- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01936467
Comparison of Two Needle Aspiration Techniques for Endoscopic Ultrasound-guided Fine Needle Aspiration (EUS-FNA) in Solid Pancreatic Lesions
Comparison of Two Needle Aspiration Techniques for Endoscopic Ultrasound-guided
The aim of this study is to compare Endoscopic Ultrasound and Fine Needle Aspirate with a standard 22-gauge needle using either "standard-suction" or "capillary suction" methods for solid pancreatic lesions. Investigators hope to discover the best technique for obtaining diagnostic material when patients with a pancreatic mass undergo endoscopic ultrasound and fine needle aspirate procedure.
There are currently several techniques for obtaining tissue during endoscopic ultrasound and fine needle aspirate. The procedure will be performed by either the capillary suction technique or no suction technique.
Studienübersicht
Status
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Maryland
-
Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21287
- Johns Hopkins Hospital
-
Columbia, Maryland, Vereinigte Staaten, 21044
- Howard County General Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- In-patients and out-patients between the age of 18years and 90 years with pancreatic masses presenting for EUS-FNA
Exclusion Criteria:
- Uncorrectable coagulopathy (INR > 1.5)
- Uncorrectable thrombocytopenia (platelet < 50,000)
- Uncooperative patients
- Pregnant women (women of childbearing age will undergo urine pregnancy testing, which is routine for all endoscopic procedures)
- Refusal to consent form
- Cystic lesions
- Inaccessible lesions to EUS
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Standard suction
These are patients who will have endoscopic ultrasound-guided fine needle aspiration using the standard suction FNA technique: 15 to-and-fro movements within the lesion will be performed with use of 10cc suction syringe.
|
Standard suction Endoscopic Ultrasound- Fine Needle Aspiration (EUS-FNA) technique using the 22-gauge (Expect needle; Boston Scientific) needle: 15 to-and-fro movements within the lesion will be performed with use of 10cc suction syringe.
|
|
Experimental: Capillary suction
These are patients who will have endoscopic ultrasound-guided fine needle aspiration using the capillary suction FNA technique: 15 to-and-fro movements within the lesion will be performed with simultaneous minimal negative pressure provided by pulling the needle stylet slowly and continuously.
|
Capillary suction Endoscopic Ultrasound- Fine Needle Aspiration (EUS-FNA) technique using the 22-gauge (Expect needle; Boston Scientific) needle: 15 to-and-fro movements within the lesion will be performed with simultaneous minimal negative pressure provided by pulling the needle stylet slowly and continuously
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Diagnostic Yield of Capillary Technique
Zeitfenster: up to 6 months
|
Diagnostic yield is defined as percentage of specimens in which diagnostic material is obtained.
|
up to 6 months
|
|
Diagnostic Yield of Standard Technique
Zeitfenster: up to 6 months
|
Diagnostic yield is defined as percentage of specimens in which diagnostic material is obtained.
|
up to 6 months
|
|
Sensitivity of EUS-FNA With Capillary Technique
Zeitfenster: 6 months
|
Sensitivity of the EUS-FNA with Capillary technique
|
6 months
|
|
Sensitivity of EUS-FNA With StandardTechnique
Zeitfenster: 6 months
|
Sensitivity of the EUS-FNA with Capillary technique
|
6 months
|
|
Sensitivity of EUS-FNA
Zeitfenster: 6 months
|
Comparison of EUS-FNA sensitivity using Capillary technique versus Standard technique for pancreatic solid lesions
|
6 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
First Pass Diagnostic Rate
Zeitfenster: immediate
|
The rate of aquiring diagnostic pancreatic mass tissue with first FNA pass
|
immediate
|
|
Acquisition of Core Tissue
Zeitfenster: immediate
|
The rate of acquiring core tissue of the pancreatic mass through EUS-FNA
|
immediate
|
|
Diagnostic Accuracy of EUS-FNA
Zeitfenster: 6 months
|
The proportion of subjects without the disease with negative EUS-FNA in total of subjects without the disease
|
6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Mouen A Khashab, MD, Johns Hopkins Univeristy
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- NA_00079301
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Solide Läsionen der Bauchspeicheldrüse
-
IDEAYA BiosciencesRekrutierungEine Studie von IDE849 bei Patienten mit DLL3, die Tumoren wie kleinzelliger Lungenkrebs exprimierenKleinzelliger Lungenkrebs | Neuroendokrine Karzinome | Solid Tumor Show to Express DLL3Vereinigte Staaten, Australien, Kanada, Spanien, Brasilien, Südkorea, Japan
-
ExelixisRekrutierungPankreas -neuroendokriner Tumor (PNET) | Extra-Pancreatic Neuroendocrine Tumor (EPNET)Vereinigte Staaten, Puerto Rico, Vereinigtes Königreich, Polen, Südkorea, Australien, Österreich, Kanada, Deutschland, Spanien, China, Hongkong, Italien
-
AstraZenecaAktiv, nicht rekrutierendAdv Solid Malig – H&N SCC, ATM Pro/Def NSCLC, Magen-, Brust- und EierstockkrebsVereinigte Staaten, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Südkorea
-
AIO-Studien-gGmbHNovartis Pharmaceuticals; Assign Data Management and Biostatistics GmbHAbgeschlossenNeuroendokrines Karzinom Grad 3 | Schlecht differenziertes malignes neuroendokrines Karzinom | Neuroendokrines Karzinom Grad 1 [Gut differenziertes neuroendokrines Karzinom], das auf G3 umgestellt wurde | Neuroendokrines Karzinom Grad 2 [mäßig differenziertes neuroendokrines Karzinom]... und andere BedingungenDeutschland
Klinische Studien zur Standard technique EUS-FNA
-
American Society for Gastrointestinal EndoscopyMidwest Biomedical Research FoundationUnbekanntMediastinale oder intraabdominale Lymphadenopathie, | Pankreasmassen, | Linke Nebennierenmassen, | Gastrointestinale submuköse Läsionen und | LebermassenVereinigte Staaten
-
University of Colorado, DenverUS EndoscopyRekrutierungPankreaszysteVereinigte Staaten
-
Bin ChengAbgeschlossen
-
AdventHealthUniversity of Alabama at BirminghamAbgeschlossenBauchspeicheldrüsenkrebsVereinigte Staaten
-
National Cancer Center, KoreaAbgeschlossen
-
Samsung Medical CenterAbgeschlossenMasse der Bauchspeicheldrüse | Peripankreatische RaumforderungKorea, Republik von
-
University Hospital, GhentAbgeschlossen
-
Vitkovice HospitalUnbekanntAndere spezifische Erkrankungen der Speiseröhre, des Magens oder des ZwölffingerdarmsTschechische Republik
-
Mauna Kea TechnologiesUnbekanntNeoplasmen der Bauchspeicheldrüse | Bauchspeicheldrüsenkrebs | Lymphadenopathie | Pankreaszyste | Inselzelltumoren der Bauchspeicheldrüse | Pankreas Adenom | LymphknotenFrankreich
-
Texas Tech University Health Sciences Center, El...AbgeschlossenPankreas- oder peripankreatische Läsionen | Läsionen in der Speiseröhre, im Magen, im Zwölffingerdarm oder im Rektum | Mediastinale (Brust-)Massen | Vergrößerte LymphknotenVereinigte Staaten