:
- High risk group (patient recommended for routine surveillance screening for renal malignancy)
- Have at least one kidney lesion identified but incompletely characterized on a screening US, CT, or MR exam
Exclusion Criteria:
- Critically ill or medically unstable and whose critical course during the observation period would be unpredictable (e.g., chronic obstructive pulmonary disease (COPD) requiring oxygen)
- Known hypersensitivity to sulfur hexafluoride or to any component of perflutren lipid (Definity®)
- Right to left shunt, severe pulmonary hypertension (Pulmonary artery pressure >90mmHg), or adult respiratory distress syndrome
Active cardiac disease including any of the following:
- Severe congestive heart failure (class IV in accordance with the classification of the New York Heart Association)
- Unstable angina.
- Severe arrhythmia (i.e. ventricular tachycardia, flutter fibrillation; ventricular premature complexes occurring close to the preceding T-wave, multifocal complexes).
- Myocardial infarction within 14 days prior to the date of proposed Definity® administration.
- Uncontrolled systemic hypertension (Blood pressure: systolic blood pressure (BP) >150 mm Hg and/or diastolic BP >90 mm Hg despite optimal medical management not controllable by medication to achieve BP <15/90)
- Is in an intensive care setting
- Has an unstable neurological disease (e.g recent stroke or TIA symptoms (<3 months)) cerebrovascular accident (including transient ischemic attacks (TIAs) within the 3 months before signing of informed consent
- Undergone an invasive procedure on kidney lesion (e.g. tissue biopsy, surgery, nonsurgical cytoreductive procedure) in-between identification of lesion via US without contrast and perflutren lipid administration
- Has previously been entered into this study or has received an investigational drug within the 30 days prior to admission into this study
Has any other medical condition or other circumstances that would significantly decrease the chances of obtaining reliable data or of achieving the study objectives such as:
- Mental illness
- Drug abuse
- Female patient who is pregnant or lactating (the possibility of pregnancy has to be excluded by negative serum or urine B-HCG results, obtained within 24 hours before the perflutren lipid administration, or on the basis of patient history, e.g.: tubal ligation, hysterectomy or a minimum of 1 year without menses).
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Contrast-enhanced Ultrasound
|
All patients will undergo a contrast-enhanced ultrasound prior to planned resection or ablative therapy or as part of routine screening for kidney cancer.
Andere Namen:
All patients will receive a contrast-enhanced ultrasound using microbubble contrast agent (perflutren lipid; Definity®) prior to planned resection or ablative therapy or as part of routine screening for kidney cancer.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Feasibility of using contrast-enhanced ultrasound in diagnosing renal malignancy in patients with known renal disease (Cohort 1) and in patients with a risk factor for renal malignancy diagnosed with suspicious or indeterminate lesions (Cohort 2)
Zeitfenster: 12 months
|
Primary analyses will include 1) estimating the sensitivity of contrast enhanced ultrasound in Cohort 1 using the pathological outcome or biopsy result from ablative therapy as gold standard and 2) estimating sensitivity in Cohort 2 using pathology and follow-up results as gold standard (when tissue biopsy is not indicated nor surgery planned the truth standard diagnosis will be based on 12 month follow-up data of disease status).
Exact 95% confidence intervals for sensitivity estimate will be reported.
|
12 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Feasibility of comparing the sensitivity and specificity of contrast enhanced ultrasound to traditional imaging techniques (CT and MRI) in detecting renal lesions in patients already diagnosed with a renal malignancy
Zeitfenster: 12 months
|
The estimates obtained in Cohort 1 will be compared to the published figures of the conventional CT and MRI method.
For Cohort 2 patients who undergo surgery, the percentage of subjects who are correctly diagnosed (benign and malignancy) will be reported along with exact 95% CI.
Frequency tables will be used to describe associations.
Appropriate descriptive summary statistics such as mean, median and standard deviation of tumor measurement will be provided to quantify and characterize renal masses.
|
12 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Kimryn Rathmell, MD, University of North Carolina
- Hauptermittler: Wui Chong, MBBS, FRCR, University of North Carolina
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Dezember 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
13. Dezember 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
18. Dezember 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. März 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. März 2017
Zuletzt verifiziert
1. März 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- LCCC 1219
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