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The Effect of Vitamin D3 to Maintain Surgical Remission in Postoperative Crohn's Disease (DETECT)

6. Dezember 2017 aktualisiert von: Geert D'Haens, Academisch Medisch Centrum - Universiteit van Amsterdam (AMC-UvA)

The Effect of Vitamin D3 to Maintain Surgical Remission in Postoperative Crohn's Disease: a Placebo-controlled Randomized Trial

The majority of patients with Crohn's disease (CD) need to undergo surgical bowel resection. Postoperative recurrence of the disease is virtually inevitable and continues to be one of the most challenging therapeutic problems in inflammatory bowel diseases. Medical treatments to prevent recurrence have had limited effect. Anti-tumor necrosis factor (TNF) agents appear promising but are hampered by immunogenicity, side effects and high cost.

Vitamin D has recently received a lot of scientific attention and was found to have strong anti-inflammatory and antifibrotic effects in gut and liver inflammation. Many CD patients appear to have deficiency in Vitamin D. A controlled trial to prevent relapse of CD in medical (not surgical) remission suggested a preventive effect for Vitamin D but marginally missed its endpoint because of lack of power.

The ultimate proof of the anti-inflammatory effect of Vitamin D in CD can best be studied in the prevention of postoperative recurrence.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Our objective is to study the prophylactic effect of Vitamin D3 to prevent post-operative recurrence of Crohn's disease (CD), with an endoscopic endpoint 6 months after surgery as the primary outcome. Endoscopy has been an established surrogate marker for future clinical relapse. Secondary objectives include clinical recurrence rates at 6 months, the difference in recurrence rates among patients with and without low Vitamin D levels at baseline, the effects of Vitamin D3 on quality of life parameters, resource use and related costs.

ANTICIPATED OUTCOME This study will provide proof of the anti-inflammatory effect of vitamin D, which to our opinion can best be studied in a post-operative setting. Since post-operative recurrence is frequent, a safe and cost-effective therapy is highly needed for this indication. The hypothesis is that patients who receive vitamin D treatment will have less frequent and less severe endoscopic recurrence.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

142

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Amsterdam, Niederlande, 1105 BK
        • Academic Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥ 18 years, either male or female
  • Established CD
  • First or second ileocolonic resection with ileocolonic anastomosis and removal of all tissue macroscopically affected by CD according to the surgeon
  • Able to give written informed consent
  • Normal levels of serum calcium at inclusion
  • Being able to resume oral intake within 2 weeks after surgery

Exclusion Criteria:

  • Patients in whom not all visible CD has been resected
  • Active fistulizing perianal disease (requiring anti TNF treatment)
  • Extensive small bowel resection
  • Third, fourth or later ileocolonic resection
  • Patients undergoing ileocoecal resection in the Lir!c Trial (NTR 1150, http://www.trialregister.nl/trialreg/admin/rctview.asp?TC=1150)
  • A history of primary hyperparathyroidism
  • A history of osteoporosis for which calcium and Vitamin D treatment are mandatory
  • A history of another granulomatous diseases (sarcoidosis, tuberculosis)
  • Pregnant or breastfeeding (at index date) female patients
  • Patients undergoing other resections than ileocolonic resections
  • Patients who prefer to use open-label vitamin D preparations
  • Patients who will continue to use tanning beds

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Vitamin D
Weekly Vitamin D3 drops 25.000 IU for 6 months following ileocoecal resection
25.000 IU oral drops
Placebo-Komparator: Placebo
Weekly placebo drops for 6 months following ileocoecal resection
placebo oral drops

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Proportion of patients with clinically significant endoscopic recurrence at 6 months of vitamin D3 treatment postoperatively, defined as endoscopic Rutgeerts' score ≥i2.
Zeitfenster: 0-6 months
0-6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
1. Clinical CD recurrence measured with CDAI among the 2 groups at week 26 (CDAI ≥220)
Zeitfenster: 0-6 months
0-6 months
2. NOD2 gene mutations: the difference in response to vitamin D treatment in patients NOD2+ versus patients NOD2-.
Zeitfenster: 0-6 months
0-6 months
3. Difference in significant recurrence among all patients with low vitamin D at baseline
Zeitfenster: 0-6 months
0-6 months
4. Quality of life, measured by one validated questionnaire for IBD patients (IBD-Q) and two general questionnaires (SF-36 and EuroQol)
Zeitfenster: 0-6 months
0-6 months
5. Any adverse events
Zeitfenster: 0-6 months
0-6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Geert D'Haens, MD, PhD, Academisch Medisch Centrum - Universiteit van Amsterdam (AMC-UvA)

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Februar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Dezember 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Dezember 2017

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Vitamin D

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